Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 05 apr 2010, 23:22 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
één kleine vraag over dit spel:

Je mag bij 2 spelers maximaal 4 centrales hebben liggen. Stel je koopt de 5de, dan moet je 1 centrale weg halen. Stel dat ik een steenkolen centrale met daarop nog zo'n 3 blokjes vervang met een andere steenkolen centrale.

Mag ik dan deze 3 blokjes op deze nieuwe centrale leggen of gaan ze uit het spel omdat ook de centrale weg gaat en ik ze tijdelijk nergens kan neerleggen tot mijn nieuwe centrale ligt?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 apr 2010, 23:42 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Eenmaal gekocht blijven grondstoffen gekocht, dus de blokjes mag je netjes overhevelen naar je nieuwe centrale.

Veel prangender is de vraag waarom je dit spel min of meer verkloot door het met z'n tweeën te doen :twisted:.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 apr 2010, 00:03 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Dank u :)

Al eens met 4 personen gedaan hoor ;). Momenteel waren we met ze tweeën en ik vond het toch ook niet kunnen om hem in de folie te laten staan ;)

Of beweer jij dat hij beter in de folie staat dan met ze tweeën te spelen? ;)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 apr 2010, 00:10 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Eigenlijk wel, ja.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 apr 2010, 09:32 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6328
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
P.T. schreef:
Dank u :)

Al eens met 4 personen gedaan hoor ;). Momenteel waren we met ze tweeën en ik vond het toch ook niet kunnen om hem in de folie te laten staan ;)

Of beweer jij dat hij beter in de folie staat dan met ze tweeën te spelen? ;)


Het spel is leuker met meerdere spelers (daar heeft Cymric een punt), maar is ook met twee goed te spelen. Wij spelen Hoogspanning af en toe ook met zijn tweeën en het is steeds een spannende strijd.
Net zoals PT vinden we het fijn om het spel uit de kast te halen en samen te spelen.

En een volgende keer komt het dan weer met meerdere spelers op tafel. Vorige week nog met vier gespeeld (Spanje-Portugal). Alweer niet gewonnen omdat ik minder geld had dan een tegenspeler. :(


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 apr 2010, 09:36 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6328
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
cymric schreef:
Eenmaal gekocht blijven grondstoffen gekocht, dus de blokjes mag je netjes overhevelen naar je nieuwe centrale.


Zo is het.
Maar nu ik je antwoord lees, stel ik me de vraag (geen zin om de regels erbij te halen) of je grondstoffen mag houden als je niet onmiddellijk een geschikte centrale koopt?
bv Je hebt een afvalcentrale, doet deze weg en je koopt een uraniumcentrale. Geen afvalcentrale meer voor je. Volgens mij moet je het afval dan wel verwijderen of niet?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 apr 2010, 18:42 
3. Pandemic (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Het staat mij bij zoals je het omschrijft, Bart, maar dat weet ik ook niet zeker meer. Ik vond 'm met 2 overigens prima te doen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 apr 2010, 19:16 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Bart schreef:
Maar nu ik je antwoord lees, stel ik me de vraag (geen zin om de regels erbij te halen) of je grondstoffen mag houden als je niet onmiddellijk een geschikte centrale koopt?

Nee, dat mag dan weer niet tenzij je nog voldoende capaciteit bij een andere 'passende' centrale hebt. Dat je afval niet mag opslaan in een kerncentrale leek me voldoende duidelijk zonder dat ik dat hoefde toe te lichten :-).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
8 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Hoogspanning / Funkenschlag  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Tags

999 Games, Hoogspanning



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®