Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 31 jan 2008, 21:37 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Sinds afgelopen week ben ik lid van het Duitse blad Spielbox. Vandaag kreeg ik het eerste (december)nummer binnen en vond daarin gelijk een interessant interview met 999-coryfee Michael Bruinsma.

Een paar leuke passages wil ik graag met jullie delen:
1) Michael Bruinsma begon in 1990 met 2000 Euro een postorderbedrijf, dit groeide door via de Magic-hype midden jaren '90 naar een bordspellenproducent vanaf eind jaren 90.

2) In 2001 maakte 999 games een verdriedubbeling mee van verkoopaantallen (van 126.000 naar 456.000 spellen).

3) Het afgelopen jaar (2007) heeft 999-games in totaal 650.000 :shock: spellen verkocht in Nederland. Dan is de bordspellenmarkt in Nederland toch een stuk groter dan ik dacht, ervan uitgaande dat Ravensburger, de Gamemaster, QWG, PS-Games, Hasbro, Identity Games en degenen die ik nu vergeet toch ook nog het een en ander omzetten.

Off-topic: Heeft iemand van jullie überhaupt inzicht in het totaal aantal verkochte spellen in 2007 en is deze trend dalend of stijgend?

4) Van deze 650.000 spellen zijn er 250.000 uit de Catanfamilie, waarvan het afgelopen jaar toch nog 30.000 keer het basisspel is verkocht. Het komende jaar hoopt 999 games het eenmiljoenste :shock: basisspel van Catan te verkopen (toch geen geringe prestatie)

5) 999 games richt zich de komende jaren met name op de minder complexe spellen. De reden die Michael Bruinsma aangeeft is "dat de markt voor complexere spellen verzadigd is"


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 jan 2008, 22:34 
5. Torres (1999)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Leuk, interessant. Dus we hoeven geen Amon-Ra meer van 999 te verwachten...? Jammerrrrrrrrrrrrr!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 jan 2008, 22:39 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Bartjes! schreef:
Leuk, interessant. Dus we hoeven geen Amon-Ra meer van 999 te verwachten...? Jammerrrrrrrrrrrrr!


Valt wel mee, ze richten zich niet volledig op het grote publiek. Er zijn wel degelijke plannen voor mooie "expert titels".

Ik citeer bijv. Wim de Boer van 999 Games: "Wat Agricola betreft... Over een week of 3 weten we meer."


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 jan 2008, 22:43 
4. Ghost Stories (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Erwin schreef:
Valt wel mee, ze richten zich niet volledig op het grote publiek. Er zijn wel degelijke plannen voor mooie "expert titels".


I hope so... Agricola ken ik (nog) niet, maar zo te horen is men er erg enthousiast over.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 feb 2008, 09:31 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Dat is inderdaad nog een behoorlijk aantal, 650.000.

Enne... als je van je Spielbox Kathedraal kaartjes af wil...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
5 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spelontwerpers en designers  
 Feed - Onderwerp - Interview met Michael Bruinsma in de Spielbox van december  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

999 Games, Phalanx Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®