EvilBro schreef:
Degene die aan de beurt is om het gevecht te beginnen mag zoals altijd kiezen: of hij ziet af van het gevecht en gooit kaarten op de aflegstapel (verplicht als hij geen karakterkaart heeft!) of hij begint het gevecht.
Zojuist weer eens een potje Blue Moon gespeeld; de Pillar tegen de Aqua, een stijd die uiteindelijk beslecht werd in het voordeel van de Pillar.
Beetje raar is echter het volgende:
De Aqua moesten zich op een gegeven moment terug trekken. Wie zich terug trekt, moet in de volgende ronde het spel beginnen. Maar er waren geen karakterkaarten op hand. Na het spelen van een leiderschapskaart in de eerste beurt en het afleggen van 1 kaart (er konden dus 2 nieuwe kaarten getrokken worden), waren er nog steeds geen karakterkaarten voorhanden. Er werd dus wederom besloten om zich terug te trekken.
Omdat de Aqua zich wederom terugtrokken, moesten zij weer beginnen. Gelukkig was er nu één karakterkaart voorhanden, zodat die in de volgende beurt gespeeld kon worden. Omdat in de eerste beurt echter geen support- en/of boosterkaarten gespeeld mogen worden, mochten de Aqua maar één nieuwe kaart op handen nemen. En je voelt 'm al aankomen natuurlijk.... dat was geen karakterkaart (hoewel; het was een mutant, maar die mag pas gespeeld worden op het moment dat de Pillar 2 kaarten meer op handen zouden hebben), waardoor de Aqua zich in de volgende ronde alsnog opnieuw terug moesten trekken. En dan is zo'n spelletje natuurlijk snel afgelopen...
Ik had het zo nog niet meegemaakt, maar dit is wel erg jammer van het spel. Ik vind Blue Moon een leuk spel, maar dit was wel een erg flauw potje. Zie ik misschien toch ergens een spelregel over het hoofd of zo?