Tamara_Bakker schreef:
Er zit inderdaad een redelijke geluksfactor in het spel voor wat betreft de kaarten. Anderzijds heb je daar zelf wel weer enige invloed op door te zorgen dat je ervaringskaarten (die kaarten met vikinghelm) te pakken krijgt. Met name aan het einde van het parcours, waar je eerst over twee vakken heen moet waar je veel amuletten in moet leveren, kunnen de ervaringskaarten handig zijn.
Maar of je die ervaringskaarten krijgt, hangt weer af van de gewone kaarten; ook kan je niet kiezen welke soort ervaringskaart je krijgt. Bovendien kun je erop gokken dat anderen de pineut zijn en de druïdes voor jou op of over nare velden heen zetten.
Citaat:
Een andere geluksfactor betreft de amuletdelen waar je uit kunt kiezen. Ik vind deze factor wel meevallen, aangezien je uit 9 amuletdelen mag kiezen.
Maar je hebt ook 9
verschillende delen nodig voor een amulet compleet is en dan is het opeens weer wat minder
.
Citaat:
Een interessante suggestie die ik zaterdag hoorde, was om met open druidekaarten te spelen. Men had het idee dat het spel daardoor strategischer wordt. Ik wil deze variant eens uitproberen. Ik hou jullie op de hoogte!
Open kaarten... Beetje een Cartagena-idee. (Eigenlijk bedenk ik me net dat Celtica veel meer op dat spel dan op Emerald lijkt.) Dan pest je dus vooral de persoon na jou en een beetje de persoon dáárna, met het risico dat als iemand niet oplet iemand anders heel gelukkig wordt. Celtica zal er ongetwijfeld door verbeteren, maar vereist wel wat meer 'group think'.