Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



16 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2015, 19:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
Afbeelding White Goblin Games meldt dat er vanaf maandag een nieuw spel in de winkels ligt. Sugar Gliders is een ontwerp van Néstor Romeral Andrés. Deze Spaanse spelauteur heeft een wagonlading abstracte denkspellen op zijn naam staan, die nagenoeg allen zijn uitgebracht door zijn eigen uitgeverij nestorgames. Ook Sugar Gliders is eerst door nestorgames uitgebracht. White Goblin Games komt nu met een prachtig uitgevoerde heruitgave in meerdere talen. Een sugar glider is een suikereekhoorn, een Australisch buideldier dat in staat is tot zweefvluchten.

Het spel is geschikt voor 2-4 spelers. Met twee spelers gebruik je het speelveld op de achterzijde van het bord. Dit speelveld is, op het centrale veld na, gevuld met voedseltegels met de waarde 1-5. De waarde bepaalt bewegingspunten en winstpunten. Iedere speler heeft een houten speelstuk, dat het spel begint op een tegel met de waarde 1.

Afbeelding

De actieve speler mag in een rechte, onbezette lijn springen of hij mag rusten. Wanneer hij vanaf een tegel springt, bepaalt de waarde van de tegel hoe ver. Je voegt de tegel toe aan jouw scorestapel. Spring je van een leeg veld, dan moet je een tegel van jouw scorestapel afleggen en conform de waarde van deze tegel springen. Een sprong vanaf het centrale veld kost je ook een tegel, maar jij bepaalt waar jouw speelstuk landt. Dan word je niet gehinderd door rechte lijnen en in de weg staande speelstukken. Wanneer je op een veld met een tegel rust, dan leg je deze tegel op je scorestapel. Je kunt ook op een leeg veld rusten, maar dan sla je in feite een beurt over.

Het spel is voorbij wanneer alle spelers op rij hebben gerust of wanneer alle tegels van het speelbord zijn genomen. De waarde van de tegels in de scorestapels bepaalt de winnaar.

Meer informatie:



Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2015/06/14/white-g ... e-vliegen/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2015, 23:19 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
M.a.w. een remake van Pinguin of vergis ik me daarin ?? Alleen kun je daar maar drie vakjes ver vliegen

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2015, 23:25 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
dirk schreef:
M.a.w. een remake van Pinguin of vergis ik me daarin ?? Alleen kun je daar maar drie vakjes ver vliegen


Daar deed het me ook sterk aan denken.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2015, 08:20 
Professor Pimpel

Berichten: 247
Woonplaats: Roosendaal
dirk schreef:
M.a.w. een remake van Pinguin of vergis ik me daarin ?? Alleen kun je daar maar drie vakjes ver vliegen


Nee, dit spel is geen remake van Pinguïn. De enige overeenkomst met dat spel is dat je ook tegels van het speelbord wegneemt en deze punten opleveren. Verder speelt het heel anders.

De verschillen:
- In Pinguin mag je onbeperkt stappen doen in één richting, bij Sugar Glider ben je beperkt tot het aantal voedselsymbolen op de tegel waarop je staat. Dit vraagt om een heel andere planning.
- De tegels op het bord van Sugar Gliders worden weggehaald als je van de tegel vertrekt, maar dat beperkt je mogelijkheden op het speelbord niet. Je kunt dus niet iemand opsluiten, waardoor deze geen mogelijkheden meer heeft. Het eindigen op een leeg veld geeft nieuwe mogelijkheden, omdat je bij het inleveren van een eerder opgegeten tegel je dat aantal stappel vooruit mag gaan.
- Verder beschik je slechts over slechts één speelstuk.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2015, 09:54 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
jeroenh schreef:
dirk schreef:
M.a.w. een remake van Pinguin of vergis ik me daarin ?? Alleen kun je daar maar drie vakjes ver vliegen


Nee, dit spel is geen remake van Pinguïn. De enige overeenkomst met dat spel is dat je ook tegels van het speelbord wegneemt en deze punten opleveren. Verder speelt het heel anders.

De verschillen:
- In Pinguin mag je onbeperkt stappen doen in één richting, bij Sugar Glider ben je beperkt tot het aantal voedselsymbolen op de tegel waarop je staat. Dit vraagt om een heel andere planning.
- De tegels op het bord van Sugar Gliders worden weggehaald als je van de tegel vertrekt, maar dat beperkt je mogelijkheden op het speelbord niet. Je kunt dus niet iemand opsluiten, waardoor deze geen mogelijkheden meer heeft. Het eindigen op een leeg veld geeft nieuwe mogelijkheden, omdat je bij het inleveren van een eerder opgegeten tegel je dat aantal stappel vooruit mag gaan.
- Verder beschik je slechts over slechts één speelstuk.


Pinguin meets Martinique? Op de nieuwigheid na dat je maar 1 speelstuk hebt en niet 'af' bent op een leeg veld.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2015, 10:21 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
maxitaxi777 schreef:
Pinguin meets Martinique? Op de nieuwigheid na dat je maar 1 speelstuk hebt en niet 'af' bent op een leeg veld.


En vergeet het belangrijkste bewijs niet: beide spellen zitten in een doos. :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2015, 10:56 
10. Steampunk Rally (2015)

Berichten: 400
Woonplaats: Amersfoort
Dit is een abstract spel dat je heel strategisch kunt spelen. Heeft denk ik daarmee een hoop meer diepgang dan Pinguïn.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2015, 10:59 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
Erwin schreef:
maxitaxi777 schreef:
Pinguin meets Martinique? Op de nieuwigheid na dat je maar 1 speelstuk hebt en niet 'af' bent op een leeg veld.


En vergeet het belangrijkste bewijs niet: beide spellen zitten in een doos. :lol:


Klopt, die 'nieuwigheid' vergat ik nog :lol:. In elk geval beter dan zo´n etui als je het mij vraagt :P!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2015, 11:02 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
maxitaxi777 schreef:
Erwin schreef:
maxitaxi777 schreef:
Pinguin meets Martinique? Op de nieuwigheid na dat je maar 1 speelstuk hebt en niet 'af' bent op een leeg veld.


En vergeet het belangrijkste bewijs niet: beide spellen zitten in een doos. :lol:


Klopt, die 'nieuwigheid' vergat ik nog :lol:. In elk geval beter dan zo´n etui als je het mij vraagt :P!

Of blikkendoos ?? Jij als liefhebber van blik, Max !! :lol: :lol:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2015, 12:47 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2951
Woonplaats: Deerlijk
Ik had al de kans om het spel te spelen met 3 en met 4. Beide bezettingen bevielen ons, hoewel het met 4 vaak tandenknarsen is als je planning door een ander geblokkeerd wordt.

Zeker een fijn, vlot, abstract spelletje.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2015, 13:06 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
dirk schreef:
maxitaxi777 schreef:
Erwin schreef:
maxitaxi777 schreef:
Pinguin meets Martinique? Op de nieuwigheid na dat je maar 1 speelstuk hebt en niet 'af' bent op een leeg veld.


En vergeet het belangrijkste bewijs niet: beide spellen zitten in een doos. :lol:


Klopt, die 'nieuwigheid' vergat ik nog :lol:. In elk geval beter dan zo´n etui als je het mij vraagt :P!

Of blikkendoos ?? Jij als liefhebber van blik, Max !! :lol: :lol:


Ja dat zou een moeilijke zijn :lol:, ik weet niet of ik een blik of een etui erger vind eerlijk gezegd :P. Laten we het maar bij een kartonnen doos houden :D.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 07 jul 2015, 00:07 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
dirk schreef:
M.a.w. een remake van Pinguin of vergis ik me daarin ?? Alleen kun je daar maar drie vakjes ver vliegen

Ik moet mijn mening toch wat gaan bijstellen :wink:
Ik had deze zaterdag gespeeld en was aangenaam verrast. Voor mij véél beter dan pinguin (deluxe), waar pinguin vooral draait om het insluiten van je tegenstander en waar je dan de resterende fiches op je gemakje kan ophalen draait het hier veel meer om tactiek. Door te rusten breng je een heel andere dimensie in dit spel, rusten is namelijk gewoon blijven staan en de fiche oprapen waar je op staat. Om daarna verder te kunnen spelen moet je een eerder opgeraapte fiche daar weer neerlegegen om dat aantal stappen verder te gaan. En daar schuilt nu net het grote verschil in, in het begin denk je, waarom zou ik in godsnaam rusten maar achteraf blijkt dat nu juist dat dàt het spel zo goed maakt.
Mijn beslissing staat al vast, pinguin deluxe kan eruit en deze komt erin ! :thumbup:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 07 jul 2015, 07:14 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
dirk schreef:
dirk schreef:
M.a.w. een remake van Pinguin of vergis ik me daarin ?? Alleen kun je daar maar drie vakjes ver vliegen

Ik moet mijn mening toch wat gaan bijstellen :wink:
Ik had deze zaterdag gespeeld en was aangenaam verrast. Voor mij véél beter dan pinguin (deluxe), waar pinguin vooral draait om het insluiten van je tegenstander en waar je dan de resterende fiches op je gemakje kan ophalen draait het hier veel meer om tactiek. Door te rusten breng je een heel andere dimensie in dit spel, rusten is namelijk gewoon blijven staan en de fiche oprapen waar je op staat. Om daarna verder te kunnen spelen moet je een eerder opgeraapte fiche daar weer neerlegegen om dat aantal stappen verder te gaan. En daar schuilt nu net het grote verschil in, in het begin denk je, waarom zou ik in godsnaam rusten maar achteraf blijkt dat nu juist dat dàt het spel zo goed maakt.
Mijn beslissing staat al vast, pinguin deluxe kan eruit en deze komt erin ! :thumbup:


Ik heb het spel nog niet gespeeld maar het ziet er heel leuk uit.
Maar veel meer om tactiek, als Pinguin niet het toppunt van tactiek is weet ik het niet meer :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 07 jul 2015, 08:51 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
AlliantieAJ schreef:
dirk schreef:
dirk schreef:
M.a.w. een remake van Pinguin of vergis ik me daarin ?? Alleen kun je daar maar drie vakjes ver vliegen

Ik moet mijn mening toch wat gaan bijstellen :wink:
Ik had deze zaterdag gespeeld en was aangenaam verrast. Voor mij véél beter dan pinguin (deluxe), waar pinguin vooral draait om het insluiten van je tegenstander en waar je dan de resterende fiches op je gemakje kan ophalen draait het hier veel meer om tactiek. Door te rusten breng je een heel andere dimensie in dit spel, rusten is namelijk gewoon blijven staan en de fiche oprapen waar je op staat. Om daarna verder te kunnen spelen moet je een eerder opgeraapte fiche daar weer neerlegegen om dat aantal stappen verder te gaan. En daar schuilt nu net het grote verschil in, in het begin denk je, waarom zou ik in godsnaam rusten maar achteraf blijkt dat nu juist dat dàt het spel zo goed maakt.
Mijn beslissing staat al vast, pinguin deluxe kan eruit en deze komt erin ! :thumbup:


Ik heb het spel nog niet gespeeld maar het ziet er heel leuk uit.
Maar veel meer om tactiek, als Pinguin niet het toppunt van tactiek is weet ik het niet meer :)

Pinguin verveelt al snel vind ik persoonlijk omdat het daar alleen draait om je tegenstander insluiten, dat is hier niet het geval, je hebt veel meer mogelijkheden en je raakt nooit ingesloten, er is altijd wel iets goeds dat je kan doen.

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 07 jul 2015, 15:42 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 436
Woonplaats: Leuven (BE)
Deze heb ik zaterdag ook een keertje kunnen spelen. Een aangename verrassing in de positieve zin. Staat zeker wel op het lijstje. Het oogt een makkelijk spel maar zoals hier al eerder vermeld kan je dit toch wel spelen met wat meer diepgang.

_________________
http://www.depittigepion.be/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
16 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - White Goblin Games ziet ze vliegen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Tags

Bordspeler.nl, Néstor Romeral Andrés, Sugar Gliders, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®