Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





4 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Regelvragen Kaiser
BerichtGeplaatst: di 15 nov 2005, 12:02 
la Vida
Avatar gebruiker

Berichten: 498
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen
1) De vraag was al eens eerder ergens gesteld geloof ik: Mag je meerdere rijkssteden op een vorstendom plaatsen?

2) Het voor de eerste maal bezetten van het Keurvorstendom komt dat ook in aanmerking voor 2 overwinningspunten?
Dezelfde vraag voor het geval dat men eerst niet over een (geschikte) edele beschikte bij een machtsovername, maar een volgende beurt weer wel een keurvorst kan leveren?
Bij beiden is niet echt sprake van een machtswisseling, maar het krijgen van punten ligt voor ons gevoel wel in de lijn van verwachting.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Regelvragen Kaiser
BerichtGeplaatst: di 15 nov 2005, 15:33 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Viva schreef:
1) De vraag was al eens eerder ergens gesteld geloof ik: Mag je meerdere rijkssteden op een vorstendom plaatsen?

Ik meen van wel.

Citaat:
2) Het voor de eerste maal bezetten van het Keurvorstendom komt dat ook in aanmerking voor 2 overwinningspunten? Dezelfde vraag voor het geval dat men eerst niet over een (geschikte) edele beschikte bij een machtsovername, maar een volgende beurt weer wel een keurvorst kan leveren? Bij beiden is niet echt sprake van een machtswisseling, maar het krijgen van punten ligt voor ons gevoel wel in de lijn van verwachting.

Dat gevoel is correct: het gaat er gewoon om of er wat verandert. Dus in beide gevallen krijgt de persoon die de keuvorst echt plaatst 2 OP.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 nov 2005, 17:52 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 23
Woonplaats: Landgraaf
1) Staat nergens dat het niet mag. Het lijkt me ook logisch, binnen een provincie kunnen ook 2 grote steden liggen.

2) Als je bedoelt wanneer een tegenspeler als keizer mag beginnen en jij mag een keurvorst inzetten: hiervoor krijg je geen 2 punten. In alle andere gevallen wel. Je kunt zelfs als je het kunt veroorloven een 45-jarige ouwe knakker "omdokteren" om zo de fase erna opnieuw op de troon te komen en 2 punten te verdienen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 nov 2005, 18:07 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Ronaldus schreef:
Je kunt zelfs als je het kunt veroorloven een 45-jarige ouwe knakker "omdokteren" om zo de fase erna opnieuw op de troon te komen en 2 punten te verdienen.

Als dat een knakker van jezelf is gaat dat dus niet. Je mag alleen je eigen vorsten verjongen, of die van anderen verouderen. Ik heb begrepen dat hierover wat verwarring bestond, maar de huidige Nederlandse regels (en de Duitse met uitleg van Hans im Glück) laten er geen twijfel over bestaan.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
4 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Regelvragen Kaiser  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Tags

999 Games, Kaiser



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®