Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



9 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 10 apr 2015, 11:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
Afbeelding International TableTop Day is drie jaar geleden ontstaan vanuit de populaire spellenshow TableTop. Op een zaterdag in het voorjaar komen wereldwijd op tal van locaties spelers bijeen, om samen spellen te spelen. Vorig jaar werd de dag gevierd met meer dan 3.000 evenementen in 80 landen op 7 continenten. Table Top Day 2015 vindt zaterdag 11 april plaats. Mocht jij zin hebben om ergens een spelletje te gaan spelen, dan kun je bijvoorbeeld terecht bij de volgende evenementen.

Spellenvereniging UCP in Leeuwarden organiseert tussen 13:00 en 01:00 uur een spellendag in Buurthuis Rengerspark aan de Singelstraat 22, 8917 BK in Leeuwarden. Hun vorige spellendag is mij zeer goed bevallen: een sfeervolle zaal, een groot spellenaanbod, leuke mensen en een keur aan zelf gebakken lekkernijen. Een tip voor iedere spelliefhebber in de noordelijke provincies. De entree is gratis. Meer informatie: Spellenvereniging UCP.

Afbeelding White Goblin Games gebruikt TableTop Day voor de lancering van Hands, een nieuw spel van Chislaine van den Bulk. De speelkaarten tonen allerlei handsymbolen. Iedere speler heeft steeds vijf kaarten, waaruit hij een symbool kiest dat hij met een hand uitbeeldt. Vindt hij een partner onder zijn medespelers, dan mogen beiden de desbetreffende kaart op hun scorestapel leggen. De kaarten met een dubbele hand werken anders. Die eindigen als strafpunt op de scorestapel van de langzaamste na-aper. Bij een tiental winkeliers worden demo’s verzorgd van Hands en andere populaire spellen. Meer informatie: White Goblin Games.

Afbeelding De Amsterdamse spellenclub Amsterdice organiseert tussen 10:30 en 17:00 uur een spellendag in Cafe-Restaurant THT aan de IJpromenade 2, 1031 KT in Amsterdam. Daar worden onder meer de nieuwste spellen van 999 Games en White Goblin Games gedemonstreerd, waaronder het uitstekende bordspel Marco Polo. Er is een stand van de Goudse Spellenwinkel, waar je zoveel mogelijk van de gedemonstreerde spellen kunt kopen. De entree is gratis. Meer informatie: Bordspelmania.

Bij spellenclub Roll the Dice in Veldhoven kun je tussen 14.00 en 02.00 uur een reis door de tijd maken met populaire spellen van 999 Games, waarmee je leuke promo’s kunt winnen. De entree is gratis. Meer informatie: Roll the Dice.

Er is nog veel meer te doen in Nederland en Vlaanderen. Op de TableTop Day website vind je een opsomming van de aangemelde evenementen.


Meer informatie:



Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2015/04/10/interna ... -day-2015/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 apr 2015, 14:57 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 183
Woonplaats: Izegem (W.Vl-B)
Er ontbreekt hier nog een erg mooi initiatief, dus zet ik het toch graag nog even in de kijker.

Zelf ben ik gastvrouw voor de toch wel erg unieke en vrijgevige actie van de jongens van de spelmaeckers (Belgie-Beveren-leie) zij houden een heuse marathon waarbij ze onder hun drie in het totaal 42 verschillende spellen willen spelen op verschillende locaties in 24 uur (en zelfs iets langer).
Ze reizen daarvoor elk een route af. Eentje gaat zelfs tot in Rotterdam.
Ze laten zich sponsoren en het geld gaat naar een lokaal goed doel. In het kader van tabletopday willen ze dus ook bij kansarme gezinnen gezelsschapsspellen binnen brengen in het huishouden.
Ik steun dit project voluit. Ik vind het schitterend dat drie jonge mensen, naast hun volle dagtaak, zichzelf via hun hobby inzetten. Een hobby waar we allemaal van vinden dat het het sociaal contact stimuleert en de intelectuele ontwikkeling bij kinderen, jongeren en volwassen aanscherpt!
Het hoeft niet altijd kledij of voedsel te zijn.... waren het niet de romeinen die brood EN spelen even belangrijk vonden?

Wie dit ook een pracht initiatief vindt kan hen nog steeds steunen door een vrijwillige sponsoring (je kan er zelfs een prachtig spelpakket door winnen -> zie link onderaan onder sponsorformulier) of even af te zakken naar het spelcafé 'de gulden teerling' in Kortrijk vanaf 14u of ergens mee te gaan spelen op één van de routes van de jonge heren.

Veel succes Frederiek, Simen en Davy!

Omdat spellen spelen veel meer is dan zomaar een meepletje, een dobbelsteen of een kaartje op tafel leggen....

http://www.despelmaeckers.be/

_________________
Boardgaming keeps one sane in the insanity of reality.

Thuis spelers vinden https://www.facebook.com/groups/letsplayboardgames/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 apr 2015, 16:03 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
etwie schreef:
Er ontbreekt hier nog een erg mooi initiatief, dus zet ik het toch graag nog even in de kijker.


Fijn dat je het bericht aanvult. Organisatoren van zulke evenementen laten bijna nooit van zich horen, waardoor het voor mij lastig is om gegevens te verzamelen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 10 apr 2015, 16:20 
Koldun Kommander
Avatar gebruiker

Berichten: 368
Woonplaats: Sint Amandsberg
Is inderdaad een leuk initiatief! :thumbup:

Ze kunnen dan misschien ook hier eens langskomen, een initiatief van een vriendin van me:

https://www.facebook.com/events/1408944416078179/

_________________
"Opinions are like assholes, everybody has one and everybody thinks theirs is better than that of everybody else!"

I support the gaming community by buying at my FLGS!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 10 apr 2015, 18:33 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 183
Woonplaats: Izegem (W.Vl-B)
warlockbylandt schreef:
Is inderdaad een leuk initiatief! :thumbup:

Ze kunnen dan misschien ook hier eens langskomen, een initiatief van een vriendin van me:

https://www.facebook.com/events/1408944416078179/



Ik vermoed dat dat nu wat te laat zal zijn Warlockbylandt. tenzij ze sowieso al langskomen daar, want ze gaan ook bij enkele andere tabletopevents langs op hun route.
Ik weet uit goede bron dat de heren nu aan het slapen zijn om vanaf 22 uur in de auto te springen, op weg naar hun eerste spellocatie. (Ik hoop toch dat ze slapen al ;))

_________________
Boardgaming keeps one sane in the insanity of reality.

Thuis spelers vinden https://www.facebook.com/groups/letsplayboardgames/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 11 apr 2015, 10:33 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
International TableTop Day leeft ieder jaar sterker, ook in Nederland als in Vlaanderen.

Alle initiatieven die bij Bordspelmania gekend zijn, bundelden we voor jullie onder de tag "International Tabletop Day 2015". Daarna aan de rechterkant klikken op "forum" (klik ook op de banner van iTTD bovenaan het forum).

De moderatoren van Bordspelmania wensen alle intiatiefnemers veel succes!

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 11 apr 2015, 11:06 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Ik vind ITT-day een prachtig initiatief, maar had liever gehad dat het in België en Nederland 'internationale dag van het gezelschapsspel' genoemd werd. 'Tabletop' zegt de doorsnee Vlaming nu eens echt niets volgens mij en mij als spellenliefhebber ook maar enkel van Will Wheatons Tabletop.
Evenementen rond deze dag zouden volgens mij veel meer mensen over de streep trekken als de naam iets duidelijker was.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 11 apr 2015, 12:48 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
The Iced One schreef:
Ik vind ITT-day een prachtig initiatief, maar had liever gehad dat het in België en Nederland 'internationale dag van het gezelschapsspel' genoemd werd. 'Tabletop' zegt de doorsnee Vlaming nu eens echt niets volgens mij en mij als spellenliefhebber ook maar enkel van Will Wheatons Tabletop.
Evenementen rond deze dag zouden volgens mij veel meer mensen over de streep trekken als de naam iets duidelijker was.

Je hebt een punt. Dit is zeker iets om over na te denken.

We zouden de Nederlandse benaming kunnen gebruiken om een breed publiek aan te spreken. Eventueel aanvullen met de Engelse benaming als ondertitel, om toch ook de link te leggen met het internationale gebeuren.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 11 apr 2015, 12:51 
Meeple

Berichten: 14
Sir playalot (http://www.bordspelmania.eu/spellenclubs/topic13926.html) doet ook mee. Daar begint het om 14u.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - International TableTop Day 2015  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 16 gasten


Tags

Amsterdice, Bordspeler.nl, Chislaine van den Bulk, Hands, International Tabletop Day 2015, Roll the Dice, Spellenvereniging UCP, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®