Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Dit forumdeel is voorbehouden voor interessante spelaanbiedingen en voor spellenwinkels. Winkels kunnen hier hun gegevens, aanbod, promo's en activiteiten publiceren. Bordspelmania faciliteert dit gratis, op voorwaarde dat nieuwe berichten van een winkel telkens in hetzelfde draadje worden geplaatst.



147 berichten | Pagina 1 van 10 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 25 sep 2012, 16:34 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Ja, ik weet het, slechte vertaling.. Maar ik wil ook eens proberen wat minder Engelse termen er in te gooien. De Bordspelmania SpellenSpektakel Ruillijst / MathTrade, dus.

Hier is'tie: http://www.boardgamegeek.com/geeklist/1 ... -ruillijst

Watte?

Wat is een mathtrade? Je voegt de spellen die je wilt ruilen toe aan de Ruillijst. Daarvoor hebben we ruim twee weken. Als de lijst wordt gesloten, maak je je wensenlijst. Voor ieder spel dat jij op de lijst hebt geplaatst, maak je een wenslijstje aan. Dus bijvoorbeeld: voor mijn Monopoly wil ik graag ontvangen: Goa van Piet of Catan van Bert of Stratego van Janny. Voor mijn Risk wil ik graag ontvangen: Goa van Piet of Catan van Bert of Skip-Bo van Annie. Enzovoorts.

Als iedereen zjin lijstje heeft ingeleverd, gooien we het in de rekenmachine en die zorgt dat er zoveel mogelijk ruilen uit komen. Je krijgt dan dus cirkeltjes:

A krijgt het spel van B, B krijgt van C, C krijgt van D, D krijgt van A.

Het SpellenSpektakel is een mooi moment om zo'n ruil op te starten, omdat er dan geen verzendkosten bij komen. Zo kan iedereen z'n spel meenemen en ruilen in Eindhoven. Mocht dit nou goed werken, kan het later ook nog eens gedaan worden voor bijvoorbeeld Spel, Ducosim, Zuiderspel, BSM.CON etc.

Stap 1

Om deel te nemen aan de Mathtrade is een BoardGameGeek account nodig. Heb je er nog geen, maak die dan hier aan: http://www.boardgamegeek.com/register. Het is handig om ofwel dezelfde naam te gebruiken als op Bordspelmania, ofwel je BoardGameGeek account in te vullen in je Bordspelmania profiel hier: ucp.php?i=profile&mode=profile_info

Stap 2

Op naar zolder en zoek naar die spellen die je wilt ruilen. Stof ze af en zet ze op de GeekList. Zorg dat je spellen compleet zijn en het liefst nog in zeer goede staat.

Voeg je spel toe aan de Ruillijst en voeg alle belangrijke informatie hier toe. In welke staat is het spel? Goed / Nieuw / Lichte beschadiging / Nog net speelbaar / ... Ben duidelijk in wat je aanbiedt. Het is nooit leuk om een ZoGoedAlsNieuw spel te ontvangen waarbij de doos vol scheuren zit, de pionnetjes allemaal verkleurd en de kaartjes gebogen zijn. Soms is het van belang toe te voegen welke editie het is. Sommige spellen hebben grote verschillen in eerste of tweede of tiende druk. Geef voor anderstalige spellen aan hoe taalafhankelijk het is. Kortom: ben duidelijk en eerlijk.

Geef ook aan wanneer je op het SpellenSpektakel bent. Zaterdag, zondag, beide dagen? Uiteindelijk kun je natuurlijk alleen ruilen als je samen op dezelfde dag(en) aanwezig bent. Wil je per sé ruilen met iemand die op een andere dag aanwezig is? Dan ben je zelf verantwoordelijk voor eventuele verzendkosten en/of afspraken op andere dagen.

Stap 3

Na twee weken sluiten we de lijst en kan niemand meer iets toevoegen. Nu begint het winkelen. We gebruiken hiervoor de OLWLG - een programmaatje om alle wenslijstjes in te voeren en zoveel mogelijk resultaat te krijgen. Op deze site kun je je wensenlijstje invullen. Zie hier: http://olwlg.activityclub.org/ Nee, het ziet er inderdaad niet echt simpel en overzichtelijk uit. Maar lees het rustig door en alles komt goed! En anders vraag je het hier even.

Zit er uiteindelijk toch niks voor je bij? Dat is jammer. Maar ga geen spellen uit de GeekList halen. Laat deze intact. Als je je spel toch niet kwijt wilt, lever je simpelweg geen wenslijstje in.

Stap 4

Op 22 oktober maken we de resultaten bekend. Je kunt nu afspraken gaan maken. Neem contact op met de persoon die jouw spel krijgt en maak een afspraak op het SpellenSpektakel. Je kan eventueel ook het spel bij ons afgeven en dat doorgeven aan de ontvanger. Kan deze het spel bij onze kraam ophalen.

Data

25-09 - 14-10 Lijst open
15-10 - 21-10 Wenslijst invullen
22-10 Eventuele fouten opsporen, definitieve lijst publiceren
22-10 - 27-10 Afspraken maken
28-10 - 29-10 SpellenSpektakel

Extra

  • De uitleg over het gebruik van BoardGameGeek en de OLWLG is minimaal in dit draadje. We willen er geen enorm verhaal van maken. Maar stel je vragen gerust hieronder. Er komt altijd antwoord!
  • Ik zal de Ruillijst samen met NielsZW bijhouden, maar vragen kan iedereen natuurlijk beantwoorden. Stel je vraag dan ook het liefst in dit draadje en niet via PB.
  • We hebben geen van beiden ooit een MathTrade georganiseerd. Laat het ons weten als er iets niet klopt, aangevuld moet worden, etc.

Meer info:

http://www.boardgamegeek.com/wiki/page/Math_Trades
http://www.boardgamegeek.com/geeklist/36795
http://www.boardgamegeek.com/wiki/page/OLWLG

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 25 sep 2012, 16:54 
9. Stenen Tijdperk (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 753
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
21-10 is de laatste dag van Spiel. Ik kan me voorstellen dat er personen bij zijn die niet in staat zijn om die dag hun wenslijst in te vullen. Wellicht een dagje verschuiven?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 25 sep 2012, 17:00 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Ik heb een account op bgg, maar kan er nog niet zo goed mee werken.

Moet ik op "post comment" en dan "insert boardgame" klikken? Of moeten de spellen op een andere manier worden toegevoegd?

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 25 sep 2012, 17:10 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Enrico schreef:
21-10 is de laatste dag van Spiel. Ik kan me voorstellen dat er personen bij zijn die niet in staat zijn om die dag hun wenslijst in te vullen. Wellicht een dagje verschuiven?


't Is al vrij laat geworden. De datum is vooral voor de Spielmathtrade gekozen, maar nog later, nee. Liever niet.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 25 sep 2012, 17:12 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
ditterio schreef:
Ik heb een account op bgg, maar kan er nog niet zo goed mee werken.

Moet ik op "post comment" en dan "insert boardgame" klikken? Of moeten de spellen op een andere manier worden toegevoegd?


Met "Add Item". Zie hier:

Bijlage:
De bijlage Knipsel.JPG is niet langer beschikbaar.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 25 sep 2012, 17:20 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Bedankt! :thumbup: Even mijn spellen zoeken die ik wil ruilen en dan voeg ik ze toe.

Is het de moeite om oudere spellen als rummikub, zeeslag en consoorten toe te voegen of wordt dit door niemand gekozen?

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 25 sep 2012, 18:38 
Professor Pimpel

Berichten: 228
Woonplaats: Lochristi
Tof dat jullie dit organiseren! Ik weet zelf nog niet of ik naar het Spellenspektakel ga, maar als ik het zeker weet begin oktober, dan doe ik zeker mee. Zijn jullie ook van plan een MT te organiseren voor Spel?

BaSL schreef:
Stap 4
Op 22 oktober maken we de resultaten bekend. Je kunt nu afspraken gaan maken.

Ik zou toch één dag voorzien ter goedkeuring van de resultaten. Het kan altijd zijn dat na het publiceren van de resultaten er toch een probleem gemeld wordt door een deelnemer.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 25 sep 2012, 18:48 
Professor Pimpel

Berichten: 228
Woonplaats: Lochristi
ditterio schreef:
Ik heb een account op bgg, maar kan er nog niet zo goed mee werken.


Er bestaan enkele video tutorials die de verschillende stappen van math trades uitleggen:
http://boardgamegeek.com/thread/568078/math-trade-video-tutorials. Ze zijn wel Engelstalig.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 25 sep 2012, 18:56 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Lena schreef:
ditterio schreef:
Ik heb een account op bgg, maar kan er nog niet zo goed mee werken.


Er bestaan enkele video tutorials die de verschillende stappen van math trades uitleggen:
http://boardgamegeek.com/thread/568078/math-trade-video-tutorials. Ze zijn wel Engelstalig.

:thumbup:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 25 sep 2012, 18:57 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Lena schreef:
Tof dat jullie dit organiseren! Ik weet zelf nog niet of ik naar het Spellenspektakel ga, maar als ik het zeker weet begin oktober, dan doe ik zeker mee. Zijn jullie ook van plan een MT te organiseren voor Spel?


Geen idee! Eerst maar eens kijken of dit goed komt....

Lena schreef:
BaSL schreef:
Stap 4
Op 22 oktober maken we de resultaten bekend. Je kunt nu afspraken gaan maken.

Ik zou toch één dag voorzien ter goedkeuring van de resultaten. Het kan altijd zijn dat na het publiceren van de resultaten er toch een probleem gemeld wordt door een deelnemer.


Tja, de tijd is nogal krap - laten we van laat de 21e tot laat de 22e nemen en we hebben ook een volle dag, niet?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 25 sep 2012, 19:24 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 297
Woonplaats: Woerden (NL)
Leuk!

Ik wacht even de Benelux MT af en dan doe ik ook mee.

_________________
Een leven zonder passie is zo leeg - Eddy Merckx


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 25 sep 2012, 20:51 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Misschien domme vraag, maar mag je op de spellenbeurs binnen met een zak vol spellen?

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 25 sep 2012, 20:52 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
En nu ga ik eens de video's bekijken die Lena aangaf :thumbup:

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 25 sep 2012, 22:12 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 683
Enrico schreef:
21-10 is de laatste dag van Spiel. Ik kan me voorstellen dat er personen bij zijn die niet in staat zijn om die dag hun wenslijst in te vullen. Wellicht een dagje verschuiven?


In principe heb ik met Basl afgesproken dat het open is tot 23.59 uur. Dus in de praktijd betekent het dat als ik om 6 uur wakker wordt op maandag er waarschijnlijk een run grdraaid wordt of Basl met een nachtbraker zijn en precies op 0.01 een run draaien.

We hebben rekening gehouden met Spiel om het dan te laten eindigen maar helaas is het kort dan om dan afspraken te maken. Organisatoren SpSp misschien volgend jaar een weekje extra ertussen? :lol:

_________________
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 25 sep 2012, 22:13 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 683
ditterio schreef:
Bedankt! :thumbup: Even mijn spellen zoeken die ik wil ruilen en dan voeg ik ze toe.

Is het de moeite om oudere spellen als rummikub, zeeslag en consoorten toe te voegen of wordt dit door niemand gekozen?



You never know my friend maar Rummikub heb ik al hoor .... :lol:

_________________
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
147 berichten | Pagina 1 van 10 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 10  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Winkelstraat  
 Feed - Onderwerp - Bordspelmania SpellenSpektakel Ruillijst  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

SpSp 2012



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®