Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Queen Games - spellen
BerichtGeplaatst: di 15 aug 2006, 20:34 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Ik heb inmiddels al alhambra en metro van queen games.
Ik weet dat rat race leuk is. En taxi niks aan.

Ik weet dat queen games ook nog de volgende spellen heeft:
- aqua romana
- indus
- industria
- roma
- lucky loop
- flandern

Kan iemand mij iets over deze spellen vertellen en of ze de moeite waard zijn. Vorig jaar op spellenspektakel kon niemand mij hier iets over vertellen. En ze liggen nu met korting bij de vd en ben dus wel nieuwsgierig.
Alvast bedankt!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 aug 2006, 20:36 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Hier vind je een paar recensies:

http://www.bordspel.com/artikel/sp_rece ... gever.html

(onder Queen Games)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 15 aug 2006, 21:56 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
  • Aqua Romana: pittig Carcassonne-achtig spel maar dan zonder elke vorm van toeval bij het trekken van de tegels. Spelers moeten een aquadukt bouwen, maar scoren pas op het moment dat ze besluiten te stoppen met bouwen (of daartoe worden gedwongen). Probleem: je krijgt net zoveel punten als je aquadukt lang is, maar die punten kunnen maar één keer worden toegekend. Als iemand een aquadukt van 10 heeft gebouwd, kan niemand meer 10 punten scoren. Je zult dan moeten uitwijken naar lager gelegen puntenaantallen, waardoor er een zeer tactisch element wordt geïntroduceerd. Aardig tot leuk spel voor 2, minder aardig voor 4, waar het heel eenvoudig is om één van de spelers volkomen klem te zetten en uit het spel te werken.
  • Indus: ken ik niet.
  • Industria: ook nog niet gespeeld, wel uitgebreid nagezocht. Vrijwel puur veilingsspel waarbij je moet besluiten óf aan te blijven als veilingmeester en geld te incasseren, óf het te veilen object zelf kopen en iemand anders veilingmeester laten worden. Zijn alle veilingen afgelopen, ga je het gekochte op een bord 'bouwen'. De bedoeling is dat je een soort van industriële hiërarchie nabootst waarbij later geplaatste zaken gebruik maken van dingen die eerder geplaatste dingen 'maken'. Daar krijg je punten voor, en aan het eind kan je ook nog bonuspunten verdienen voor de manier waarop je je hiërarchie hebt opgebouwd. Ik krijg de indruk dat het niet echt super is, maar toch ook more than meets the eye is.
  • Roma: Kruising tussen Babel en Kolonisten van Catan kaartspel. Spelers 'bouwen' kaarten aan weerszijden van een reeks met aktietegels waarop dobbelstenen zijn afgebeeld; vervolgens gooien ze een aantal dobbelstenen en kennen die naar believen toe aan de overeenkomstige aktietegels. De kaart die onder die tegel ligt wordt dan 'geaktiveerd' en kan allerlei nare dingen uithalen met de kaarten van de tegenstander. De bedoeling is overwinningspunten vergaren en wie een bepaalde hoeveelheid heeft, wint. Leek in het begin erg leuk, maar later bleek dat dit spel wordt volkomen door dobbelstenen gedirigeerd. Je zult goed moeten combineren om met slechte worpen nog wat te doen (dat is ook de uitdaging), maar als ze niet meewerken, kun je het schudden. Het geheel wordt rijkelijk overgoten met een Romeins sausje, maar had evengoed wat anders kunnen zijn. Na één of twee keer spelen verkocht; niet mijn spel.
  • Lucky Loop: in mijn aantekeningenboekje staat 'Lucky dicefest à la Yathzee. Mijden.' Niet een spel wat ik ga proberen of kopen, dus :-). (Dan lijkt me Roma toch beter.)
  • Flandern 1302: Viel zwaar tegen omdat het meerderheidsprincipe met veel spelers niet lijkt te werken. Iemand die 2x eerste in een stad is geworden is bijna niet meer in te halen. Iedereen wordt overal wel érgens eerste (als ik me goed herinner heeft iedereen zo'n beetje een eigen stad) en het zogenaamde pigeon hole principle zorgt ervoor dat twee anderen er met de eer vandoor gaan. Als meerderhedenspellen je ding zijn is er beter te vinden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 16 aug 2006, 18:35 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
Metro en Alhambra heb ik ook (alhambra met alle 4 de uitbreidingen

aicirtap schreef:
- aqua romana

Kan iemand mij iets over deze spellen vertellen en of ze de moeite waard zijn. Vorig jaar op spellenspektakel kon niemand mij hier iets over vertellen. En ze liggen nu met korting bij de vd en ben dus wel nieuwsgierig.
Alvast bedankt!

Als je Metro goed vindt is Aqua Romana ook erg goed.
Je moet hier aquaducten aanleggen en zo en zo lang mogelijk aquaduct aanleggen. Het verschil met metro is dat je hier mensen beter mee kan dwars zitten door aquaducten te blokkeren :P

aicirtap schreef:
- flandern 1302
Kan iemand mij iets over deze spellen vertellen en of ze de moeite waard zijn. Vorig jaar op spellenspektakel kon niemand mij hier iets over vertellen. En ze liggen nu met korting bij de vd en ben dus wel nieuwsgierig.
Alvast bedankt!

Heb ooit 1 keer gespeeld.
Persoonlojk vind ik het zo'n spel dat je een paar keer moet doen om het goed te kennen en te kunnen. (hij staat trouwens al een hele tijd bij mij in de kast :( alleen ontbreken soms wat medespelers!)

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 okt 2006, 16:54 
Grote Dienaar

Berichten: 109
Woonplaats: Gent
Ik heb Metro ook, maar die ligt in de kast met ongespeelde spellen te bestoffen.

Queen spellen staan mij meestal niet super aan, behalve Wallenstein dan...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
5 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Queen Games - spellen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Tags

Queen Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®