Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Völuspá
BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2015, 14:44 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 436
Woonplaats: Leuven (BE)
Ik heb dit spel al enkele keren gespeeld en het valt goed in de smaak alleen zijn er bij mij toch nog wat onduidelijkheden in de spelregels. Bijvoorbeeld :

Met Valkyrie. Wat als ik aan het begin van een een Valkyrie leg en aan het einde en in het midden van een rij ook een Valkyrie ligt. Scoor je dan nog steeds voor de zojuist aangelegde valkyrie, ondanks er een in het midden ligt? Wat als je een valkyrie legt naast een Loki? Telt de kracht van de Valkyrie dan nog ondanks dat de waarde van de kaart 0 wordt?

De Fenrir . Stel dat er drie van deze in een rij liggen. Wil dat dan zeggen dat deze continu voor 12 tellen en je dus de rij niet kan overnemen met een waarde 8 tegel? Of is hun kracht voorbij eens gescoord en bij aanleggen van een andere tegel tel je deze niet meer op.

Die zeeslang vind ik op zich ook niet steeds duidelijk. Die telt dus over meerdere gaten over. Wil dat ook zeggen dat je bij deze de regel van in een rij of kolom maximum 7 tegels mag negeren?

_________________
http://www.depittigepion.be/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Völuspá
BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2015, 15:32 
Professor Pimpel

Berichten: 247
Woonplaats: Roosendaal
kimm schreef:
Met Valkyrie. Wat als ik aan het begin van een een Valkyrie leg en aan het einde en in het midden van een rij ook een Valkyrie ligt. Scoor je dan nog steeds voor de zojuist aangelegde valkyrie, ondanks er een in het midden ligt?

Ja. De enige voorwaarde is dat er aan het begin en aan het einde van de rij een Valkyrie ligt.

kimm schreef:
Wat als je een valkyrie legt naast een Loki? Telt de kracht van de Valkyrie dan nog ondanks dat de waarde van de kaart 0 wordt?

De waarde wordt nul. De kracht blijft gehandhaaft. Dus als als er aan het andere einde van de rij ook een Valkyrie ligt, scoor je die rij.

kimm schreef:
De Fenrir . Stel dat er drie van deze in een rij liggen. Wil dat dan zeggen dat deze continu voor 12 tellen en je dus de rij niet kan overnemen met een waarde 8 tegel? Of is hun kracht voorbij eens gescoord en bij aanleggen van een andere tegel tel je deze niet meer op.

Nee. Lastige wezens om te domineren. Ze verliezen pas hun kracht als er Fenrir die rij verlaten... Dus in jouw voorbeeld blijven ze waarde 12 behouden. Let op, je telt de waarde per rij/kolom! Een Fenrir kan tegelijkertijd dus verschillende waarden hebben!

kimm schreef:
Die zeeslang vind ik op zich ook niet steeds duidelijk. Die telt dus over meerdere gaten over. Wil dat ook zeggen dat je bij deze de regel van in een rij of kolom maximum 7 tegels mag negeren?

Klopt! Afzonderlijke rijen (gescheiden door gaten) mogen echter nog steeds niet langer zijn dan 7 tegels. Het gat tussen de rijen kan natuurlijk groter zijn.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Völuspá
BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2015, 17:11 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
mee eens :thumbup:

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Völuspá
BerichtGeplaatst: za 02 mei 2015, 10:25 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 436
Woonplaats: Leuven (BE)
Dankjewel voor de verduidelijking. Ik vraag me nog wel af mag je dan die zeeslang toch aanleggen aan een rij van 7 tegels, en als ze dan de hoogste is scoren?

_________________
http://www.depittigepion.be/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Völuspá
BerichtGeplaatst: za 02 mei 2015, 12:13 
Professor Pimpel

Berichten: 247
Woonplaats: Roosendaal
kimm schreef:
Ik vraag me nog wel af mag je dan die zeeslang toch aanleggen aan een rij van 7 tegels, en als ze dan de hoogste is scoren?

Nee. Je mag niet een Zeeslang aansluiten in een rij van 7 tegels. Wil je toch die lange rij scoren, dan zal er minstens één gat tussen de Zeeslang en die rij moeten zitten (waarmee je dus ook automatisch nog meer punten scoort).


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
5 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Völuspá  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten


Tags

Voluspa, Völuspá, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®