Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




27 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: 2015 - de eerste indruk
BerichtGeplaatst: za 21 maart 2015, 21:08 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
Vandaag geholpen met zowel de opbouw van Zuiderspel als de opbouw van het themaplein.
Ik hoop dat ik alle stands goed volgens het plan heb ingedeeld ;)
Ook op het terrein van het Koningshof hebben we wat opvallende borden gezet.
Hieronder is de entree van het terrein :D

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 21 maart 2015, 21:36 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
syroit schreef:
Ik hoop dat ik alle stands goed volgens het plan heb ingedeeld ;)


Zo niet, krijg je vast alle lof voor de spontane puzzeltocht. :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 22 maart 2015, 11:58 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Afbeelding

Het is begonnen!

Foto's via facebook: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 923&type=3

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 22 maart 2015, 19:04 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Net terug van alweer een leuke gezellige Zuiderspel beurs !!
Het was vandaag de 4e of 5e keer dat ik ging, ditmaal ging men vrouw en dochter nog eens mee en we hebben ons kostelijk geamuseerd. Tien spellen hebben we kunnen spelen en (slechts) 6 gekocht wat goed meevalt.
We waren begonnen met Rampage aangezien de beide vrouwen die nog nooit gespeeld hadden. Dit blijft natuurlijk een vreselijk leuk afbraakspel. Vervolgens hebben we een keer die grote Blokus gespeeld, ik kon deze keer eens al mijn stukken plaatsen en won hierdoor. Gamble race was de volgende, een vrij simplistisch stapelspelletje waarbij je voornamelijk het goede vingergevoel voor moet hebben, onnodig te zeggen dat ik deze glansrijk verloren heb :wink: Daarna Mange qui peut (Omnomnom) gespeeld, deze had ik in de kast staan maar nog niet gespeeld dus nu weer wat regel lezen uitgespaard. Panic lab was de volgende waar we tegen aan liepen en dit partyspelletje bleek echt wel leuk te zijn dus deze zat in de koffer op de terugweg. Dan bij Queen games Push a monster & Chef Alfredo gespeeld. Deze laatste was echt wel te gemakkelijk vond ik maar Push a monster bleek ook weer zeer goed in de smaak te vallen, dus koffertje in. Om het eerste deel af te sluiten nog even een rondje Speed cups en dan was het snacktime !!
Na onze verkwikkende break nog een laatste toer gedaan en aangeschoven bij een spel dat nog niet op de markt was namelijk Gunslinger. Dit prachtig houten spel was zeer zeer mooi uitgevoerd en was ook nog eens het meest entertainende spel dat ik vandaag gespeeld heb, echt wel een topspelletje !! Erg origineel, kei leuke interactie en een korte speelduur. Dit vraagt om meer :thumbup: Als laatste wou ik nog eens Mascarade uittesten en deze bleek inderdaad wat ik ervan verwacht had dus ook weer mee in de koffer. Tussendoor nog ergens Cacao opgepikt (pre-order) en net op het laatste met het buitengaan nog Livingstone gevonden. Die had ik al eens een paar keer gespeeld met The iced one en was me zo goed bevonden dat ie nu dus ook in mijn kast staat. Van Suzanne24 ook nog eens Frank's zoo overgenomen waarvoor dank Suzanne !!!

Al met al een zeer geslaagde dag waar we heel wat hebben kunnen spelen !!

Ook de organisatie en zaal waren meer dan oké !! Altijd wel ergens kunnen aanschuiven om te spelen, nooit ergens moeten wachten, verzorgde zaal, goede akoestiek etc ...

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 22 maart 2015, 20:03 
3. Himalaya (2002)
Avatar gebruiker

Berichten: 217
Woonplaats: Leuven, België
Mooie locatie, zeer veel parking, mooie zaal, aangename akoestiek, prima catering, veel ruimte, gezellige drukte, goede mix koopstands en speeltafels, enkele goeie speluitleggers getroffen, ..

Zeer geslaagd. :clap:

_________________
Een spel spelen, kan ook gezellig zijn
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 22 maart 2015, 20:12 
Jakkiebak!

Berichten: 61
Ook ik vond het weer geslaagd. Prima catering, niet te druk en ook niet te 'stil', genoeg speelplekken, leuke aanbiedingen en gewoon een goede sfeer. Prima dag gehad.

Een aantal spellen kunnen spelen en ook iets gekocht. Leuke toevoeging dit jaar was de 'escape room' Het Geheim van Brandvoort. Ik had nog nooit een 'escape room' gedaan, maar wilde het wel eens proberen. En daar was nu gelegenheid voor. Samen met 3 vrienden erin gegaan. Zeer sfeervol ingericht. De teller stond op 20.06 toen we de deur konden openen. In iets minder dan 10 minuten opgelost dus. Absolute aanrader. Volgend jaar weer zoiets? :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 22 maart 2015, 23:55 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Was weer een geslaagde en goed verzorgde beurs. Dus ik heb een gezellige en leuke dag gehad. Gespeeld: Orleans, Machi koro haven, dino race, beasty bar en patchwork. Gekocht: Carcassonne uitbreiding Schapen en Heuvels, Kingsburg uitbreiding, Splendor. Demovergoeding opgehaald. En nog kingsburg en las vegas over genomen van iemand :)

Ik ben het juist niet mee eens dat er voldoende speelplekken waren. Maar misschien kwam het doordat ik een bepaald aantal spellen op mijn wensen lijstje had staan om te kunnen spelen en de tafels net aldoor daar bezet waren. Dus ik heb jammer genoeg een aantal spellen niet kunnen spelen :(

Ik zou zeggen doe een zaal/ruimte erbij, zodat de rode pion een grotere winkel kan hebben en 999 en queen games een grotere stand kunnen hebben :) En misschien ook niet die kindertoestanden midden in de zaal. Maar dat is mijn mening ;) :)

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 23 maart 2015, 08:06 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 124
Woonplaats: Eindhoven
aicirtap schreef:
Ik zou zeggen doe een zaal/ruimte erbij, zodat de rode pion een grotere winkel kan hebben en 999 en queen games een grotere stand kunnen hebben :) En misschien ook niet die kindertoestanden midden in de zaal. Maar dat is mijn mening ;) :)


Goed suggestie om er meer ruimte erbij te nemen. Maar we willen wel even aangeven dat 999 games en Queen games er zelf voor kiezen om zo klein op onze beurs te staan. Dat ligt niet aan Zuiderspel zelf.

En die 'kindertoestanden' zullen niet zo heel snel verdwijnen ;-)


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 maart 2015, 08:15 
Bronzen Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 8492
Woonplaats: Groningen
Zonder die kindertoestanden zou ik niet naar zuiderspel gaan. De opzet van de beurs is voor mij een reden om helemaal uit groningen te komen. Familie wil volgend jaar weer. Dus mijn complimenten

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 23 maart 2015, 09:03 
3. Hacienda (2005)

Berichten: 433
Woonplaats: Veldhoven
Ik vond het ook een heel geslaagde beurs. Buiten het feit dat het praktisch in mijn achtertuin is, vind ik de opzet ook erg prettig. Ruime plekken om te spelen, veel van het wat nieuwere werk om te spelen en een aantal zaken die je op andere beurzen niet zo snel ziet, zoals een Escape room.

Ik heb samen met vrouw, kind, zwager, een vriend en zijn achterneefje de beurs bezocht. Wij hadden vrijkaartjes begonnen dus de dag begon voor ons met het halen van een stempel. Het geld dat we hiermee uitgespaard hebben, hebben we toch geïnvesteerd in Zuiderspel door mee te doen met de Tombola. Dit jaar ging ik met twee prijzen weg: Rogue Agent en Face2Face.

Daarna zijn we de Escape Room ingegaan, waar de één aanwijzing over het hoofd hadden gezien, maar er uiteindelijk toch op tijd uitgekomen zijn. Vervolgens ben ik met mijn zoontje en zwager Memoir '44 gaan spelen. Mijn zoontje is net 9 geworden, spreekt nog niet zo goed Engels en dus was mijn zwager de vertaler. We hadden het spel nog nooit gespeeld, dus we kregen een goede en bevlogen uitleg. Daarna een paar rondjes gespeeld. Mijn zoontje vond het wel leuk (maar je hoeft het niet te kopen hoor pap).

Daarna zijn we op zoek gegaan naar de rest van de familie en toen kregen we te horen dat de SqenMe-app het weer deed. De organisatie had bedacht dat het leuk was om een soort speurtocht te doen over de beursvloer. Diverse mensen liepen rond met een button met daarop een QR-code. Helaas was in de ochtend de server eruit gevolgen, waardoor één en ander pas goed werkte rond half twee. We zijn er even mee bezig geweest, maar het bleek nog niet zo gemakkelijk om iedereen te vinden. Zo moesten wij op zoek naar René (die bij de Tombola zat), maar de tombola was inmiddels uitverkocht en dus liep René ergens op de beursvloer rond. Tja, en ga dan maar eens zoeken.

Vervolgens hebben we nog een paar potjes 1 nacht weerwolven en waaghalzen gedaan. Een deel van de groep ging vervolgens nog een potje Istanbul spelen en ik ben toen met mijn zoontje Star Realms gaan spelen. Leuk spel, maar zal niet in de collectie komen. Het is me net allemaal een beetje een te hoge geluksfactor.

Daarna hebben we nog een potje Bloqs gedaan, heeft mijn zoontje nog een Tie Fighter (uit Star Wars X-Wing) gekocht, gewoon om mee te spelen en hebben we nog gekeken naar de prijsuitreiking van de uitgeversrally van BSM. Weer niks gewonnen....

Het was inmiddels vijf uur en toen vonden we het wel mooi geweest.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 23 maart 2015, 09:12 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
Is er bekend waarom 999 en queen games voor een kleine stand kiest? Vond het inderdaad wel jammer dat je weinig speeltafels had om aan te schuiven! Wel fijn dat er op meerdere plaatsen vaak het zelfde spel was te vinden.


Verzonden vanaf mijn iPhone 5S
met behulp van Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 maart 2015, 10:22 
Avatar gebruiker

Berichten: 898
Woonplaats: Lille - BE
Mijn (korte) bevindingen bij het evenement staan op onze blog : www.spinli.tk
Ik kan u al verklappen dat het voor mij erg positief was allemaal! (spoiler)

De volgende dagen verschijnen ook de nodige imprESSENs van alle gespeelde spellen op Zuiderspel. Voor diegene die niet bekend zijn met mijn blog : de imprESSENs zijn korte besprekingen waarin ik mijn persoonlijke positieve en negatieve puntjes omtrent een spel aangeef en kort verduidelijk.

Ik heb vernomen dat veel mensen deze imprESSENs erg leuk vinden aangezien ze kort en krachtig zijn, dus ik hoop u allen vaak te mogen begroeten op de blog de komende dagen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 23 maart 2015, 11:12 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
arne schreef:
Ik heb vernomen dat veel mensen deze imprESSENs erg leuk vinden aangezien ze kort en krachtig zijn, dus ik hoop u allen vaak te mogen begroeten op de blog de komende dagen.

Zeker en vast! Eerlijk gezegd sla ik je regelsamenvattingen meestal over, maar je reviews lees ik met plezier. Ik houd wel van bondige bullet-point-stijl.

Citaat:
Als laatste wou ik nog eens Mascarade uittesten en deze bleek inderdaad wat ik ervan verwacht had dus ook weer mee in de koffer. Tussendoor nog ergens Cacao opgepikt (pre-order

Ik reserveer al een plaatsje bij beide spellen! Vooral Mascarade ben ik benieuwd naar, altijd op zoek naar goede 'grote groepen'-spellen!
Livingstone ben ik al wat beu gespeeld eigenlijk, vooral omdat ik er belachelijk slecht in blijk te zijn: ik ben bijna altijd laatst met de minste punten én de laagste donatie aan de koningin, dan ben je echt slecht bezig. :wink:
Maar ik speel het pas opnieuw als ik een player aid gemaakt heb met de uitleg van de kaarten, want de bijgeleverde player aid is véél te bondig.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 23 maart 2015, 12:37 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
RoyalRumble69 schreef:

Vervolgens hebben we nog een paar potjes 1 nacht weerwolven en waaghalzen gedaan. Een deel van de groep ging vervolgens nog een potje Istanbul spelen en ik ben toen met mijn zoontje Star Realms gaan spelen. Leuk spel, maar zal niet in de collectie komen. Het is me net allemaal een beetje een te hoge geluksfactor.


Die geluksfactor bij Star Realms is er zeker, maar is zeker niet hoog zoals ik vermoed dat jij denkt dat ie nu is. Tip: download de gratis app en speel eens vaker tegen de AI, en zeker in het begin zal je zelfs op de gemakkelijke modus niet meer dan 50% winnen.

Inmiddels heb ik de betaalde versie en kan ik ook de moeilijkste modus aan... en kan ik na 100+ potjes wel stellen dat ja... er zit geluksfactor in, maar je hebt echt wel zelf in de hand dat je een goed tot zeer goed deck in je bezit hebt na een ronde of 5 tot 7.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 23 maart 2015, 13:19 
7. Het Dorp (2011)

Berichten: 433
Woonplaats: Veldhoven
EEMBC/Bongo schreef:
RoyalRumble69 schreef:

Vervolgens hebben we nog een paar potjes 1 nacht weerwolven en waaghalzen gedaan. Een deel van de groep ging vervolgens nog een potje Istanbul spelen en ik ben toen met mijn zoontje Star Realms gaan spelen. Leuk spel, maar zal niet in de collectie komen. Het is me net allemaal een beetje een te hoge geluksfactor.


Die geluksfactor bij Star Realms is er zeker, maar is zeker niet hoog zoals ik vermoed dat jij denkt dat ie nu is. Tip: download de gratis app en speel eens vaker tegen de AI, en zeker in het begin zal je zelfs op de gemakkelijke modus niet meer dan 50% winnen.

Inmiddels heb ik de betaalde versie en kan ik ook de moeilijkste modus aan... en kan ik na 100+ potjes wel stellen dat ja... er zit geluksfactor in, maar je hebt echt wel zelf in de hand dat je een goed tot zeer goed deck in je bezit hebt na een ronde of 5 tot 7.


Die heb ik inderdaad al gespeeld, maar ik heb gewoon niet echt het idee dat ik een spel aan het spelen ben. Ik heb de keus uit 5 kaarten waarvan ik er vaak maar 2 of 3 van kan betalen en als het dan net niet de kleuren zijn die ik wil hebben, dan heb ik gewoon pech. Vervolgens moeten de kaarten nog gelijktijdig in mijn deck komen om de combo's af te kunnen laten gaan.

Ik weet ook niet precies waar het aan ligt hoor. Ik speel namelijk wel heel graag Marvel Dice Masters. Wellicht omdat ik altijd kan kiezen uit alle beschikbare opties (de dobbelstenen moeten wel te betalen zijn natuurlijk) vind ik dat een veel leuker spel.

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
27 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Zuiderspel  
 Feed - Onderwerp - 2015 - de eerste indruk  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®