Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





61 berichten | Pagina 1 van 5 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2012, 22:52 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Ik geloof dat meerdere mensen interesse in dit spel hadden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sinds vandaag is het mogelijk om te preorderen. (€ 40,-)

Ik vind het hele idee met de tandwielen en worker placement wel interessant klinken. Ik ben alleen benieuwd naar de rest van het spel en wacht eigenlijk nog op de spelregels. Het artwork bevalt me in ieder geval wel.

Sneak preview 1
Sneak preview 2
Sneak preview 3

Preorder info

Gezien interesse van meerdere BSM'ers leek het me handig om een apart topic te maken. Hoe denken jullie momenteel over dit spel?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2012, 23:11 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Interessant kernmechanisme: +/- tijd in actiekwaliteit omruilen. (Vandaar dat het ook met raderen werkt, die zorgen voor een makkelijke fysieke verschuiving van de geplaatste actieinvloed.) Is daardoor wel tactisch van aard; ik vermoed dat het spel beter wordt bij lagere speleraantallen omdat je dan meer controle over de lange termijn hebt. En dat is ook meteen het punt waarop ik wat voorzichtig word: sterk tactische spellen kunnen best leuk zijn, maar ik moet als speler wel een gevoel krijgen dat mijn acties en besluiten óm tijd in betere acties om te zetten ergens toe leiden. En dat kan ik alleen door het te proberen ervaren.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 04 okt 2012, 08:57 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Ten eerste vind ik het er geweldig uitzien. Ik denk dat het nog mooier wordt als die tandwielen op het bord liggen.
De twist op het worker placement mechanisme belooft ook interessant te zijn. Worker placement op zich is inmiddels al behoorlijk afgezaagd, maar hier krijg ik er toch weer een "fris" gevoel bij.

Grootste nadeel wat mij betreft is het spelersaantal (2-4), want ik speel vaker met 5 of 6 spelers dan met 4 of minder. Ik hoop dat ik deze kan uitproberen op Spiel, en lukt dat niet dan waag ik misschien wel een "blinde" aankoop. Voorlopig is het wel de nummer 1 op mijn interesselijstje.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 04 okt 2012, 09:41 
Phoenix
Avatar gebruiker

Berichten: 1804
Woonplaats: Apeldoorn
Ziet er erg kleurrijk uit geweldig ben benieuwd!!!

_________________
http://www.spellenclubapeldoorn.nl
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 04 okt 2012, 13:36 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Deel 4 van de sneak preview is op BGG geplaatst:

http://www.boardgamegeek.com/thread/865359/sneak-preview-part-4


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 04 okt 2012, 16:24 
Demo-Spel

Berichten: 286
Woonplaats: Willebroek België
Ziet er idd interessant uit. Vond dat worker placement met een new twist ook heel interessant aan Het Dorp.

Stond nog niet op mijn radar maar dankzij dit draadje wel, waarvoor dank :)

_________________
De spellenspeciaalzaak in Leuven! http://www.demo-spel.be


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 04 okt 2012, 23:26 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Nieuwe afbeeldingen:

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 05 okt 2012, 00:11 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
P.T. schreef:
Nieuwe afbeeldingen:

Afbeelding

Afbeelding


Ik zag de nieuwe plaatjes ook al ziet er fancy uit dat wiel :D.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 05 okt 2012, 08:45 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1495
Woonplaats: Beverwijk
Na Essen is het wachten op de eerste plaatjes van beschilderde tandwielen...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 09 okt 2012, 19:04 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
En de engelse regels zijn online:
http://czechgames.com/files/Tzolkin_EN.pdf

Wat zijn jullie indrukken na het lezen van de spelregels?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2012, 08:41 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
P.T. schreef:
Wat zijn jullie indrukken na het lezen van de spelregels?
Als ik heel eerlijk ben... afgezien van die tandwielen is het toch vooral "meer van hetzelfde". Maar die tandwielen zijn natuurlijk wel de kern van het spel, en geven het spel zijn uitstraling. Meer van hetzelfde is natuurlijk niets mis mee als "hetzelfde" gewoon goed is.
Ik blijf zeer geinteresseerd in dit spel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2012, 10:19 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
De tandwielen zijn eigenlijk maar een klein onderdeel van het hele spel: ze bepalen alleen welke grondstoffen je krijgt, en waar je je mag ontwikkelen. Het zijn enorme eye-catchers, en ze maken ook het spel, maar staar je er niet blind op: Tzol'kin doet nog veel meer.

Persoonlijk verwacht ik dat veel spelers uiteindelijk een beetje teleurgesteld zullen zijn precies omdat ze zich er wel blind op staarden. De rest van het spel is een vrij standaard 'zet grondstoffen om in punten'-geheel, waarbij diverse paden je ter beschikking staan. Sommige paden maken je meer efficiënt, andere schuiven punten op de lange baan, weer andere paden laten je specialiseren, enzovoort. Het onderdeel dat de spelers zich laat ontwikkelen en specialiseren steekt, geloof ik, wel vlot in elkaar: ik moest onwillekeurig denken aan Amyitis dat op een enigszins vergelijkbare manier aan ontwikkeling doet. Verschillen zijn er natuurlijk ook, waarvan de belangrijkste is dat Tzol'kin meer mogelijkheden biedt. Dat is een Goed Iets in termen van herspeelbaarheid, want Amyitis wordt na vaak spelen wat sleets in dat opzicht.

Wat ik wel een beetje jammer vond is dat geplaatste werklui op de raderen tegen betaling ook 'mindere' acties mogen uitvoeren. Dat maakt de zetdwang waarop ik had gehoopt een stuk minder. Het kost veel maïs als je hier veel op vertrouwt (en die maïs is vanzelfsprekend ook niet gratis) maar het maakt die zetdwang van plaatsen en terugnemen wel een stuk minder urgent. Je begint het spel ook maar met 3 werklui, en kunt er maximaal 6 hebben.

Al met al heeft het wiel in mijn optiek wat afgedaan, maar lijkt de rest van het spel wel aardig en voldoende solide voor een flink aantal potjes.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2012, 10:27 
Bronzen Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 8492
Woonplaats: Groningen
cymric schreef:
De tandwielen zijn eigenlijk maar een klein onderdeel van het hele spel: ze bepalen alleen welke grondstoffen je krijgt, en waar je je mag ontwikkelen. Het zijn enorme eye-catchers, en ze maken ook het spel, maar staar je er niet blind op: Tzol'kin doet nog veel meer.

Persoonlijk verwacht ik dat veel spelers uiteindelijk een beetje teleurgesteld zullen zijn precies omdat ze zich er wel blind op staarden. De rest van het spel is een vrij standaard 'zet grondstoffen om in punten'-geheel, waarbij diverse paden je ter beschikking staan. Sommige paden maken je meer efficiënt, andere schuiven punten op de lange baan, weer andere paden laten je specialiseren, enzovoort. Het onderdeel dat de spelers zich laat ontwikkelen en specialiseren steekt, geloof ik, wel vlot in elkaar: ik moest onwillekeurig denken aan Amyitis dat op een enigszins vergelijkbare manier aan ontwikkeling doet. Verschillen zijn er natuurlijk ook, waarvan de belangrijkste is dat Tzol'kin meer mogelijkheden biedt. Dat is een Goed Iets in termen van herspeelbaarheid, want Amyitis wordt na vaak spelen wat sleets in dat opzicht.

Wat ik wel een beetje jammer vond is dat geplaatste werklui op de raderen tegen betaling ook 'mindere' acties mogen uitvoeren. Dat maakt de zetdwang waarop ik had gehoopt een stuk minder. Het kost veel maïs als je hier veel op vertrouwt (en die maïs is vanzelfsprekend ook niet gratis) maar het maakt die zetdwang van plaatsen en terugnemen wel een stuk minder urgent. Je begint het spel ook maar met 3 werklui, en kunt er maximaal 6 hebben.

Al met al heeft het wiel in mijn optiek wat afgedaan, maar lijkt de rest van het spel wel aardig en voldoende solide voor een flink aantal potjes.


Als je uit Groningen zou komen, zou ik denken dat je super enthousiast bent over Tzolkin: The Mayan Calendar :lol:

Mijn aandacht is niet 100% meer voor dit spel. Ik denk niet dat ik m ga kopen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2012, 10:37 
Party Animal

Berichten: 497
Ik neem ook een wait-and-see in betreffende dit spel. Temeer ook dat dit spel bij zes (!) uitgevers gaat verschijnen denk ik dat deze na de beurs ook prima te verkrijgen is. En ook nog voor minder dan veertig euro dat deze op de beurs kost.
Dat is trouwens iets waar ik wel moeite mee heb! Dat diverse spellen op de beurs duurder zijn dan in een Duitse webshop. En dan heb ik het niet over een verschil van een of twee Euro.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2012, 11:15 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
grunnboy schreef:
Als je uit Groningen zou komen, zou ik denken dat je super enthousiast bent over Tzolkin: The Mayan Calendar :lol:

Err... 'kweet even niet hoe ik dit moet duiden, sorry—maar laat de uitleg maar achterwege 8) .

ravinck schreef:
Temeer ook dat dit spel bij zes (!) uitgevers gaat verschijnen denk ik dat deze na de beurs ook prima te verkrijgen is. En ook nog voor minder dan veertig euro dat deze op de beurs kost.

Mijn vriendin liet al heel hard en duidelijk merken dat deze dus bij gebleken geschiktheid écht níet mee naar huis gaat en dat we wel zouden wachten...

Citaat:
Dat is trouwens iets waar ik wel moeite mee heb! Dat diverse spellen op de beurs duurder zijn dan in een Duitse webshop. En dan heb ik het niet over een verschil van een of twee Euro.

Je zou zo maar de indruk krijgen dat de extra kosten wordt gebruikt om de aanwezigheid van de uitgever in Essen te financieren.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
61 berichten | Pagina 1 van 5 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 5  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Tzolkin: The Mayan Calendar  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Tags

Spiel 2012, The Game Master, Tzolk'in



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®