Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





29 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Machiaveli
BerichtGeplaatst: zo 18 sep 2005, 23:48 
Rooster Booster

Berichten: 82
Woonplaats: Bergen op zoom
Zoals verwacht hier is dan de topic over machiavelli unborn chicken voice begon over wel geluk spel? niet geuk spel ? ik vind van niet want het enig e gelukmis het trekken van de kaarten en het vermoorden van de karakters dus geluk valt wel mee

Voor de rest is het soms frustrerend als je je geplande karakter niet meer kan kiezen. Of als je vermoord word.Maar dat hoort gewoon buij het spel.

Ik vind et een topper en speel het nog regelmatig


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2005, 11:35 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 67
Geluk in Machiavelli?

Hmm, hooguit bij het trekken van de gebouwen. Maar als je karakter wordt vermoord of bestolen dan hebben de daders daar meestal wel overnagedacht. Dat er soms verkeerde conclusies worden getrokken over wie welke rol neemt is geen pech/geluk, da's goed/slecht spelen (kwestie van preceptie hè, of het goed of slecht gespeeld is. Als het lukt is het goed van de moordenaar, als het niet lukt is het goed ontweken).

_________________
Life is like a flower,
More sun makes it more beautiful!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2005, 11:51 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Ik sluit me aan bij Wim, maar vind het spel eigenlijk te lang duren en op het einde langdradig worden. Ik zou eigenlijk tot 7 gebouwen moeten spelen, dat houdt de schwung er een beetje in.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2005, 13:02 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
Er is weinig geluk voor nodig om M. goed te kunnen spelen. Je bent, zoals ieder kaartspel, inderdaad wel afhankelijk van wat je trekt, maar omdat het hier inderdaad alleen om de gebouwen gaat waarvoor je normaal gesproken een wat langere termijn hebt om ze te kunnen spelen is het element geluk nauwelijks aanwezig.

En, inderdaad, het is nog steeds een topspel; zeker als je alle spelplekken bezet hebt en je mensen in je groep hebt die roepen: "Ik betaal drie goudstukken aan de persoon die de moordenaar heeft als hij ... wil vermoorden!"" Niet helemaal volgens de regels, maar wel erg leuk.

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Machiavelli
BerichtGeplaatst: di 20 sep 2005, 00:14 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6328
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
cymric schreef:
..., maar vind het spel eigenlijk te lang duren en op het einde langdradig worden. Ik zou eigenlijk tot 7 gebouwen moeten spelen, dat houdt de schwung er een beetje in.


Ik denk dat als je slechts tot 7 gebouwen zou spelen, de geluksfactor eerder verhoogt. Nu heeft iedereen kans om een tegenslag terug goed te maken.

Wij hebben wel ervaren dat met de uitbreiding 'De donkere landen' het spel langer duurt. Mogelijk omdat we de nieuwe rollen nog niet zo goed kennen.
Een overzichtskaartje zoals in het basisspel, met alle karakters en hun eigenschappen was handig geweest.


De Struikrover schreef:
En, inderdaad, het is nog steeds een topspel


Ik ben het alweer met je eens!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 sep 2005, 08:42 
Garnaal

Berichten: 304
Woonplaats: Rosmalen
offtopic:

Ik vind Machiavelli niet echt een spel uit de categorie pittige spellen ;)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 sep 2005, 08:44 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 59
Woonplaats: Eindhoven
De Struikrover schreef:
En, inderdaad, het is nog steeds een topspel; zeker als je alle spelplekken bezet hebt en je mensen in je groep hebt die roepen: "Ik betaal drie goudstukken aan de persoon die de moordenaar heeft als hij ... wil vermoorden!"" Niet helemaal volgens de regels, maar wel erg leuk.



Ja...die 'huisregel' is bij ons ook geintroduceerd onder het mom van
:wink: 'Er staat nergens dat het niet mag...'


Speelt er iemand met de uitbreiding ? Of Citadels ?

_________________
Bee is een Damsell of Distress van de Knights of the Kitchentable in Eindhoven


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 sep 2005, 09:04 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
We hebben een aantal keer met de uitbreiding gespeeld, maar zijn toch terug gevallen op de oude karakters. Buiten de diplomaat vonden we de originele karakters toch beter/leuker. De gebouwen zijn natuurlijk wel in het spel gebleven. Hoewel niet iedereen blij is met dat kaartje waarbij je telkens 'dank u excellentie' moet zeggen... (Balzaal?)

Als je De Donkere Landen nog niet hebt, zou ik hem ook lekker in de winkel laten liggen. Maar dat is mijn bescheiden mening, misschien dat iemand anders juist het tegenovergestelde vindt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 sep 2005, 09:15 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 187
Woonplaats: Amsterdam
Vogeltje schreef:
offtopic:

Ik vind Machiavelli niet echt een spel uit de categorie pittige spellen ;)


Idd, ik zou Machiavelli ook bij de gezelschapspellen plaatsen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Machiavelli
BerichtGeplaatst: di 20 sep 2005, 10:20 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Bart schreef:
cymric schreef:
..., maar vind het spel eigenlijk te lang duren en op het einde langdradig worden. Ik zou eigenlijk tot 7 gebouwen moeten spelen, dat houdt de schwung er een beetje in.

Ik denk dat als je slechts tot 7 gebouwen zou spelen, de geluksfactor eerder verhoogt. Nu heeft iedereen kans om een tegenslag terug goed te maken.

Mijn ervaring is dat het spel aan het einde altijd erg begint te vervelen: mensen met veel kaarten krijgen relatief veel geld binnen en in je eentje daar wat tegen doen is voor jezelf in ieder geval niet altijd produktief. Hoe dan ook, lager dan 7 kaarten moet je zeker niet gaan---dan krijgen de kaarten die je aan het begin van het spel trok teveel invloed.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 sep 2005, 15:33 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 130
Woonplaats: Spakenburg
Ok, nog even over geluk want dara ging het geloof ik over :roll: . Bij ht vermoorden en bestelen van karakters, en bij het kiezen van karakters gaat het altijd zo van: hij denkt dat ik denk dat hij denkt dat ik denk dat hijd enkt dat ik hem ga vermoorden dus doe ik dat. Uiteindelijk maken de meeste mensen gewoon een (blinde) keuze omdat ze toch niet weten wa ze moeten doen. De kans dat je dan vermoord wordt is dus 50 % en gewoon een kwestie van geluk (of pech).

Verder heb ik het vaak gehad dat er iemand bijna klaar is en dat dan de condotiere niet meer te kiezen is (hij is op de aflegstapel terechtgekomen). Hetzelfde geldt natuurlijk voor de dief en de moordenaar, het hangt er erg van af of ie niet omgedraaid ligt.

Verder is dus het al eerder genoemde punt van de bouwkaarten die je trekt ook geluk.

Oftewel: Machiavelli is een leuk spel :D

Wat doen jullie overigens als je de combo van de 2 paarse kaarten hebt: je mag 3 bouwkaarten trekken en er 1 houde en de andere kaart zegt: als je 2 bouwkaarten kiest, mag je ze beide houden.

_________________
Bring down the government
they don't, they don't speak for us


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 sep 2005, 16:13 
Rooster Booster

Berichten: 82
Woonplaats: Bergen op zoom
ik pak bij die combo altijd 3 kaarten


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 sep 2005, 16:51 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Citaat:
Q: What if a player has both Library and Observatory in his city? How do their effects combine?
A: If this player draws cards, he draws three and keeps two.


efkes opgezocht op Faidutti's site, http://www.faidutti.com/index.php


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 sep 2005, 16:59 
Rooster Booster

Berichten: 82
Woonplaats: Bergen op zoom
ow ok fijn om te weten (altijd fout gedaan)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 sep 2005, 17:45 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 130
Woonplaats: Spakenburg
Fijn om mijn speelmanier bevestigd te hebben :D

_________________
Bring down the government
they don't, they don't speak for us


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
29 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Machiaveli  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Tags

999 Games, Machiavelli



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®