Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  

26 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 22 nov 2018, 14:01 
..........

Bridget schreef:
Deze slechte recensies staan inmiddels wel in een landelijke krant, geschreven de amateurs of niet. Dat weten de meeste lezers niet.

Valt wellicht wel mee. Dit is toch een krant voor de kleine doelgroep die denkt dat Catan met een zachte C wordt uitgesproken, 999 Games in werkelijkheid 666 Games is en de duivel op aarde vertegenwoordigt? Zo ja, dan zijn zij vast wat onzin gewend. :lol:

Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   

BerichtGeplaatst: do 22 nov 2018, 14:11 

Bridget schreef:
...

Als je een boek gaat recenseren, dan schrijf je ook niet dat je na de eerste twee hoofdstukken ben afgehaakt omdat je het niet snapt of niet leuk vindt, maar het boek graag in de kast zet wegens de mooie kaft. Je leest door want misschien zit er wel een heel mooi plot aan het eind.

Denk dat als ik een boek zou recenseren en ik er niet doorheen kwam (om welke reden dan ook, te moeilijk, te saai, wat dan ook) ... dan zou ik er geen recentie van publiceren, denk ik. Tenzij hij echt zo bizar slecht was. Maar als ik een boek te moeilijk vind, dan vind ik het ook niet aan mij om te kunnen aangeven of het een goed/slecht boek is.

Jammere is inderdaad dat er nu vanuit wordt gegaan dat als een recensent de spelregels te ingewikkeld vond, dat het dan zèker te ingewikkeld is voor een 8-jarige.
Terwijl het misschien helemaal niet zo ingewikkeld hoeft te zijn, mits uitgelegd door een capabel iemand.

Offline Profiel  BoardGameGeek    

BerichtGeplaatst: do 22 nov 2018, 15:02 
Forummoderator

Ook het artikel maar eens gelezen.
Ik geloof ze in ieder geval niet op hun blauwe ogen.
Zeker niet als ze azulejos niet eens goed kunnen schrijven.
Azuleojos is voor zover ik weet geen bestaand Spaans of Portugees woord, maar zou dan wel weer vertaald kunnen worden als "blauwe ogen" :mrgreen:

Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  

BerichtGeplaatst: do 22 nov 2018, 22:17 
El Capitan

Citaat:
Dus zochten we uitleg op YouTube, een filmpje van 18 minuten.
Dat was zo lang en gaf ook niet het idee dat het spel erg spannend is, waardoor we de moed opgaven.
Dat YouTube filmpje van 18 minuten moet Nox zijn geweest. Dat hij het niet duidelijk uitlegt voor beginners is niet het probleem.
Voor mij wat langdradig verhaal, maar voor de beginner juist ideaal zou ik zo zeggen.
Hij praat wel neutraal, dat had misschien iets enthousiaster gekund?

https://boardgamegeek.com/video/156451/ ... llenzolder

Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  

BerichtGeplaatst: do 22 nov 2018, 23:49 
5. Love Letter (2012)

Ook gelezen, maar eigenlijk nog tenenkrommend is dat bij Azul niet eens vermeld staat dat het net een spellenprijs heeft gewonnen (met een beetje research hadden ze dat al gevonden en dan zou ook het kwartje bij de redactie moeten vallen dat dit toch wel een vreemde review is). Overigens een 10 jarige zou het spel wel goed moeten kunnen spelen. Op de doos staat 8+, maar slechter is dat dus zelfs volwassenen zich niet eens goed inlezen. Zo belanden trouwens wel de nodige goede spellen op marktplaats voor een koopje. Al een paar keer gehad en als je dan vraagt waarom doe je het spel weg zeggen ze dat de regels te moeilijk zijn. Buiten het zicht van de verkoper lach ik dan aardig, want de regels zijn dan meestal makkelijk genoeg.

Maar even serieus. Is het niet een idee om een bericht te sturen naar die krant dat deze reviews echt niet kunnen? (wellicht zullen de uitgevers dat zelf al hebben gedaan overigens). Met name Asmode en Selecta worden toch behoorlijk benadeeld door reviewers die nauwelijks tijd nemen om de spelregels goed door te nemen en te leren.

BerichtGeplaatst: vr 23 nov 2018, 10:33 
8. Tokaido Deluxe Edition (2015)

Gisteren toevallig een aflevering van Lauren! teruggekeken waar ze op bezoek is bij een Warhammer-vereniging in Veldhoven en waar ze tevens een conventie bezoekt. Tenenkrommend. Ik begrijp niet hoe ze een van de geïnterviewde spelers zo ver hebben kunnen krijgen om te zeggen dat één miniatuurtje 'tussen de 30 en 130 euro kost', dat is echt onzin. Verder zie de presentatrice een keer Warcraft in plaats van Warhammer, en werd uiteraard nog even een speler geïnterviewd die vertelde dat hij nog bij zijn ouders woont. Kan me er echt boos om maken.

Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  

BerichtGeplaatst: vr 23 nov 2018, 11:09 
Burgemeester

Herkenbaar.

Was iemand bij tv programma over Nederlanders die via Markplaats verkopen.

Een jongen deed zijn X-Wing collectie weg.

De presentatrice vroeg wat het voor spel was. Hij verteld in lekentaal: je hebt verschillende ruimteschepen op het bord zoals je hier ziet. Je beweegt de riumteschepen taktisch over het bord. Daarna dobbel je tegen de tegenstander en vergelijk je de uitkomst.

Toen viel ze hem al in de reden dat ze hem kwijt was en dat het te ingewikkeld is.

Dezelfde uitleg had hij over Risk kunnen geven. Hij gebruikte geen SW termen zoals tiefighter of Alliance. Geen verengelste Nederlandse woorden.

Volgende vraag was gelijk of hij een vriendin had om lekker te stereotyperen.

Hij vertelde dat hij inderdaad een vriendin had en toen viel het interview even stil want dit had ze niet verwacht waardoor de volgende sneue vraag die ze klaar hadoggen niet gesteld kon worden. Nu moest ze nadenken wat ze dan ging vragen.

Offline Profiel     

BerichtGeplaatst: vr 23 nov 2018, 11:45 
..........

Stijnhoofd schreef:
Gisteren toevallig een aflevering van Lauren! teruggekeken waar ze op bezoek is bij een Warhammer-vereniging in Veldhoven en waar ze tevens een conventie bezoekt. Tenenkrommend. Ik begrijp niet hoe ze een van de geïnterviewde spelers zo ver hebben kunnen krijgen om te zeggen dat één miniatuurtje 'tussen de 30 en 130 euro kost', dat is echt onzin. Verder zie de presentatrice een keer Warcraft in plaats van Warhammer, en werd uiteraard nog even een speler geïnterviewd die vertelde dat hij nog bij zijn ouders woont. Kan me er echt boos om maken.

Grappig. Ik heb dat item ook gezien (althans een paar scenes op een conventie). Vind dat ze prettig en respectvol met de spelers en hun hobby omging.

Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   

BerichtGeplaatst: za 24 nov 2018, 09:21 
7. Through the Desert (1998)

Het lijkt erop alsof ze een link maken tussen twee zaken die we hier met zijn allen eigenlijk nooit zo zien. Namenlijk de vanaf speel leeftijd en het, zelfstandig, kunnen lezen en begrijpen van de spelregels.
Als een kind van 10+ na uitleg door een volwassene het spel kan spelen dan vinden wij, nou ja, ik in ieder geval, prima. Ik kijk nooit of een kind van 10 dan ook zelfstandig de regels kan begrijpen.

BerichtGeplaatst: vr 30 nov 2018, 21:26 
Grote Dienaar

Een spel kunnen snappen en spelen is iets totaal anders dan het kunnen lezen en interpreteren van spelregels. Dat laatste vind ik zelf ook vaak een opgave. Dus als er staat 8+ dan betekent dat in mijn beleving alleen dat het kind het spel kan spelen.
Als ik een nieuw spel introduceer bij mijn kinderen dan zorg ik ervoor dat ik vooraf eerst zelf de regels al heb doorgenomen en evt filmpjes heb bekeken. Regels doornemen met kinderen (onder de 12) erbij is een slecht idee.

BerichtGeplaatst: vr 30 nov 2018, 23:01 
Burgemeester

Net zoals paar jaar geleden op het nieuws bij Speelgoed van het jaar verkiezing.

We geven een klas verschillende soorten speelgoed waaronder Lego en een zelfbewegende en pratende robot.

Ook geven we ze El Gaucho waarbij ze de doos zelf mogen uitpakken (gelukkig viel er niet veel te punchen) en de regels zelf moeten aanleren.

Rara dat die robot die alles zelf doet dan leuker is als je 10 minuten mag spelen.

Offline Profiel     

26 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2

Opties

Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 

Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Beste van het Web  
 Feed - Onderwerp - Review bekende spellen, met verbazing gelezen....