Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: atlantic star
BerichtGeplaatst: vr 01 dec 2006, 14:12 
Uitgever

Berichten: 251
Woonplaats: Oud-Beijerland
Ik heb enkele dagen geleden Atlantic Star gekocht voor een prikje. Wie kan hier iets over schrijven?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 dec 2006, 15:30 
spellengek
Avatar gebruiker

Berichten: 1050
Woonplaats: Amersfoort
Ik heb het ooit wel eens gespeeld, maar dat is alweer jaren geleden. En van het spelverslag op onze site word je ook niet veel wijzer vrees is. BGG misschien?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 dec 2006, 19:42 
3. Legendary: A Marvel Deck Building Game (2012)

Berichten: 244
Woonplaats: Ranst
Bij mij is het ook weer een tijdje geleden dat ik het spel gespeeld heb, maar ik weet wel dat het best een aardig spel is. Als ik mij niet vergis kan het gespeeld worden door 2 tot 6 spelers. Mijn ervaring hiermee is dat het met alle spelersaantallen goed speelbaar is. Op het eerste zicht lijkt het thema wat raar: je vertegenwoordigt een reisorganisatie en probeert zo gunstig mogelijke cruises aan te bieden waarbij het soort schepen dat je daarvoor gebruikt en waar je die cruises aanbiedt van doorslaggevend belang zijn. Eigenlijk is het best een lastig spel waar je soms voor moeilijke keuzes komt te staan: charter ik een schip of organiseer ik een rondreis? Zal ik 2000 mark betalen om het aanbod van schepen in het charteragentschap te vervangen?... De laatste keer dat wij het gespeeld hebben was dat met 6 spelers en toen hebben we ons allen prima vermaakt!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Atlantic Star
BerichtGeplaatst: za 02 dec 2006, 14:00 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Atlantic Star is ook bij ons al enkele keren op tafel gekomen. Een fijn spel, dat je zeker nog eens wil terugspelen. Akkoord met commentaar van Tom:
Tom schreef:
... Mijn ervaring hiermee is dat het met alle spelersaantallen goed speelbaar is. ...


Atlantic Star is eigenlijk een heruitgave van Showmanager.
Beide spellen krijgen een goede quotering op BoardGameGeek.

Behalve het thema -showbizz en rederijen- zijn er enkele kleine verschillen tussen beide spellen (bedankt Dirk voor het opzoeken):
- Atlantic Star heeft 12 kaarten meer dan Showmanager: 12 schepen meer dan Showmanager acteurs in aanbieding heeft.
- bij Atlantic Star mag je na het afleggen van de laatste cruise 2 kaarten overhouden in je hand; bij Showmanager mag je na het na het opvoeren van de laatste show slechts 1 kaart overhouden


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006, 17:24 
Uitgever

Berichten: 251
Woonplaats: Oud-Beijerland
Bedankt voor jullie opmerkingen. Inmiddels heb ik het al weer twee keer met veel plezier gespeeld.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
5 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - atlantic star  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Tags

Atlantic Star, Queen Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®