Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




25 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ik vraag me af...
BerichtGeplaatst: ma 20 maart 2017, 18:11 
Avatar gebruiker

Berichten: 406
Woonplaats: Kortrijk
Hela bordspelgekjes

Dit weekend heb ik mijn Quined Masterprint collectie kunnen vervolledigen. Cool volgens sommigen, totaal uit de hand gelopen verzamelwoede volgens de meesten.
Bijlage:
De bijlage Quined masterprint serie.jpg is niet langer beschikbaar.

Zelf ben ik natuurlijk ontzettend blij met deze collectie en ik heb er mijn vrouw van overtuigd dat ik heus niet de enige ben. Bij deze, zijn er nog onder jullie die de volledige Masterprint collectie van Quined bezitten?

Ik ben benieuwd

Groet

Fabrice

P.S Dat een aantal vrienden mij voor gek verklaren, heeft misschien iets te maken met het feit dat ik er nu wel een aantal dubbel heb :wink:
Bijlage:
De bijlage quined masterprintserie 2.jpg is niet langer beschikbaar.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Ik vraag me af...
BerichtGeplaatst: ma 20 maart 2017, 18:26 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
Er zijn twee soorten bordspelliefhebbers. De spelers en de verzamelaars.
Vertel eens eerlijk, komen ze allemaal geregeld op tafel?

Eerlijk is eerlijk, het ziet er fraai uit hoor en je kunt er trots op zijn, "maar je vraagt je af..." zeg je zelf.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Ik vraag me af...
BerichtGeplaatst: ma 20 maart 2017, 18:29 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 888
Woonplaats: Genk (B)
Ik mis nog 15, 16 en 18. 17 Papa Paolo wacht ik op de reprint. 19 Cosa Nostra nog even wachten op delivery van de Kickstarter. Carson City heb ik de Big Box KS versie.

_________________
Instagram: SigiScsi Plays Games

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Ik vraag me af...
BerichtGeplaatst: ma 20 maart 2017, 18:42 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Ik hoor hier zeker bij, haha. Nu ben ik de laatste maanden toch meer van verzamelaar naar speler aan het gaan. Dat wil zeker niet zeggen dat ik zo'n serie dan meteen de deur uit zou doen, maar wel dat ik al mijn spellen graag zo snel mogelijk gespeeld wil hebben. Andere spellen gooi ik wel wat eerder de deur uit, zelfs ongespeeld soms, omdat speeltijd beperkt is en er met zo'n hoog tempo nieuwe spellen uitkomen tegenwoordig.

Van de Quined MP-serie heb ik Yspahan, Trajan, Keyflower en Haspelknecht reeds gespeeld. De eerste is te lang geleden om veel zinnigs over te zeggen, maar is me wel bijgebleven als een leuk tussendoortje. Trajan en Haspelknecht vind ik echt goede spellen. Keyflower zou ik vaker moeten spelen en met meer spelers (nu alleen een keer met 2). Demetra, Carson City, Homesteaders, Vanuatu en PapĂ  Paolo beloven toch ook goede spellen te zijn! Geregeld op tafel komen ze hier dus niet (allemaal), maar dat is bij mij met heel veel spellen zo, en houdt denk ik weinig verband met deze serie in het bijzonder. Natuurlijk zitten er ook een paar minder goed beoordeelde spellen tussen, zoals Era of Inventions en Massilia. De nog niet genoemde spellen zitten er denk ik tussenin. Mijn doel is in elk geval de rest gauw toch ook eens te proberen :).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Ik vraag me af...
BerichtGeplaatst: ma 20 maart 2017, 18:49 
Stamhoofd

Berichten: 501
Woonplaats: Voorburg
Niet de Masterprint, wel de Alea Big / Medium / Small box. Dus zelfde reacties van vrienden. ;)

Bij mij komt zeker niet alles op tafel. Sowieso heb ik veel meer spellen in de kast dan ik kan spelen in de beperkte tijd die ik eraan kan besteden. Ik val dus waarschijnlijk ook in die categorie "verzamelaars". ;)

Ik probeer wel meer te spelen, en heb dit jaar dan ook een aantal challenges voor mezelf geformuleerd. Ooit zal ik de collectie nog wel eens drastisch inkrimpen. Misschien dat dan ook de minst goede / minst gespeelde spellen uit de Alea collectie weer van de hand gedaan zullen worden, al zal dat met pijn in het hart zijn.

Waarom heb je er een aantal dubbel? Ik heb ook twee spellen dubbel maar dat is omdat ik de Duitse versies heb willen vervangen voor Engelse, dat kan in de Masterprint serie niet aan de hand zijn toch :p

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Ik vraag me af...
BerichtGeplaatst: ma 20 maart 2017, 18:54 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 888
Woonplaats: Genk (B)
Ik denk dat Fabrice eerst een aantal spellen los heeft aangekocht en daarna de ganse collectie van een andere mede-forummer. Dan eindig je, alleszins tijdelijk, met een aantal dubbels. ;)

_________________
Instagram: SigiScsi Plays Games

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Ik vraag me af...
BerichtGeplaatst: ma 20 maart 2017, 18:58 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 888
Woonplaats: Genk (B)
Ik heb nu bijna ook alle Alea (big, medium, small, very small) reeksen en ben, dankzij Traquan, van plan om de BGG challenges te doen.
En eerlijk is eerlijk: vooralsnog komen de spellen hier sneller binnen dan dat ze op tafel geraken. ;)

_________________
Instagram: SigiScsi Plays Games

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Ik vraag me af...
BerichtGeplaatst: ma 20 maart 2017, 19:23 
Avatar gebruiker

Berichten: 406
Woonplaats: Kortrijk
roubosga schreef:
Er zijn twee soorten bordspelliefhebbers. De spelers en de verzamelaars.
Vertel eens eerlijk, komen ze allemaal geregeld op tafel?

Eerlijk is eerlijk, het ziet er fraai uit hoor en je kunt er trots op zijn, "maar je vraagt je af..." zeg je zelf.


Ik behoor tot beide groepen denk ik. Gemiddeld speel ik zo'n 4 bordspellen per week. Mijn eigen collectie bevat een 400-tal spellen, onlangs heb ik er om en bij de 100 verkocht/weggeven.
De Masterprint serie is de enige die ik echt wil verzamelen. Ik heb alle spellen (met uitzondering van Massilia) uit de serie minstens 5 keer gespeeld. Nu komen ze slechts sporadisch (1 keer per 2 jaar) op tafel. De reden daarvoor is dat wij vooral nieuwe spellen spelen en slechts nu en dan nog eens teruggrijpen naar oud materiaal.
De collectie van mijn broer is dubbel zo groot, voorlopig zijn we zijn verlanglijstje aan het afwerken :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Ik vraag me af...
BerichtGeplaatst: ma 20 maart 2017, 19:32 
1. De Vorsten van Florence (2000)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
Hey ! Papa Paolo dubbel! :lol:

Of is 1 al de reprint? 8)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Ik vraag me af...
BerichtGeplaatst: ma 20 maart 2017, 19:55 
Avatar gebruiker

Berichten: 406
Woonplaats: Kortrijk
SigiScsi schreef:
Ik denk dat Fabrice eerst een aantal spellen los heeft aangekocht en daarna de ganse collectie van een andere mede-forummer. Dan eindig je, alleszins tijdelijk, met een aantal dubbels. ;)


Goed opgelet :clap:
Had eigenlijk alleen 1 en 2 tekort. Die zijn ontzettend moeilijk te vinden dus een bod gedaan op 1 tot 14. De rest is geschiedenis. (Nu heb ik er wel 10 die nog in de folie zitten :thumbup: )


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Ik vraag me af...
BerichtGeplaatst: ma 20 maart 2017, 19:56 
Avatar gebruiker

Berichten: 406
Woonplaats: Kortrijk
EEMBC schreef:
Hey ! Papa Paolo dubbel! :lol:

Of is 1 al de reprint? 8)


Was dat maar waar, op de reprint is het nog even wachten :roll:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Ik vraag me af...
BerichtGeplaatst: ma 20 maart 2017, 21:45 
Stamhoofd

Berichten: 501
Woonplaats: Voorburg
fabbe1 schreef:
SigiScsi schreef:
Ik denk dat Fabrice eerst een aantal spellen los heeft aangekocht en daarna de ganse collectie van een andere mede-forummer. Dan eindig je, alleszins tijdelijk, met een aantal dubbels. ;)


Goed opgelet :clap:
Had eigenlijk alleen 1 en 2 tekort. Die zijn ontzettend moeilijk te vinden dus een bod gedaan op 1 tot 14. De rest is geschiedenis. (Nu heb ik er wel 10 die nog in de folie zitten :thumbup: )

:lol:

Dat is wel erg toegewijd. :P

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Ik vraag me af...
BerichtGeplaatst: ma 20 maart 2017, 21:54 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 888
Woonplaats: Genk (B)
Uh oh, ik zie net dat je nog 'Carson City: Horses & Heroes' en 'Keyflower: The Merchants' mist!! :shock: :angel:

_________________
Instagram: SigiScsi Plays Games

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Ik vraag me af...
BerichtGeplaatst: ma 20 maart 2017, 22:06 
Avatar gebruiker

Berichten: 406
Woonplaats: Kortrijk
SigiScsi schreef:
Uh oh, ik zie net dat je nog 'Carson City: Horses & Heroes' en 'Keyflower: The Merchants' mist!! :shock: :angel:

Ja, ik heb vooral interesse in gehele getallen. A'tjes en B'tjes interesseren me minder. Ik heb het niet zo voor uitbreidingen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Ik vraag me af...
BerichtGeplaatst: ma 20 maart 2017, 22:24 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
Afbeelding

Ik geloof dat ik tot op heden compleet ben!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
25 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Ik vraag me af...  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags

Masterprint, Quined Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®