Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





20 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2008, 16:44 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Vandaag is via de website van QWG (http://www.qwggames.nl) bekend gemaakt dat QWG in april een Nederlanse editie van League of Six gaat uitbrengen.

Ik heb dit spel zelf op SPIEL 2007 gespeeld en was erg onder de indruk van dit spel. Wat mij betreft is dit een van de beste spellen van het afgelopen jaar en dus een goede keus van QWG :D .


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2008, 18:54 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Het is inderdaad een bovengemiddeld spel; ik vraag me alleen na een paar desastreus verlopen partijtjes af in hoeverre een speler die achterop begint te raken überhaupt nog een kans maakt weer terug te komen. 't Was voor mij uit gezien een beetje flauw om na de tweede of derde ronde nog mee te doen :-S.

Ik vraag me af wie de vertaling doet...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 jan 2008, 15:29 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 365
Woonplaats: Zevenaar
cymric schreef:
ik vraag me alleen na een paar desastreus verlopen partijtjes af in hoeverre een speler die achterop begint te raken überhaupt nog een kans maakt weer terug te komen.


Je kunt voor directe punten gaan en dan loop je wat voor op het scorespoor en er is een mogelijkheid om voor de 'geestelijken' te gaan. Daar worden de punten pas op het eind geteld. Heb nu meerdere potjes gespeeld en het viel me op dat de einduitslag dicht bij elkaar lag....


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2008, 22:41 
la Vida
Avatar gebruiker

Berichten: 498
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen
Zie dat spel voor 3 tot 5 personen geschikt zou zijn.
Is het met 2 personen ook speelbaar, of is dat uitgesloten?

Zag op de website tevens de vermelding:
Citaat:
DIT BETREFT EEN MOGELIJKHEID TOT VOORINSCHRIJVING. Bij inschrijving voor zowel CAYLUS MAGNA CARTA als AGE OF EMPIRES III ontvang je 20 % korting op Age of Empires III. Als je ook LEAGUE OF SIX voorbesteld ontvang je ook nog eens GRATIS de speelstukken voor een 6e speler voor Age of Empires III.


Uitbreiding naar 6 personen is dus geen probleem.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2008, 23:13 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Boes schreef:
Je kunt voor directe punten gaan en dan loop je wat voor op het scorespoor en er is een mogelijkheid om voor de 'geestelijken' te gaan. Daar worden de punten pas op het eind geteld. Heb nu meerdere potjes gespeeld en het viel me op dat de einduitslag dicht bij elkaar lag....

Dit is niet wat ik bedoel. Als iemand om een bepaalde reden naar weinig waardevolle steden wordt gedirigeerd, loop je ten opzichte van de anderen die ronde achter. Geen probleem als je eerdere rondes voorliep. Wel een probleem als je gelijk liep, of al achter stond.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 feb 2008, 20:47 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Overgenomen van de site van QWG:

Nederlandse release van League of Six beloofd wat moois te worden

"De Nederlandse uitgave van "League of Six" wijkt in positieve zin af van de eerste uitgave die CGE vorig najaar deed. Na de nodige gesprekken zijn er heel wat verbeteringen beloofd ten opzichte van de eerste release:
- de doos van de eerste release deukte wat in (zijkanten en bovenkant) door het produktieproces (nat produktieproces bij het bevestigen van de print op het karton), we rekenen op een verbeterde versie van de doos
- het karton van de doos zal dikker zijn
- de kwaliteit van de houten speelstukken zal beter zijn
- de pionen worden vervangen door speciaal vervaardigde speelstukken
- er is een "linnen finish" beloofd voor doos en kaarten
- het plattelandsbord zal een kleine verandering bevatten waar de speelstukken worden geplaatst
(de reden hiervan zal iedereen in de loop van het jaar wel duidelijk worden)"

Met name de laatste opmerking lijkt op een uitbreiding te wijzen 8)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 feb 2008, 21:00 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Njanja, ik heb lekker een eerste edite, njanja...

Waarom krijgen de early birds nou nooit de gelegenheid om hun editie 'op te waarderen' of zo...?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 feb 2008, 22:33 
9. Terra Mystica (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
cymric schreef:
Njanja, ik heb lekker een eerste edite, njanja...

Waarom krijgen de early birds nou nooit de gelegenheid om hun editie 'op te waarderen' of zo...?


Troost je, Cymric; je bent als early adopter wél trendsettend. Ze lopen voor op de massa, maar ja... hogere prijzen én een product met kinderziektes zijn nu eenmaal de risicofactor van het trendsetter zijn :-)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 jun 2008, 11:00 
Uitgever

Berichten: 50
Een nieuwsberichtje over League of Six is op de site van QWG geplaatst.

De uitbreiding voor League of Six is gepland voor week 39/2008.

Blijf voor details over de uitbreiding de website checken, zodra we wat meer info naar buiten kunnen brengen lees je dit op de QWG site en/of in de QWG nieuwsbrief.

QWG Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 jun 2008, 11:39 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Hrm. Kun je de uitbreiding ook met een eerste editie doen, met andere woorden, is het unbedingt notwendig dat die speciale verandering op het centrale speelveld aanwezig is?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 jun 2008, 12:06 
Uitgever

Berichten: 50
Nicht unbedingt.

Het enige is dat er in jouw oude versie van het bord 5 rondjes in het midden staan en als je een 6e speler toevoegt daar niet expliciet plek voor is. Maar ik denk dat je daar wel een oplossing voor zou kunnen vinden.

De tegels in de nieuwe versie zijn (net als de doos) van een mooiere/betere kwaliteit en aangezien er ook weer tegels in de uitbreiding zullen zitten wijken ze van elkaar af. Als je ze door elkaar heen wilt spelen merk/zie/voel je het verschil. Je kunt de uitbreiding ook zelfstandig spelen en dan is dat verschil uiteraard niet van belang.

Je ziet dus dat het niet noodzakelijk is om een nieuwe versie aan te schaffen als je dat niet wilt.

Je ziet wel opnieuw dat je risico's kunt gaat lopen in de toekomst, door een 1e editie te kopen in Essen van een buitenlandse uitgever.

Een reden temeer om in de toekomst in Essen lekker te spelen/uit te proberen en niet te snel en te veel te kopen. Dat is goed voor de Nederlandse uitgevers en uiteindelijk ook goed voor jezelf ben ik bang.
In dit geval zou het goed kunnen gaan maar voor andere spellen is dat (denk ik) in de toekomst vaker niet het geval.
Ik verwacht dat de nederlandse bordspellenmarkt verder gaat groeien de komende jaren zowel in kwaliteit als kwantiteit en daarmee volwassener wordt. Buitenlandse versies (1e edities) zullen in mijn ogen steeds vaker gaan afwijken van de NL edities.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 jun 2008, 13:24 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Naarmate het speleraantal stijgt, daalt mijn waardering voor dit spel; ik zou niet eens overwegen om met 6 man aan te schuiven.

Citaat:
Een reden temeer om in de toekomst in Essen lekker te spelen/uit te proberen en niet te snel en te veel te kopen. Dat is goed voor de Nederlandse uitgevers en uiteindelijk ook goed voor jezelf ben ik bang.

Wetende dat jij tot de harde kern van QWG behoort, krijg ik van diverse zinnen in je antwoord---en deze in het bijzonder---toch een nare smaak in mijn mond. Ik vind het tamelijk neerbuigend. Niet alleen jegens mijzelf, maar ook jegens de enthousiaste speler in het algemeen, en de 'buitenlandse uitgever' in het bijzonder. Ten eerste bepaal ik nog steeds zelf wat ik koop en wat niet; zinsneden dat het beter voor mijzelf zou zijn om toch vooral Nederlandse waar aan te schaffen (waarbij de keus tussen uitgevers toch erg klein is) klinken erg paternaliserend en misplaatst.

Ten tweede moet je als speler maar bidden en hopen dat een spel dat je leuk vindt door een Nederlandse uitgever zal worden opgepikt. Vooralsnog is mijn ervaring dat de uitgevers de zaak graag een beetje privé houden om zo de spanning op te voeren. Had ik op spellen als Brass, König von Siam, Moai, Hamburgum en talloze andere gewacht, had ik nog steeds in onzekerheid verkeerd. De markt is veel groter dan wat de Nederlandse uitgevers lanceren waardoor een Nederlandstalige editie voor mij hoogst zelden toegevoegde waarde heeft: hoofdzakelijk het gemak waarmee ik een spel weer kan verkopen. Trouwens, mijn interesse zou allang zijn bekoeld als ik 9 tot 10 maanden moet wachten tot er eens een Nederlandse release is.

Ten derde: op basis waarvan kom je tot de conclusie dat een 'buitenlandse' uitgever het minder goed met mij voor zou hebben dan een Nederlandse? Om een recent tegenvoorbeeld te noemen: de 'omzetting' van Zooloretto tot Burgers' Zoo vind ik persoonlijk niet bepaald een fraaie. Vanzelfsprekend loop je qua materiaal wel een risico---dat was bij CGE vrijwel een gegeven---maar dat gezegd, het is keurig verzorgd, en duidelijkheid over het publicatieschema van Nederlandse uitgevers heb ik als koper dan nog steeds niet.

Afgezien van deze hele voorgaande discussie was mijn vraag eigenlijk helemaal niet zeurderig of verongelijkt bedoeld: ik wilde alleen weten of de uitbreiding te combineren was met een eerste editie. Een simpel ja of nee of helaas minder goed had volstaan.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 jun 2008, 13:32 
Uitgever

Berichten: 50
Beste Maarten,

Sorry hoor dat je een antwoord kreeg dat je niet wilde horen. :shock:
Zet er in het vervolg dan ook even bij hoe je je antwoord precies wilt ontvangen, dan kunnen mensen daar rekening mee houden.

Simpel antwoord = ja.

Groeten
Jonny


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 jun 2008, 14:11 
1. Dominion (2008)

Berichten: 733
Woonplaats: rilland
Vanavond ga ik League of Six uitproberen. Ik ben benieuwd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 jun 2008, 15:34 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Nekrataal schreef:
Sorry hoor dat je een antwoord kreeg dat je niet wilde horen. :shock: Zet er in het vervolg dan ook even bij hoe je je antwoord precies wilt ontvangen, dan kunnen mensen daar rekening mee houden.

Wie kaatst, kan de bal verwachten. Daar hoef je niet moeilijk-gemaakt-boos over te doen. Hoe dan ook, ik heb mijn antwoord, we hebben alletwee stoom af kunnen blazen, zand erover, en doorspelen c.q. -publiceren maar! :cool:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
20 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - QWG komt met Nederlandse editie van: League of Six  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Tags

League of Six, QWG Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®