Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Op zoek naar spelers? Zie aparte rubriek onder spelers gezocht.



33 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: War of the Ring
BerichtGeplaatst: di 06 sep 2005, 22:10 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 21
Woonplaats: Sprang-Capelle
Wie heeft dit schitterende spel (qua vormgeving), al eens gespeeld en wil het mij uitleggen? Als je in de buurt van Midden-Brabant woont en je wilt het spelen, stuur me dan een mailtje....


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 sep 2005, 13:47 
Locomotief
Avatar gebruiker

Berichten: 33
Woonplaats: Gnomeregan
Ik heb het vorig jaar op het spellenspektakel twee uur lang gespeeld.
Aan het einde van beurt drie zijn we opgehouden om niet de gehele beurs dat te zitten spelen :)

Maar in die twee uur leek het me zeker wel een leuk spel, het nadeel van dit soort spellen vind ik vaak dat als je het meerdere keren speelt er haast altijd wel een taktiek variant te bedenken is waarmee je altijd de overhand hebt.
Balans is vaak heel moeilijk te vinden in dit soort spellen.

Als er dus iemand anders is die meer ervaring heeft met dit spel ben ik hoor ik daar ook graag van.

_________________
Everything i ever needed to know i learned from Gaming


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 sep 2005, 23:32 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 21
Woonplaats: Sprang-Capelle
Er komt niet echt veel reactie op he Peter?

_________________
Don't think twice..... Throw the dice!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 sep 2005, 10:09 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 224
Woonplaats: Sint Truiden/ Belgie
Ik heb vorige week nog een spelletje afgerond. Ik heb het de eerste keer gespeeld op het SpSp vorig jaar maar de uitleg daar was bedroevend slecht. Als LotR fan heb ik het uiteindelijk toch gekocht en ondertussen al drie keer gespeeld.

Het is een pittig, lang en complex spel maar persoonlijk vind ik het een aangename afwisseling op 'euro'-spellen. Vermijd het om eerst de basis versie te spelen. Dat maakt het alleen maar complexer om naderhand op de echte versie over te schakelen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 okt 2005, 20:51 
Matroos

Berichten: 45
Woonplaats: Edam
Een van de mooiste spellen die ik ooit gespeeld heb! Bijzonder knap: het Lord of the Rings verhaal in deze spelvorm. Als LOTR fan (en spellen liefhebber) een must have (geldt ook voor In de Ban van de Ring van 999 games). Het spel duurt lang (beter gezegd: de reis duurt lang!) en in het begin gebeurt er niet veel (De vrije lieden moeten tot oorlog gedwongen worden!). Maar dan ineens breekt de strijd los en is het spannend, dramatisch, strategisch, taktisch en moeten er vele beslissingen/keuzes genomen/gemaakt worden. Voor je het weet ben je een paar uur verder, en dat terwijl je als Lichte speler het reisgezelschap zo snel mogelijk naar de Doemberg wilt laten gaan om te winnen. En de Duistere speler wordt steeds sterker naarmate de tijd vordert! Dus....

Ik heb inmiddels wat "potjes" erop zitten en de juiste strategie bij dit spel is lastig. oa de actiedobbelstenen en de te spelen kaarten en de keuzes zorgen ervoor dat ieder spel toch net even anders is!
Het is vaak voorgekomen dat er tot op het eind geen zekere winnaar bekend is.
In grote lijnen komt het er voor de Lichte speler op neer: houd het reisgezelschap in beweging en betreedt Mordor niet met teveel corruptie.
Splits de andere karakters tijdig van het reisgezelschap af om mee te helpen in de strijd tegen de Duistere legers.
De Duistere speler moet zo aanvallend mogelijk spelen en er ook voor zorgen dat er meteen weer een leger klaarstaat als er een leger na een veldslag uitgeschakeld of uitgedund is. Bewaar ook bepaalde kaarten om effectief toe te slaan bij belegeringsgevechten.

Ten slotte de regels: als je al wat pittige spellen gewend bent, kun je beginnen met de "echte" regels.
En anders is het toch verstandig om eerst te beginnen met de basisregels, anders wordt het te overweldigend en haak je misschien af en dat zou zonde zijn, want het is een schitterend spel!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 okt 2005, 21:09 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
Ik heb het spel ook voor het eerst (en het laatst) op het spsp gespeeld, maar ik had destijds de indruk dat vooral de veldslagen een beetje zoals met Risk waren. Gewoon zoveel mogelijk mannetjes ertegen aan gooien en hopen dat je een beetje boven gemiddeld gooit. Het staat me bij dat ik dit gebrek aan finesse wat jammer vond. Is dit goed achtergebleven in mijn geheugen of klopt er niks van?! Niet boos worden als ik geen gelijk heb! :roll:

@Peter: jullie waren dus die mensen die de hele tijd die tafel bezet hielden! :wink:

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 okt 2005, 22:47 
Matroos

Berichten: 45
Woonplaats: Edam
Dat is de enige overeenkomst die je kunt trekken met deze spellen: bij de meeste "wargames" wordt de dobbelsteen gebruikt om een veldslag uit te vechten. Echter, als je War of the Ring gaat vergelijken met Risk, is Risk "een potje ganzenbord :lol: " (niet dat ik Risk een slecht spel vind; heb er vele goede herinneringen aan en ik vind de Star Wars versie wel leuk! :twisted: ).
De gevechten in War of the Ring lopen echter een stuk anders: ten eerste heb je een logistiek probleem want je kan alleen legers opbouwen in eigen dorpen, steden of vestingen.
Verder mag een leger maximaal uit 10 basis of elite eenheden bestaan. Buiten deze 10 mag je nog leger leiders (deze zorgen ervoor dat je missers opnieuw mag gooien) en karakters (bijv. Gandalf of de Heksenkoning) toevoegen. Deze karakters geven een leger extra gevechtsmogelijkheden. Voordat je een gevechtsronde begint mag je ook nog besluiten om een gevechtskaart te spelen. Deze kaarten geven je alleen in die gevechtsronde (1x aanvalsworp; 1x verdedigingsworp) extra mogelijkheden.
Vooral bij belegeringen (het leger van Rohan heeft zich bijv teruggetrokken in Helms Deep) kan een goede gevechtskaart handig zijn. Bij een belegering duurt een gevecht maar 1 gevechtsronde en je moet als aanvaller een 6 gooien voor een treffer, terwijl een "normaal" gevecht net zo veel gevechtsronden lang kan duren tot de aanvaller zich terug trekt of de verdediger vernietigd is, uiteraard!

Je kan dus met een kleiner leger (maar bijv met goede kaarten!) toch een aanvallend leger behoorlijk uitdunnen!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 okt 2005, 22:49 
Rooster Booster

Berichten: 82
Woonplaats: Bergen op zoom
waaren jullie dat ooh zo.... :wink:


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 okt 2005, 17:37 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
Wellicht dat ik wel een soort basisversie uitgelegd heb gekregen, waardoor het allemaal erg eenvoudig overkwam...
Dat was echter het enige wat mij tot nu toe tegenhield om dit spel te kopen. Als de regels voor veldslagen toch wat complexer zijn en daardoor meer mogelijkheden bieden, betekent dat wel weer een spel op mijn verlanglijstje. En ik had er al zo veel... :(

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 okt 2005, 18:01 
PIONier

Berichten: 3
Woonplaats: Almere
En niet vergeten: War of the Ring heeft de "International Gamers Award gewonnen!!". Spelen dus!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 14 okt 2005, 17:15 
Locomotief

Berichten: 35
Woonplaats: Heerhugowaard
Heb het al een half jaar in de kast liggen. :D :shock: Een paar keer klaar gelegt, maar nog nooit aan spelen toe gekomen.. :(
Word toch eens tijd om 3 mensen te scharelen :)

_________________
Live Long and Prosper


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Uitbreiding
BerichtGeplaatst: wo 29 maart 2006, 14:21 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 23
Woonplaats: Apeldoorn
Zeer binnenkort is de uitbreiding beschikbaar van WotR: Battles of the Third Age!


Laatst bijgewerkt door Pharan op do 04 mei 2006, 16:13, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 29 maart 2006, 23:37 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
Dat is wellicht wel waar, maar volgens mij wordt dat al een half jaar geroepen! :) :wink:

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 maart 2006, 16:21 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
De Struikrover schreef:
Dat is wellicht wel waar, maar volgens mij wordt dat al een half jaar geroepen! :) :wink:


De laatste maanden riepen ze "voor eind maart".


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 apr 2006, 13:34 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
Eind maart is gekomen en gegaan... 8)

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
33 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Wargames  
 Feed - Onderwerp - War of the Ring  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Phalanx Games, War of the Ring



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®