Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




12 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 13 jul 2011, 12:41 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2951
Woonplaats: Deerlijk
The Game Master schreef:
Speluitgeverij The Game Master heeft de exclusieve rechten verworven voor de distributie van de nieuwe LEADER 1, Hell of the North. In dit nieuwste tactische bordspel kun je zelf de etappes van de Tour de France bepalen. Ga je voor het klassement om de tour te winnen, of gebruik je jouw knecht om met een massasprint de andere ploegen te slim af te zijn? LEADER 1 – Hell of the North – geeft je ook de kans om je met anderen te meten tijdens de Noordelijke Klassiekers. The Game Master brengt het spel in de Benelux uit, zodat er Nederlandse en Franstalige spelregels in de doos zitten, zodat in Nederland en België de Tour straks nog eens dunnetjes overgedaan kan worden.

LEADER 1: de enige in zijn soort

Met de ontwikkeling van LEADER1 werd 16 jaar geleden gestart. In Hell of the North heb je meer variatie in terrein met asfalt en de verraderlijke kasseien. Hierdoor kun je elkaar ook uitdagen met een Noordelijke Klassieker. De variatiemogelijkheden zijn eindeloos door de verschillende terreintegels van Bergen, Heuvels, Vlakke gebieden en Afdalingen die samen steeds weer een nieuwe wedstrijd vormen. Voor de liefhebbers van wielrennen is Leader 1 de enige in zijn soort en dus een absolute must. Op Boardgamegeek noteert LEADER1 een rating van 7,08 (589 ratings).

Tactisch bordspel mét ontsnappingen en valpartijen

Ben je niet zo een sportief type. Geen probleem! Met Leader1 Hell of the North gaat het vooral om tactiek en als je een Tour de France of een Giro wilt rijden, dan kun je ook een strategie bedenken hoe en wanneer jij je renners laat ontsnappen uit het voortdenderende peloton. De supersnelle Belg Philippe Gilbert is kansrijk voor de ritzege in veel wedstrijden. Maar de Tour wacht op niemand en zo is het ook in Leader 1, want je loopt het risico om een lekke band op te lopen en te vallen. Wel bepaal jij zelf hoeveel risico je wilt nemen. Soms gebeuren er dingen die je zelf niet in de hand hebt. De val van Johnny Hoogerland in het prikkeldraad is een typerend voorbeeld van de persoonlijke drama’s die zich kunnen voordoen, ook al is het prikkeldraad (nog) niet opgenomen in dit leuke en spannende wielrenspel.

Leader 1, Hell of the North is een spel voor 2-4 spelers. De spelduur is 45 minuten per etappe/wedstrijd. Het spel is dit najaar te verkrijgen in de betere spellenspeciaalzaak.

Informeer er over in de spellenwinkel bij jou in de buurt!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 jul 2011, 13:11 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Als echte wielerliefhebber vind ik dit geweldig nieuws. :clap: :clap: Ik ben benieuwd wat de prijs gaat worden, maar dit heeft zeker mijn interesse!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 jul 2011, 13:36 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 215
Woonplaats: Zulte
Een heerlijk spelletje.
Hoge herspeelbaarheidsfactor.
Ontelbare variatiemogelijkheden.
Schitterende vormgeving.
Wanneer is het een ideaal moment om te ontsnappen, welke renner stuur je mee, vind je steun bij andere ploegen of zijn het slechts wieltjeszuigers, kan je het beste je krachten doseren met het oog op een zinderende finale...
Een absolute must voor wielergekke Belgen en Nederlanders.

Maandag aanstaande, zullen we na het uittesten van een 20-kilometer lange kasseistrook in de buurt van de Carrefour de l'Arbre, ook nog eens de volledige Paris-Roubaix rijden, gebruikmakend van de Giro D'Italia-doos en de op Boardgamegeek gepubliceerde regelvarianten. Als we de kracht nog hebben om onze rennertjes te verplaatsen natuurlijk...

Mijn medespelers zullen nogal eentje content zijn wanneer ze te horen krijgen dat er een nieuwe doos verschijnt, met nieuwe tegels...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 14 jul 2011, 07:05 
7. Samurai (1998)
Avatar gebruiker

Berichten: 46
Woonplaats: Sydney
Interessant, alleen doet de stijl van de aankondiging me iets te veel terugdenken aan Jo De Clerq in De Shoplijn.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 14 jul 2011, 15:57 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
betelgeuze schreef:
Interessant, alleen doet de stijl van de aankondiging me iets te veel terugdenken aan Jo De Clerq in De Shoplijn.

Jo De Clerq ken ik niet of is dat een Vlaamse woordspraak :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 14 jul 2011, 19:35 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1361
Woonplaats: Leerdam
In welke mate is dit spel vergelijkbaar met 'Demarrage'? Zoals ik het lees zijn er namelijk bijhoorlijk veel overeenkomsten.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 14 jul 2011, 19:44 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Dierik schreef:
betelgeuze schreef:
Interessant, alleen doet de stijl van de aankondiging me iets te veel terugdenken aan Jo De Clerq in De Shoplijn.

Jo De Clerq ken ik niet of is dat een Vlaamse woordspraak :wink:


Jo met de Banjo, die ken je toch wel? :eh:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 14 jul 2011, 21:42 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6306
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
***off topic***
[quote="Erwin"Jo met de Banjo, die ken je toch wel? :eh:[/quote]
Vreemd dat jij die ook kent.
***/end off topic***

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 13 mei 2012, 15:59 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Jammer dat in het regelboek niet enkele voorbeeld koersen afgedrukt zijn!!! Weet iemand of er ergens voorbeeld koersen voor HOTN op internet staan?

_________________
Mijn geleuter!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 13 mei 2012, 21:51 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2951
Woonplaats: Deerlijk
cab schreef:
Jammer dat in het regelboek niet enkele voorbeeld koersen afgedrukt zijn!!! Weet iemand of er ergens voorbeeld koersen voor HOTN op internet staan?


Op boardgamegeek moet je gaan kijken bij de gewone Leader 1. Met dezekan je ongetwijfeld iets doen. Maar of die compatibel is met de spelonderdelen uit HotN, weet ik niet

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 13 mei 2012, 21:53 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Piet schreef:
cab schreef:
Jammer dat in het regelboek niet enkele voorbeeld koersen afgedrukt zijn!!! Weet iemand of er ergens voorbeeld koersen voor HOTN op internet staan?


Op boardgamegeek moet je gaan kijken bij de gewone Leader 1. Met dezekan je ongetwijfeld iets doen. Maar of die compatibel is met de spelonderdelen uit HotN, weet ik niet


Die had ik ook gevonden, maar deze heeft tegels uit andere versies nodig en ook nog zelfgemaakte, helaas want ziet er wel mooi uit.

_________________
Mijn geleuter!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 15 mei 2012, 11:20 
Rooster Booster

Berichten: 77
kan je dit spel alleen spelen en hoe aanpasbaar of uitbreidbaar is het met eigen spullen?


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
12 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - The Game Master brengt Leader 1 - Hell of the North  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Tags

Leader 1 - Hell of the North, The Game Master



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®