Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



78 berichten | Pagina 1 van 6 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2009, 09:51 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6306
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
999 Games meldt op zijn website dat volgende nieuwe spellen binnenkort in de winkels liggen:

* Jakkiebak, het kaartspel

Afbeelding

* Kiekeboe!

Afbeelding

* Totem

Afbeelding

* Geharrewar in de Sushi-bar

Afbeelding

* Het Achtste Wereldwonder

Afbeelding

* Hacienda

Afbeelding

* Le Havre


Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Bart op wo 25 nov 2009, 02:02, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2009, 11:24 
9. Terra Mystica (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Ziet er goed uit! Er staan er wel een aantal van op mijn wishlist. Ik moet zeggen dat die kleine spelletjes in de vierkante doosjes (Regenwormen, etc.) hier ook best vaak op tafel komen, met Graantje de Voorste als absolute favoriet.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 25 maart 2009, 02:07 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6306
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
999 Games kondigt in zijn nieuwsbrief enkele nieuwe spellen aan:

Gepakt & Gezakt
Gepakt & Gezakt is een hilarisch reactie- en logistiek spelletje voor het hele gezin. Een goed ruimtelijk inzicht is vereist om het spel te kunnen winnen.

zie ook: topic Bartjes

Afbeelding

Wizards of Mickey
Eind april verschijnt het nieuwe verzamelkaartspel: Wizards of Mickey. Alle oude bekenden uit de Disney-wereld spelen een rol in dit spel.

Afbeelding

Fundomino is een combinatie van Domino en Solo.
Een vrolijk en eenvoudig spel voor het hele gezin.

Afbeelding

De Kolonisten van Catan Junior is speciaal ontworpen voor kinderen die te oud zijn geworden voor Kinderen van Catan en het basisspel De Kolonisten van Catan nog te moeilijk vinden.

Afbeelding

Carcassonne Junior is een bewerking van het bekende basisspel “Carcassonne”. Deze vereenvoudigde versie is al geschikt voor kinderen vanaf 4 jaar.

Afbeelding

In Beverbende gaan tactiek en geheugen hand in hand.
Een spel dat geschikt is voor gezinnen met kinderen.

Afbeelding

Cocotaki. Hilarisch kaartspel, waarin je zo min mogelijk fouten moet maken. Maar dat is nog niet zo eenvoudig. Bij het spelen van een kaart moet je het bijbehorende dierengeluid maken. Maar als je een rode kaart speelt, mag je niets zeggen. Bij een rode haan is dat weer “Cocotaki!”. En zo is de verwarring compleet.

Afbeelding

meer informatie: 999 Games


Laatst bijgewerkt door Bart op wo 25 nov 2009, 02:05, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 apr 2009, 15:59 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
ik heb geharrewar in de sushibar de duitse versie gekocht, voor de halve prijs bij de gamekeeper in amsterdam, maar ben op zoek naar de nederlandse regels, heb al boardgamegeek gekeken maar nee ...

mocht iemand de nederlandse regels hebben liggen en die kunnen scannen, liefs uiterlijk zaterdagochtend, dan is mijn dank groot!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 apr 2009, 17:24 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
aicirtap schreef:
mocht iemand de nederlandse regels hebben liggen en die kunnen scannen, liefs uiterlijk zaterdagochtend, dan is mijn dank groot!


Als je goedkope Duitse spullen wilt, moet je het ook maar met de Duitse regels doen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 apr 2009, 18:53 
10. Splendor (2014)

Berichten: 733
Woonplaats: rilland
www.forumfederatie.be


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 apr 2009, 21:24 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6306
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Erwin schreef:
aicirtap schreef:
mocht iemand de nederlandse regels hebben liggen en die kunnen scannen, liefs uiterlijk zaterdagochtend, dan is mijn dank groot!


Als je goedkope Duitse spullen wilt, moet je het ook maar met de Duitse regels doen.


Gelijk heb je, Erwin.

Iedere consument kan kiezen waar hij zijn spellen koopt. Maar als je kiest voor een anderstalige versie, dan moet je als consument niet de uitgevers van Nederlandstalige spellen dwars zitten en hun spelregels kopiëren.

Als deze spelregels in het Nederlands zo belangrijk voor je zijn, wees dan ook zo fair om een Nederlandse editie te kopen. Zo steun je ook de Nederlandse spellenuitgevers, die toch wel inspanningen leveren om een selectie van de betere spellen op de kleinere Nederlandstalige markt te distribueren. Voor je het weet geraken we in een situatie (zoals het in het pre-999 tijdperk was) waarbij niemand het nog commercieel interessant vindt om spellen in het Nederlands uit te geven.

Op Bordspelforum heb ik naar aanleiding van dergelijke veelkomende vragen al een topic gelanceerd.

Bart schreef:
Vertaalde spelregels distribueren: kan dat wel?

Geeft stof tot nadenken. Ik zie de laatste tijd veel vragen naar Nederlandstalige spelregels van spellen die ook in het Nederlands uitgegeven worden.

Doordat de Duits- of Engelstalige markt veel groter is dan de Nederlandstalige zijn deze versies van spellen natuurlijk beterkoop dan spellen in het Nederlands.
Maar wat willen we als spelgemeenschap? Dat uitgevers het de moeite vinden om spellen in Nederland en Vlaanderen in onze eigen taal uit te geven (of ten minste toch met Nederlandse spelregels) of willen we liever dat binnenkort geen enkele uitgever het nog interessant / rendabel genoeg vindt om de betere spellen te vertalen. Dan keren we terug naar de situatie zoals het vroeger was (en in de mainstream spellenketens dikwijls nog altijd is): een serie MB-spellen, decennia oude titels en spellen die teren op de franchise van een of andere bioscoophit (maar dikwijls niet de term gezelschapsspel waardig zijn).

Voor vertalingen van spellen die niet in het Nederlands uitgegeven worden ligt dat anders en kan een goede vertaling een hulp zijn voor spelers die de andere taal niet zo machtig zijn.

Willen wij als spellengemeenschap Nederlandstalige uitgevers/distributeurs met een mooi spellenaanbod als (vul mij aub aan als ik een belangrijke uitgever vergeten ben) 999 Games, QWG-games, Hodin, The Game Master, University Games, PS-Games, (en ook bv Ravensburger, dat een tenminste een deel van zijn gamma van o.a. Nederlandse spelregels voorziet) ... onderuithalen met een parallel circuit van vertalingen van hun spellen of willen wij hen steunen door de edities in onze eigen taal in huis te halen?

Welk standpunt nemen andere forumgebruikers hierover in?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 apr 2009, 23:13 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 145
Woonplaats: Tilburg
Zeg, kunnen ze niet even stoppen mety het ontwikkelen van nieuwe spellen.... :wink: ik ken van de oude zelfs de meeste nog niet. :p

*nieuwe uitdaging dus*


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 11 apr 2009, 10:19 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
[OT]
(Vertaalde) regels online lijkt mij enkel een goede zaak.

- Als eventuele klant kan ik de regels lezen en dan beslissen tot aankoop.
- Het spel is (nog) niet in het Nederlands uitgegeven
- Ik ben de regels kwijt: makkelijk als die ergens online te vinden zijn.

Ik geloof niet dat er zoveel verloren gaat aan de verkoop van anderstalige uitgaven. Ten eerste kiezen de meeste Nederlandse zaken voor Nederlandse versies. Ten tweede: als ik kijk naar mijn buitenlandse uitgaven, zijn dat vooral spellen die niet (of op dat moment nog niet) in het Nederlands verkrijgbaar zijn of is het ruilhandel met anderstalige Europeanen..
[/OT]

Is Le Havre al uit?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 11 apr 2009, 10:34 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6306
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
BaSL schreef:
Is Le Havre al uit?


Op de site van 999 Games staat het nog steeds in de rubriek 'binnenkort in de winkel'.

Le Havre zou op Zuiderspel gedemonstreerd worden.

Misschien dat iemand anders meer info heeft en weet wanneer het spel in de winkelrekken ligt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 11 apr 2009, 11:30 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
Ik heb alle demospellen voor 999 games bij mij staan, Le Havre zit er bij, maar niet in het Nederlands.

Hacienda en Het achtste werelwonder zijn wel in het Nederlands

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 11 apr 2009, 15:34 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Bart schreef:
BaSL schreef:
Is Le Havre al uit?


Op de site van 999 Games staat het nog steeds in de rubriek 'binnenkort in de winkel'.

Le Havre zou op Zuiderspel gedemonstreerd worden.

Misschien dat iemand anders meer info heeft en weet wanneer het spel in de winkelrekken ligt.


Ik begreep van mijn winkelier dat Le Havre en Steam weer zijn vertraagd. Het begint helaas meer en meer te lijken op de onbetrouwbare releaseplanningen van 8/9 jaar geleden. Jammer, 999 Games had het de laatste jaren zo goed voor elkaar.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 apr 2009, 17:23 
Uitgever

Berichten: 97
Erwin schreef:
Ik begreep van mijn winkelier dat Le Havre en Steam weer zijn vertraagd. Het begint helaas meer en meer te lijken op de onbetrouwbare releaseplanningen van 8/9 jaar geleden. Jammer, 999 Games had het de laatste jaren zo goed voor elkaar.


Ik wil het niet goed praten maar wel een stukje begrip kweken.
Internationale co-producties (veel bedrijven uit verschillende landen die tegelijk hetzelfde spel laten maken) vinden pas doorgang bij de fabriek als alle firma's hun werk hebben gedaan (vertalingen, opmaak,...). 999 Games ziet zich zelf de laatste maanden helaas weer veel schema's en gecommuniceerde releasedata niet halen omdat derden hun werk niet tijdig afhebben waardoor producties worden uitgesteld.

het alternatief is niets melden van de planning maar dat lijkt me ook niet wenselijk, of zien jullie dat anders? Pas communiceren als het spel er al is (en dus binnen 2 dagen in de winkel ligt).?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 apr 2009, 19:14 
2. Marvel Dice Masters: Avengers vs. X-Men (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Ik vind dat er altijd een beetje krampachtig gedaan wordt over releasedata en planningen die niet gehaald worden. In de muziekbusiness gebeurt het nog véle malen vaker dat releases om wat voor reden dan ook uitgesteld worden.

Natuurlijk vind ik het jammer als een product waar ik naar uit kijk pas later beschikbaar wordt, maar het zij zo, en ik kan er verder niet echt wakker van liggen. "Er komt een tijd..."


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 apr 2009, 23:25 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Gelukkig is Le Havre er wel morgen, ook al is het in het Duits/Engels. Meestal geen probleem maar wel als je voor het eerst een spel speelt, dan zijn nederlandse spelregels gewoon ff wat makkelijker en zeker wanneer je met personen speelt die geen duits/engels kunnen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
78 berichten | Pagina 1 van 6 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 6  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - nieuwe uitgaves 999 Games  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Tags

999 Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®