Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





17 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Hawaï
BerichtGeplaatst: wo 04 apr 2012, 23:19 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Zoals eerder al aangekondigd in dit onderwerp verschijnt binnenkort (mei) Hawaï bij 999 Games.

Volgende maand zit er bij Spielbox een kleine uitbreiding voor dit leuke spel.

Bijlage:
De bijlage Hawai_0002.jpg is niet langer beschikbaar.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Hawaï
BerichtGeplaatst: do 05 apr 2012, 06:23 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Aangezien ik Hawaï zodra die uitkomt wil aanschaffen, komt die uitbreiding als geroepen. :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Hawaï
BerichtGeplaatst: do 05 apr 2012, 16:22 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 503
Woonplaats: Tilburg
Misschien mensen die het spel niet aan gaan schaffen en deze uitbreiding voor een redelijk aanbod van de hand willen doen? :roll:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Hawaï
BerichtGeplaatst: do 05 apr 2012, 16:45 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1495
Woonplaats: Beverwijk
r56ygf schreef:
Misschien mensen die het spel niet aan gaan schaffen en deze uitbreiding voor een redelijk aanbod van de hand willen doen? :roll:

Hé, dat is mijn tekst! :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Hawaï
BerichtGeplaatst: do 05 apr 2012, 16:57 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 503
Woonplaats: Tilburg
olavf schreef:
r56ygf schreef:
Misschien mensen die het spel niet aan gaan schaffen en deze uitbreiding voor een redelijk aanbod van de hand willen doen? :roll:

Hé, dat is mijn tekst! :D


Had je de smilie ook in gedachte?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Hawaï
BerichtGeplaatst: do 05 apr 2012, 19:42 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
r56ygf schreef:
Misschien mensen die het spel niet aan gaan schaffen en deze uitbreiding voor een redelijk aanbod van de hand willen doen? :roll:

Na de gesmaakte demo van Hawaï op BSM.con, staat dit spel op mijn verlanglijst. Mijn uitbreiding komt dus niet op de markt.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Hawaï
BerichtGeplaatst: vr 06 apr 2012, 11:36 
5. Crisis (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 87
Woonplaats: Vichte - België
Iemand die iets meer kan vertellen over hawaii, vind het er wel tof uitzien, maar altijd leuk om wat ervaringen mee te krijgen?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Hawaï
BerichtGeplaatst: vr 08 jun 2012, 22:09 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Gisteren is de NL-versie van Hawaï eindelijk binnengekomen. Morgen wordt het spel waarschijnlijk al gespeeld :thumbup: !

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Hawaï
BerichtGeplaatst: za 09 jun 2012, 01:22 
Avatar gebruiker

Berichten: 386
Woonplaats: Putten
Citaat:
Iemand die iets meer kan vertellen over hawaii, vind het er wel tof uitzien, maar altijd leuk om wat ervaringen mee te krijgen?
Ik zou zeggen, ga eens bij de Dicetower van Tom Vassel kijken, daar wordt hij totaal afgebrand. :mrgreen:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Hawaï
BerichtGeplaatst: za 09 jun 2012, 07:43 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Wim G. schreef:
Citaat:
Iemand die iets meer kan vertellen over hawaii, vind het er wel tof uitzien, maar altijd leuk om wat ervaringen mee te krijgen?
Ik zou zeggen, ga eens bij de Dicetower van Tom Vassel kijken, daar wordt hij totaal afgebrand. :mrgreen:


Maar kijk ook even naar andere recensies. Ik vond het afbranden overdreven, het kwam gekunsteld over (al was de vorm erg grappig). Voelde als een recensent die net wat te graag wilde laten zien dat hij nog klauwen heeft.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Hawaï
BerichtGeplaatst: za 09 jun 2012, 20:08 
Avatar gebruiker

Berichten: 909
Woonplaats: Lille - BE
Ik vond het ook eerder flauw van Tom Vasel, voor wie ik overigens veel respect heb en fan ben van z'n spelbesprekingen. Hawaii is inderdaad wel een beetje veel klaarzetten, prullen qua punten en het lijkt veel op een spreadsheet, maar er zijn er erg veel anderen die dat meer zijn en die niet zo'n negatieve commentaar krijgen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Hawaï
BerichtGeplaatst: za 09 jun 2012, 22:59 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Vanmiddag Hawaï gespeeld met drie spelers. Ik zal proberen kort uit te leggen hoe het spel in z'n werk gaat.
De spelbordrand (met scorespoor) bestaat uit een aantal puzzelstukken, die een eiland vormen als ze in elkaar gezet zijn. Aan de onderzijde van het spelbord bevindt zich het strand. Onder het strand komen vier kleinere eiland-tegels te liggen, die eventueel bij aanvang van elke volgende ronde worden aangevuld. In het midden is ruimte voor 10 rechthoekige jungle-tegels, die elk spel anders kunnen liggen. Op deze jungle-tegels komen fiches, hutten-tegels, fruit-tegels en dergelijke te liggen. Deze kunnen worden "aangeschaft" en in het spelerstablaeu van de betreffende speler worden gebouwd. Hiermee worden de dorpen op het tableau uitgebreid en de tegels leveren direct of bij de eindtelling voordelen of punten op.
In spelersvolgorde (vanaf de 2e ronde bepaald door de volgorde van passen in de vorige ronde) lopen de spelers met hun stamlid naar een jungle-tegel of blijven op (of gaan naar) het strand. Het aantal tegels dat ze daarvoor moeten lopen, betalen ze met "voetjes". De kosten van de tegel of fiche kunnen elke ronde anders zijn. De kosten worden namelijk bepaald door puntenfiches die voor elke ronde uit een buidel worden getrokken. Bij elke jungle-tegel staat een maximale waarde van alle puntenfiches die niet mag worden overschreden: als de totale waarde te hoog wordt, gaat de tegel omgedraaid naar de vissershaven aan het strand. De spelers mogen kiezen welk puntenfiche ze kiezen als kostprijs. Een lage prijs (die wordt betaald met schelpen) lijkt voordelig, omdat er dan meer schelpen overblijven om nieuwe tegels te kopen. Er zijn echter elke ronde ook bonuspunten te verdienen als de totale waarde van je puntenfiches een vooraf bepaalde, en elke ronde hoger-wordende waarde evenaart of overschreidt. De speler heeft ook nog de keuze om de dubbele kosten van het puntenfiche te betalen om zo de voordeligere achterkant van de gekochte tegel te mogen plaatsen in één van zijn dorpen op z'n spelerstablaeu.
Enkele voorbeelden van wat er zoal in de jungle te halen valt: hutten voor extra voetjes of schelpen bij de inkomstenfase aan het begin van elke volgende ronde, tiki's die ervoor zorgen dat eventuele bonuspunten aan het eind van het spel eerder bereikt kunnen worden, grotere kano's om mee te vissen of naar de kleinere eilanden te varen, fruit dat als alternatief betaalmiddel voor zowel voetjes als schelpen kan dienen, tempels met uiteenlopende voordelen, kahuna's die bonuspunten kunnen opleveren een dorp lang genoeg is aan het eind het van het spel, surfers en danseressen die respectievelijk korting en punten opleveren.
Het kost geen voetjes om terug naar het strand te gaan. Hier zijn 3 acties mogelijk: Vissen om genoeg punten voor de rondebonus te verzamelen, naar een eiland varen en de bonus te ontvangen (+ punten), of passen. Je mag, als je past, kiezen op welke vrije plek je gaat staan. Dit levert namelijk eventueel nog puntenfiches op die van belang kunnen zijn voor de rondebonus. Verder bepaalt het de spelersvolgorde voor de volgende ronde. Op het strand worden de actie's met voetjes betaald ipv schelpen. Ook hier mogen de kosten worden betaald met fruit als alternatief. Na vijf ronden eindigt het spel, en kunnen er nog dorpsbonussen worden verdient als de tiki's ver genoeg reiken, en de speler de benodigde tegels in z'n dorp heeft.

Minpunt(je): veel spullen klaarleggen bij aanvang van het spel.
Pluspunten: Veel keuze in actiemogelijkheden, grote herspeelbaarheidsfactor (mooi scrabble-woord) door variabele spelopbouw, geen voortijdige uitvallers, LEUK!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Hawaï
BerichtGeplaatst: zo 10 jun 2012, 13:18 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
Ik had dat meen ik ook al in een ander topic gemeld, maar hier nog maar eens azijnpissen ;). Ik heb het spel online/offline een stuk op 15 keer gespeeld nu denk ik. maar van het variabele bord heb ik niet veel gemerkt. je koopt dingen misschien iets anders maar veelal ga je toch richting de goedkope troep voor de dubbele aankoop ;). Ligt een beetje aan je strategie natuurlijk. Maar het variabele bord voegt niet echt veel toe...

Verder is het wel een aardig spel, heb er soms een beetje stone age achtige gevoelens bij, terwijl deze 2 behalve de uitgever, helemaal geen overeenkomsten hebben eigenlijk. Vind ik Stone Age toch leuker ;).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Hawaï
BerichtGeplaatst: wo 12 dec 2012, 00:59 
Garnaal

Berichten: 304
Woonplaats: Rosmalen
pleunie.william schreef:
Het kost geen voetjes om terug naar het strand te gaan. Hier zijn 3 acties mogelijk: Vissen om genoeg punten voor de rondebonus te verzamelen, naar een eiland varen en de bonus te ontvangen (+ punten), of passen.


Na de demo op Spel het meteen op mijn verlanglijstje gezet en nu heb ik het spel in mijn bezit.
Ik heb alleen nog maar de regels doorgenomen en daarbij is me 1 ding niet helemaal duidelijk.

Tijdens de demo werd ons gezegd dat je gratis naar het strand mocht en van daaruit meteen weer het eiland betreden. Uit de spelregels maak ik echter op dat je, als je naar het strand gaat, nog maar de keuze uit de in de quote genoemde mogelijkheden. Daaruit maak ik dus op dat je dan niet meteen terug het eiland op mag, maar eerst moet vissen of varen. Passen is niet aan de orde, want dan kun je natuurlijk niet meer terug het eiland op deze ronde.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Hawaï
BerichtGeplaatst: wo 12 dec 2012, 01:07 
Team Bordspelmania

Berichten: 111
Woonplaats: Mortsel
Vogeltje schreef:
pleunie.william schreef:
Het kost geen voetjes om terug naar het strand te gaan. Hier zijn 3 acties mogelijk: Vissen om genoeg punten voor de rondebonus te verzamelen, naar een eiland varen en de bonus te ontvangen (+ punten), of passen.


Na de demo op Spel het meteen op mijn verlanglijstje gezet en nu heb ik het spel in mijn bezit.
Ik heb alleen nog maar de regels doorgenomen en daarbij is me 1 ding niet helemaal duidelijk.

Tijdens de demo werd ons gezegd dat je gratis naar het strand mocht en van daaruit meteen weer het eiland betreden. Uit de spelregels maak ik echter op dat je, als je naar het strand gaat, nog maar de keuze uit de in de quote genoemde mogelijkheden. Daaruit maak ik dus op dat je dan niet meteen terug het eiland op mag, maar eerst moet vissen of varen. Passen is niet aan de orde, want dan kun je natuurlijk niet meer terug het eiland op deze ronde.


Het verplaatsen naar het strand is inderdaad gratis (geen voeten).
Als je naar het strand gaat, is dit echter om een actie uit te voeren: aldaar heb je de keuze uit vissen of varen. Als je daarentegen (nog) een actie op het eiland wilt uitvoeren, betaal je je verplaatsing met voeten. Volgens mij mag je dus niet gratis naar het strand om dan meteen (opnieuw) het eiland te betreden...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
17 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Hawaï  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Tags

999 Games, Hawaii



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®