Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



9 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 04 aug 2008, 21:13 
9. Terra Mystica (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Op de site van 999 Games staan weer enorm veel spellen aangekondigd. Volgens mij zijn het wel veel kleine spellen: Rupsen Race, Graantje de Voorste, Gesjaakt, Pinguin Party...

Wat zou de gedachte of strategie hierachter zijn? Is dit toch het gevolg van 'meer familiespellen' en 'minder zware kost'? Ondanks een sterke release als Agricola, krijg ik steeds meer het idee dat 999 Games zijn goede naam als uitgever van kwalitatief goede spellen te grabbel gooit om meer te penetreren in het gezinssegment en krijg ik steeds meer de indruk dat ik niet alles wat ze uitbrengen aan mijn verzameling toe hoef te voegen. Kortom; dat ik kritischer moet worden.
Klopt dat of zijn er al mensen met ervaringen met deze spellen en die me van het tegendeel kunnen overtuigen?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 aug 2008, 21:29 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Volgens mij is 999-games gewoon een commercieel bedrijf dat kijkt wat "de massa" wil. Je ziet volgens mij inderdaad een focus op meer kortere, goedkopere spellen. Maar dat zijn nu net de spellen die vaak als impulsaankoop worden verkocht en die dus eerder bij de speelgoedketens in de schappen komen te liggen.

In een andere post heb ik al eens aangegeven dat van Filou/Minous wereldwijd 30.000 stuks zijn verkocht. Dat is met zo'n titel denk ik eenvoudiger dan bijvoorbeeld met een titel als Galaxy Trucker, dat QWG gaat uitgeven alhoewel dat laatste spel onder de veelspelers waarschijnlijk beter zal scoren.

Ik koop persoonlijk om die reden weinig 999-titels. De uitbreiding van Weerwolven en misschien Gesjaakt dan houd het voor mij op. Van QWG daarentegen heb ik veel meer interessante titels op de korrel. Maar ja wij zijn niet het doorsnee spellenpubliek in Nederland :D .


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 aug 2008, 22:03 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Bartjes! schreef:
Wat zou de gedachte of strategie hierachter zijn? Is dit toch het gevolg van 'meer familiespellen' en 'minder zware kost'? Ondanks een sterke release als Agricola, krijg ik steeds meer het idee dat 999 Games zijn goede naam als uitgever van kwalitatief goede spellen te grabbel gooit om meer te penetreren in het gezinssegment en krijg ik steeds meer de indruk dat ik niet alles wat ze uitbrengen aan mijn verzameling toe hoef te voegen. Kortom; dat ik kritischer moet worden.
Klopt dat of zijn er al mensen met ervaringen met deze spellen en die me van het tegendeel kunnen overtuigen?


Ik vind het een tikje kortzichtig van je om de komst van enkele familie- en kinderspellen aan te merken als het te grabbel gooien van een ‘goede naam als uitgever van kwalitatief goede spellen’. Het lijkt erop dat je de desbetreffende spellen nog niet kent. Volgens mij kun je dus nog niets zinnigs zeggen over de kwaliteit.

Ik vind Graantje de Voorste en Gesjaakt twee parels in het segment ‘vlot, licht en luchtig’. Dit noem ik kwalitatief hoogwaardige spellen, al zijn ze veel eenvoudiger dan de spellen uit mijn persoonlijke favorietenlijst.

999 Games komt in het najaar overigens ook nog met een steviger bordspel, Stenen Tijdperk (= Stone Age van Hans im Glück).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 04 aug 2008, 22:15 
https://www.instagra
Avatar gebruiker

Berichten: 1015
Woonplaats: Eemdijk
Bartjes! schreef:
Op de site van 999 Games staan weer enorm veel spellen aangekondigd. Volgens mij zijn het wel veel kleine spellen: Rupsen Race, Graantje de Voorste, Gesjaakt, Pinguin Party...

Wat zou de gedachte of strategie hierachter zijn? Is dit toch het gevolg van 'meer familiespellen' en 'minder zware kost'? Ondanks een sterke release als Agricola, krijg ik steeds meer het idee dat 999 Games zijn goede naam als uitgever van kwalitatief goede spellen te grabbel gooit om meer te penetreren in het gezinssegment en krijg ik steeds meer de indruk dat ik niet alles wat ze uitbrengen aan mijn verzameling toe hoef te voegen. Kortom; dat ik kritischer moet worden.
Klopt dat of zijn er al mensen met ervaringen met deze spellen en die me van het tegendeel kunnen overtuigen?


999 Games verdeeld hun spellen ook in categorieën. Ze hebben Familiespellen, Expertspellen, Partyspellen en Kaartspelletjes. Dit zie je ook bij andere uitgevers zoals Ravensburger die naast Puerto Rico ook het Nijntje Kaartspel hebben. Nogal een wereld van verschil. Grote Uitgevers moeten ook omzet draaien met veel familie en kinderspellen. Zo nu en dan brengt 999 Games en Ravensburger ook wat zwaarders uit. Zelf heb ik dit jaar alleen Argicola, aangeschaft dus ook niet zo veel (Wellicht komt daar de Gouden Eeuw nog bij van Phalanx). Hoewel de meeste titels uit mijn spellen collectie toch van 999 Games zijn ;) Zelf bij QWG Games denken ze nu al aan een familie lijn. Mijn zoon van 5 vind het allemaal prima die familiespellen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 aug 2008, 22:17 
3. Pandemic (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Erwin schreef:
Ik vind het een tikje kortzichtig van je om de komst van enkele familie- en kinderspellen aan te merken als het te grabbel gooien van een ‘goede naam als uitgever van kwalitatief goede spellen’. Het lijkt erop dat je de desbetreffende spellen nog niet kent. Volgens mij kun je dus nog niets zinnigs zeggen over de kwaliteit.


Juist daarom vraag ik het, Erwin, en juist daarom type ik "...krijg ik steeds meer het idee...".
Ik weet het niet, maar het is een gevoel dat ik baseer op relatief recente releases als Regenwormen, Minoes, e.d. en de spelomschrijvingen van deze nieuw aangekondigde spellen. Zoals je ziet sta ik open voor gefundeerde onderbouwing van iedereen (wat dat betreft ook jij bedankt voor je bijdrage) en heb ik stille hoop dat ik er naast zit; volgens mij heeft dat 'gevoel' derhalve weinig met kortzichtigheid te maken.

Ik kan me niet heugen dat er eerder ooit tijden zijn geweest waarin 999 Games zoveel van dit soort spellen uitbracht, maar nogmaals: ook de zinsnede 'dit soort spellen' is een aanname (ik scheer hiermee namelijk veel over één kam) en hoop dat anderen met hun ervaringen met deze spellen kunnen onderschrijven dat mijn gevoel niet klopt :-)
('t begin is gemaakt met je omschrijving van 'Gesjaakt' en 'Graantje de Voorste' :-))


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 04 aug 2008, 22:31 
https://www.instagra
Avatar gebruiker

Berichten: 1015
Woonplaats: Eemdijk
'Graantje de Voorste'

Is zeker een goed spel wat je zeker eens moet proberen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 aug 2008, 22:37 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Bartjes! schreef:
Juist daarom vraag ik het, Erwin, en juist daarom type ik "...krijg ik steeds meer het idee...".
Ik weet het niet, maar het is een gevoel dat ik baseer op relatief recente releases als Regenwormen, Minoes, e.d. en de spelomschrijvingen van deze nieuw aangekondigde spellen. Zoals je ziet sta ik open voor gefundeerde onderbouwing van iedereen (wat dat betreft ook jij bedankt voor je bijdrage) en heb ik stille hoop dat ik er naast zit; volgens mij heeft dat 'gevoel' derhalve weinig met kortzichtigheid te maken.


Jouw gevoel, smaak enz. hebben uiteraard niets met de door mij genoemde kortzichtigheid te maken. En je hebt groot gelijk dat je niet zomaar alles in huis haalt.

Ik doelde uitsluitend op het expliciet door jou op tafel gelegde verband tussen spellen voor het gezinssegment en het te grabbel gooien van kwaliteit. Zo'n causaal verband vind ik grote onzin, die is er gewoon niet.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 04 aug 2008, 22:46 
6. BattleLore (2006)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Erwin schreef:
Zo'n causaal verband vind ik grote onzin, die is er gewoon niet.


Hmmm... you might be right there!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 aug 2008, 23:15 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 241
Woonplaats: Rotselaar (B)
Graantje de voorste mag zeker naast mijn Agricola komen staan. Een leuk en luchtig spel om even tussendoor te spelen, niets op tegen.
Ik heb de Duitse versie al gespeeld Hick hack ... en die beviel me zeer goed.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - 999 Games - nieuwe spellen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Tags

999 Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®