Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





4 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Blue Moon vraagje
BerichtGeplaatst: ma 17 dec 2007, 23:40 
8. Istanbul (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Hij stond hier al een tijdje in de kast, maar sinds afgelopen vrijdag is ie officieel in gebruik genomen: Blue Moon.

Ik moet zeggen dat ik het best aardig vind en we hebben inmiddels dan ook al drie potjes achter de kiezen. Het is best leuk om zo goed en kwaad als het kan aanvallen van je tegenstander continu af te weren en je tegenstander op die manier tot wanhoop te drijven. Ik kan me echter wel voorstellen dat je op een gegeven moment toe bent aan een nieuwe set kaarten...

Het einde blijft echter een beetje raar. Want wat doe je als beide spelers de trekstapel leeg hebben en allebei nog maar n kaart in de hand hebben? Volgt er dan toch nog een gevecht? Want wat als de ene speler als laatste kaart nu een karakterkaart in zijn hand heeft en de andere een leiderschapskaart? Dan heeft die laatste dat gevecht natuurlijk altijd verloren en verliest zo misschien nog wel het spel...? Of volgt er geen gevecht meer?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 feb 2008, 23:57 
3. Pandemic (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Blijkbaar zijn de echte Blue Moon fanatici niet te vinden op dit forum voor een antwoord op mijn vraag :-(

Inmiddels wel nog even twee andere sets kaarten aangeschaft, om in ieder geval wat meer variatie te kunnen krijgen :-)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Blue Moon vraagje
BerichtGeplaatst: vr 11 apr 2008, 12:56 
Sojaboon

Berichten: 29
Bartjes! schreef:
Want wat doe je als beide spelers de trekstapel leeg hebben en allebei nog maar n kaart in de hand hebben?

Degene die aan de beurt is om het gevecht te beginnen mag zoals altijd kiezen: of hij ziet af van het gevecht en gooit kaarten op de aflegstapel (verplicht als hij geen karakterkaart heeft!) of hij begint het gevecht.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Blue Moon vraagje
BerichtGeplaatst: za 07 maart 2009, 14:35 
1. Legendary: A Marvel Deck Building Game (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
EvilBro schreef:
Degene die aan de beurt is om het gevecht te beginnen mag zoals altijd kiezen: of hij ziet af van het gevecht en gooit kaarten op de aflegstapel (verplicht als hij geen karakterkaart heeft!) of hij begint het gevecht.


Zojuist weer eens een potje Blue Moon gespeeld; de Pillar tegen de Aqua, een stijd die uiteindelijk beslecht werd in het voordeel van de Pillar.

Beetje raar is echter het volgende:

De Aqua moesten zich op een gegeven moment terug trekken. Wie zich terug trekt, moet in de volgende ronde het spel beginnen. Maar er waren geen karakterkaarten op hand. Na het spelen van een leiderschapskaart in de eerste beurt en het afleggen van 1 kaart (er konden dus 2 nieuwe kaarten getrokken worden), waren er nog steeds geen karakterkaarten voorhanden. Er werd dus wederom besloten om zich terug te trekken.

Omdat de Aqua zich wederom terugtrokken, moesten zij weer beginnen. Gelukkig was er nu één karakterkaart voorhanden, zodat die in de volgende beurt gespeeld kon worden. Omdat in de eerste beurt echter geen support- en/of boosterkaarten gespeeld mogen worden, mochten de Aqua maar één nieuwe kaart op handen nemen. En je voelt 'm al aankomen natuurlijk.... dat was geen karakterkaart (hoewel; het was een mutant, maar die mag pas gespeeld worden op het moment dat de Pillar 2 kaarten meer op handen zouden hebben), waardoor de Aqua zich in de volgende ronde alsnog opnieuw terug moesten trekken. En dan is zo'n spelletje natuurlijk snel afgelopen...

Ik had het zo nog niet meegemaakt, maar dit is wel erg jammer van het spel. Ik vind Blue Moon een leuk spel, maar dit was wel een erg flauw potje. Zie ik misschien toch ergens een spelregel over het hoofd of zo?


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
4 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Blue Moon vraagje  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Tags

999 Games, Blue Moon



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®