Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





20 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Metropolys
BerichtGeplaatst: do 31 jan 2008, 22:04 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Metropolys, het nieuwste spel van Sébastien Pauchon staat op het punt van uitkomen. Er komt dus de laatste weken steeds meer informatie beschikbaar.

Zo is daar de voorkant (vormgegeven door Mathieu Leysenne):

Afbeelding

Maar ook een deel van het speelbord....

Afbeelding

......en de lay-out van twee speelkaarten zijn vrijgegeven:

Afbeelding Afbeelding

Op BGN (waarvan ik ook bovenstaande plaatjes heb gelinkt) is sinds gisteren een zeer enthousiaste (p)review te vinden van Eric Martin. Hij dicht Metropolys zelfs al een nominatie voor 'Spiel des Jahres' toe. Het volledige interview kan je nalezen op Review Metroploys

Ik ben benieuwd of QWG dit spel binnenkort ook zal aankondingen :wink: .


Laatst bijgewerkt door Dierik op do 31 jan 2008, 23:02, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Metropolys
BerichtGeplaatst: do 31 jan 2008, 22:35 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Dierik schreef:
Ik ben beniews of QWG dit spel binnenkort ook zal aankondingen :wink: .


Stel je voor dat ze een lijn met familiespellen opstarten....... het zal toch niet? :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2008, 00:20 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Van de doos is een nog mooier plaatje vrijgegeven:

Afbeelding

Verder begrijp ik uit de aankondigingen dat er twee versies komen van dit spel, een familiespel en een meer strategische variant voor gevorderde bordspelers. Weet iemand daar al meer van?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2008, 01:12 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Dierik, je haalt je nieuws vers van de pers (Eric Martin), en als mensen hier te lande er meer van zouden weten is er vast wel een informele overeenkomst tussen hen en Ystari om er niet uitgebreid op fora over te gaan babbelen :D .


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2008, 10:41 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
cymric schreef:
Dierik, je haalt je nieuws vers van de pers (Eric Martin), en als mensen hier te lande er meer van zouden weten is er vast wel een informele overeenkomst tussen hen en Ystari om er niet uitgebreid op fora over te gaan babbelen :D .


Ik snap je opmerking Maarten, maar ik hoop(te) dat iemand uit de QWG-hoek (Leonarda, Francobollus) misschien meer weet. En anders is er altijd nog Erwin die via het informele circuit vrij snel op de hoogte is.

Uiteraard weet ik niet of er meer informatie vrijgegeven mag worden, maar je weet maar nooit. Met name de opmerking van Erwin over de lijn met familiespellen die QWG heeft aangekondigd op te zullen starten intrigeert me. Ik kan er natuurlijk teveel achter zoeken, maar een vraag kan nooit kwaad toch? :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 feb 2008, 14:11 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Heb ik ook eens een nieuwtje voor dat Dierik het hier neerzet: Engelstalige spelregels van Metropolys staan nu online. Get 'em while they're hot!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 feb 2008, 20:30 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Metropolys is zonder twijfel het eenvoudigste spel van Ystari tot nu toe. Het is een vrij recht-toe-recht-aan biedspelletje waarbij biedingen worden gelimiteerd door de manier waarop wijken---waar je op biedt---aan elkaar grenzen. Een hoger bod mag namelijk alleen in een aangrenzende wijk plaatsvinden, en als die er niet is, pech. Punten krijg je voor het behalen van bepaalde doelen, sommige open, en andere gesloten en aan andere spelers onbekend (ik moet hierbij denken aan Clans). In de 'expert'-versie zijn die moeilijker en van meer factoren afhankelijk dan in de 'familie'-versie. Het familiespel maakt, als ik het zo lees, zeker kans op een nominatie voor de SdJ; hoe de expertversie uitpakt voor het hele veilingproces kan ik zonder het geprobeerd te hebben niet zeggen. Het bepalen van de juiste waarde voor een wijk lijkt mij onder die omstandigheden nogal tricky, hetgeen waarschijnlijk ook precies de bedoeling van de ontwerper is geweest.

Lijkt me wel leuk om te proberen. Het moet een razendsnel spelletje zijn, als ik het zo zie.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 feb 2008, 21:11 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Bedankt voor het plaatsen van de spelregels Maarten :D . Ik heb ze net ook even kort doorgelezen en ik moet zeggen dat mijn interesse voor dit spel er niet minder op wordt.

Ik heb in elk geval nu ook antwoord op mijn eigen vraag gekregen. Het is dus n spel dat in twee varianten kan worden gespeeld 8) .

Ik ben benieuwd wanneer we dit in Nederland kunnen verwachten....


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 feb 2008, 22:45 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Het volledige spelbord:

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 feb 2008, 20:59 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Bruno Faidutti heeft op zijn website een preview geplaatst over Metropolys.

Hij noemt Metropolys "misschien wel het beste spel van Ystari tot nu toe", maar klaagt wel wat over de donkere lelijke graphics.

Klik op Preview Metropolys om deze preview te lezen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 feb 2008, 17:13 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Blijkbaar heeft Faidutti veel commentaar gehad op zijn preview want hij heeft besloten een extra pagina te wijden aan Metropolys

Klik op Toelichting Faidutti om zijn toevoeging te lezen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 feb 2008, 17:22 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Ik denk niet dat die toevoeging erg interessant is voor het spel zelf, Dierik. Faidutti licht toe waarom hij bij zijn opinie blijft dat hij het artwork niet zo geweldig vindt, en dat hij daarom denkt dat het geen SdJ-materiaal is, ondanks het feit dat het spel zelf prima speelt. Er is daar blijkbaar nogal wat heisa over ontstaan bij onze Franse buren, en Faidutti is zelfs beschuldigd van het in de kiem smoren van wat blijkbaar volgens velen een topper zou moeten worden. Helaas moet ik hem op basis van wat ik op de foto's zie op z'n minst gedeeltelijk gelijk geven, en ook ik kan niet anders zeggen dan dat dat jammer is. Het spel lijkt gewoon leuk en vlot te zijn.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 17 maart 2008, 20:20 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Metropolys is nu ook online te spelen. Dus voor diegene die het spel alvast wil uitproberen klik op Metropolys online

Je dient je wel als gebruiker aan te melden. Overigens is ook Caylus Magna Carte op deze site te spelen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 apr 2008, 11:26 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Tric Trac TV heeft Cyril Demaegd bereid gevonden een uitleg te geven van Metropolys. Zoals bij Tric Trac gebruikelijk in het Frans, maar toch aardig om te zien.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 mei 2008, 11:26 
1. Dominion (2008)

Berichten: 733
Woonplaats: rilland
Al een poosje ben ik erg benieuwd naar dit spel. Eigenlijk ging ik er klakkeloos van uit dat er wel een NL versie door QWG uitgegeven zou worden, maar tot nu toe lijkt het daar nog niet op. Toch hoop ik het nog steeds wel. Misschien het 1e spel in de Familielijn?


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
20 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Metropolys  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 10 gasten


Tags

Metropolys, QWG Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®