Lastige vragen zeg!
, ik denk dat de maker van het spel hier nog het beste antwoord op zou kunnen geven.
En ja, ik kan wel proberen te bedenken waarom dit alles zo is.
BGT2K4 schreef:
Wat zou de reden zijn dat degene die het vermoorde karakter heeft zijn beurt in stilte voorbij moet laten gaan?
Het mag natuurlijk duidelijk zijn dat diegene die niet aan de beurt is gekomen nadat de condottiere is geweest, vermoord is.
Maar ja, het heeft natuurlijk ook zin om je karakter open te spelen als je vermoord bent, om daarna gelijk door te geven. En het gaat denk ik meer om van: 'dit karakter is vermoord dus het hoort ook niet in het spel voor te komen.'
BGT2K4 schreef:
En waarom zou de Koning de karakters op moeten roepen?
Omdat het verkeerd gaat als iedereen zelf gaat bepalen wanneer ie aan de beurt mag komen.
En het is ook niet zo handig als iedereen ze tegelijk oproept.
En trouwens, het komt bij ons weleens voor dat iemand z'n beurt gewoon spontaan vergeet (hij reageert niet als z'n karakter wordt opgeroepen).. wat doen jullie dan?
Gewoon doorgaan, of hem later nog aan de beurt laten?
BGT2K4 schreef:
En waarom zou je niet aan mogen geven, als je bijvoorbeeld de Magiër moet oproepen en je weet toevallig dat deze gedekt op tafel ligt dat die niet in het spel zit. Of mag dat wel?
Als er een karakter open ligt, kun je hem natuurlijk gewoon overslaan bij het opnoemen.
Maar gedekte kaarten die je weet overslaan kán bepalend zijn voor andere spelers, die eerst niet wisten welke kaarten gedekt waren.
Maar er staat natuurlijk nergens dat het verboden is om iets aan te geven wat je weet. Het lijkt me alleen beter dat je nÃets doorgeeft wat anderen nog niet weten, omdat het dan gewoon niet leuk wordt. Stel dat 3 spelers hun karakters aan elkaar vertellen, zodat ze weten welk karakter de andere speler heeft en hem zo kunnen vermoorden? Dat is natuurlijk niet de bedoeling van het spelletje.