dominique schreef:
Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar op het discussieforum van "Spielbox" staat een interessante discussie met als titel "Horus - wie kann man es verbessern?" waarin de teneur, en ik druk me nog zacht uit, eerder negatief is.
Pijnpunten volgens de deelnemers aan de discussie:
- het spel is al afgelopen voor het goed en wel begonnen is
- afwezigheid van spelplezier
- grafisch niet echt overtuigend (maar dat is een kwestie van smaak..)
Nog enkele citaten:
- medespelers zoeken uitvluchten om het niet meer te hoeven spelen
- men vraagt zich af of het wel voldoende werd getest
- Amigo moest zich schamen zo'n spel te durven uitbrengen
- best verkopen op een rommelmarkt
- misschien wordt het met één of meerdere varianten wel leuk
Niet bemoedigend als eerste, zij het niet de mijne, spelervaringen.
Imiddels heb ik het spel 4 maal gespeeld (1x met 2 en 3x met 4). Allereerst is het na mijn idee echt een familie spel met eenvoudige en duidelijke regels.
Een zeer toegankelijk meederheden spel. Je dient invoed uit te oefenen in verschillende gebieden, en door de meerderheid in dat gebied te hebben scoor je punten.
Wie de meeste punten scoort wint het spel. Verder zijn er ook nog een aantal bonuspunten te verdienen, bijvoorbeeld wanneer jou gebied aan een tempel grenst.
Het spel het een mooie vormgeving, maar het thema kun je makkelijk loskoppelen. Het speelt prettig met 2 maar ook met 4.
Tijdens het spelen meer bezig met het invloed uitoefenen in op bepaalde kleuren dan gebieden.
Het spel kan wel plotseling en abrupt eindigen zeker met 4 personen wanneer de spelers tijdens de zelfde ronde kiezen om de zelfde
gebieden aan te leggen d.m.v. een actiekaart. Het spel vind ik zeker niet slecht maar een topper zal het met de huidige regels ook niet worden.
Maar iets voor de rommelmarkt vind ik zwaar overtrokken. Het spel kent veel tactische en strategische keuzes met een vleugje geluk.
Misschien als er extra tegels bijkomen (op de trekstapel) en de speelduur die nu onder de 60 minuten ligt ophoogt naar 90 minuten dan heeft het na mijn idee meer potentie
bij de veelspelers. Het is soms afgelopen wanneer je eigenlijk lekker bezig bent. De korte termijn strategie werkt dan ook het beste.
Kortom een toegankelijk en vlot tussendoortje.