Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




32 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 24 aug 2020, 09:00 
3. Pax Pamir (Second Edition) (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 135
Woonplaats: Zoetermeer
Lena schreef:
Hey,

Alles is hier goed :)

Altijd goed om te horen! :-D

Citaat:
Ik organiseer normaal begin september een math trade en was van plan dit ook te doen.


Dan ga ik niet meer proberen er achter te komen hoe het allemaal werkt op de achtergrond :thumbup:

Is het misschien een idee om mensen die de kloof tussen nationale en internationaal verzending tegemoet te komen door de standaard te veranderen / promoten naar;

"Free national shipping, will ship internationally for €3"

Dit zou het een beetje gelijk houden ongeacht waar je naartoe moet shippen alleen op dit moment is er een stigma naar het niet "gewoon gratis verzenden" - ik zal met de billen bloot gaan; hier maak ik me zelf ook schuldig aan. Als het aanbevolen wordt als standaard dan is de drempel misschien minder hoog voor mensen waar het nu een drempel voor is?

[edit: zie net in de aankondiging thread dat dit ook kan "Persistent xxx math trade
Trade results are every two weeks. Results are automatically subtracted from list and the trade continues." Geen idee of dat werkt, maar klinkt wel mooi.... misschien is twee wekelijks een beetje vaak voor zo'n kleine groep]

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 24 aug 2020, 12:05 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 834
Woonplaats: De Meern
Ik ben nog steeds voorstander van het principe dat je betaald voor verzending naar jezelf toe.

Dus als ik een spel krijg in een trade van pietje, dan maak ik een verzendlabel aan naar mezelf, en die stuur ik naar pietje.
Jantje krijgt een spel van mij, dus maakt Jantje een verzendlabel dat hij naar mij stuurt.

Zo betaalt iedereen voor wat hij krijgt. Dit is vooral fijn omdat je wel kunt aangeven wat je wilt krijgen (en waar dat dan vandaan komt) maar niet waar je jou geruilde spellen naartoe moet sturen.

Dit is mijns inziens de eerlijkste manier, maar vraagt een behoorlijke verandering.

Ik vond de free shipping best een goed idee, maar verzending naar België vanuit Nederland is de afgelopen jaren fiks duurder geworden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 24 aug 2020, 12:39 
1. Maria (2009)
Avatar gebruiker

Berichten: 135
Woonplaats: Zoetermeer
Ook dat zou prima werken... vind het vooral zonde als er minder aanbod is dan dat er zou kunnen zijn.... mn wensenlijstje is al niet zo enorm ...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 24 aug 2020, 14:07 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1028
Woonplaats: Steenwijk
Je kunt toch gewoon aangeven dat je de eerste 5 euro aan verzendkosten betaald bv?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 24 aug 2020, 15:34 
3. Goa (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2514
Woonplaats: De Goorn
Aras schreef:
Je kunt toch gewoon aangeven dat je de eerste 5 euro aan verzendkosten betaald bv?


Zolang het maar duidelijk is (en dat is de eerste 5 euro), dan kan dat. Het gaat hier volgens mij meer over wat er als standaard geadviseerd zou moeten worden. Nu staat in de voorwaarden dat vooral wordt aanbevolen om 'free shipping' te doen.

Even puur vanuit mijzelf geredeneerd: ik ga altijd voor free shipping en kies bij mijn 'wants' ook uitsluitend titels waar free shipping wordt aangeboden. Ik ga er altijd vanuit dat ik alle titels naar België moet versturen bij inschatting van wat ik aan geld kwijt ben aan de MT. Heb ik een keer één of meerdere titels binnen NL, dan is dit een meevallertje.

Natuurlijk zijn verzendkosten 'zonde van het geld', maar over het algemeen heb ik (als ik 3 à 4 trades maak) voor een relatief klein bedrag 3 of 4 titels die ik graag wil hebben. En daarnaast is het een mooie manier om van titels af te komen die hier niet meer gespeeld worden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 25 aug 2020, 09:20 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Ik heb ook wel interesse om mee te doen. Ik denk dat er nu de trade en auction op Spiel niet doorgaat wel wat vraag kan zijn naar een math trade.
Ik vind Pieter zijn idee wel interessant, maar praktisch wel nogal een gedoe en inderdaad een grote verandering.
De eerste 5€ vind ik ook goed, dan is het altijd voor iedereen even duur, alleen betaal je als verzender dan iets meer als je naar het buitenland verzend, maar dat kan je inderdaad zelf kiezen.
Iemand uit mijn spellengroep werkt alleszins in Nederland en kan pakjes afhalen en verzenden vanuit Nederland wat in mijn geval de duurdere verzendkosten bespaart.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Online Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 25 aug 2020, 10:31 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Wat er ook gebeurt met shipping, ik zou er in ieder geval als organisator één lijn in trekken. Of iedereen verstuurt gratis, of iedereen vergoed alleen de eerste X euro. Erg lullig als je zelf gratis verzendt en je moet alsnog bijbetalen voor het spel dat je ontvangt. Zeker voor kleine spellen kun je jezelf zo aardig foppen, en dan gaat zo'n Math Trade een beetje z'n doel voorbij.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 25 aug 2020, 11:01 
3. Goa (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2514
Woonplaats: De Goorn
Stijnhoofd schreef:
Wat er ook gebeurt met shipping, ik zou er in ieder geval als organisator één lijn in trekken. Of iedereen verstuurt gratis, of iedereen vergoed alleen de eerste X euro. Erg lullig als je zelf gratis verzendt en je moet alsnog bijbetalen voor het spel dat je ontvangt. Zeker voor kleine spellen kun je jezelf zo aardig foppen, en dan gaat zo'n Math Trade een beetje z'n doel voorbij.


Ik vrees dat als je als organisator één lijn gaat trekken (lees: een verplichte shipping constructie) dat er deelnemers gaan afhaken. Dat zal ook ongetwijfeld de reden zijn dat er nu 'slechts' een aanbeveling voor free shipping geldt.

De situatie die je schetst is inderdaad erg lullig, maar wel iets wat je zelf kunt voorkomen door goed op te letten wat een ander in zijn omschrijving heeft gezet. Als je geen spellen aanvinkt waar verzendkosten voor gerekend worden, kun je die ook niet krijgen. En de omschrijving bij de spellen lezen we (neem ik aan) toch allemaal om ook te kijken of een spel in goede staat is.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 25 aug 2020, 11:03 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Flash schreef:
Stijnhoofd schreef:
Wat er ook gebeurt met shipping, ik zou er in ieder geval als organisator één lijn in trekken. Of iedereen verstuurt gratis, of iedereen vergoed alleen de eerste X euro. Erg lullig als je zelf gratis verzendt en je moet alsnog bijbetalen voor het spel dat je ontvangt. Zeker voor kleine spellen kun je jezelf zo aardig foppen, en dan gaat zo'n Math Trade een beetje z'n doel voorbij.


Ik vrees dat als je als organisator één lijn gaat trekken (lees: een verplichte shipping constructie) dat er deelnemers gaan afhaken. Dat zal ook ongetwijfeld de reden zijn dat er nu 'slechts' een aanbeveling voor free shipping geldt.

De situatie die je schetst is inderdaad erg lullig, maar wel iets wat je zelf kunt voorkomen door goed op te letten wat een ander in zijn omschrijving heeft gezet. Als je geen spellen aanvinkt waar verzendkosten voor gerekend worden, kun je die ook niet krijgen. En de omschrijving bij de spellen lezen we (neem ik aan) toch allemaal om ook te kijken of een spel in goede staat is.

Uiteraard, maar als er op deze manier met twee maten wordt gemeten ga je ook krijgen dat mensen hun spellen in de OLWLG gaan opwaarderen omdat shipping niet matcht. Bij een 1-op-1 ruil is dat niet erg, maar op die manier komen er minder driehoeksruils tot stand.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 25 aug 2020, 11:07 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 834
Woonplaats: De Meern
The Iced One schreef:
Ik vind Pieter zijn idee wel interessant, maar praktisch wel nogal een gedoe en inderdaad een grote verandering.


Een grote verandering ten opzichte van wat het was is het zeker.
Maar als ik twee opties heb:

1)
Ik maak een shipping label aan naar mezelf. Betaal dat en stuur dat naar iemand om een spel te krijgen.

2)
Ik reken uit wat het verschil is tussen de verzendkosten naar mij, en wat de verzender daarvan max wil betalen. Maak dat verschil over en stuur mijn adres en dan kooptde verzender het verzendlabel naar mij.

Dan vind ik optie 1 bij verre het gemakkelijkst.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 25 aug 2020, 11:43 
7. Eufraat & Tigris (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2514
Woonplaats: De Goorn
Stijnhoofd schreef:
Uiteraard, maar als er op deze manier met twee maten wordt gemeten ga je ook krijgen dat mensen hun spellen in de OLWLG gaan opwaarderen omdat shipping niet matcht. Bij een 1-op-1 ruil is dat niet erg, maar op die manier komen er minder driehoeksruils tot stand.


Zeker, dat zal ook een rol spelen inderdaad. Ik zie het allemaal wel als de nieuwe MT weer online staat. En dan zien we dan wel of het interessant is om aan mee te doen :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 29 aug 2020, 07:39 
Professor Pimpel

Berichten: 227
Woonplaats: Lochristi
Ik begrijp zeer goed dat het meer en meer een drempel begint te worden om aan een Benelux math trade mee te doen terwijl de verzendkosten naar het buitenland steeds hoger worden. Hoeveel is de goedkoopste verzending van NL naar BE tegenwoordig?

Zelf heb ik er geen probleem mee als iemand enkel gratis verzending in eigen land aanbiedt en een meerkost aan de ontvanger in het buitenland aanrekent. Sommigen hebben het voorrecht dicht bij de grens te wonen of via een doorgeefsysteem een pakket toch in het buitenland te versturen maar dit geldt niet voor iedereen. Iedereen moet dit voor zichzelf beslissen vind ik. Het kan zijn dat je dan iets minder kans hebt om te ruilen, maar als je niet zou meedoen hebben de andere deelnemers ook niet de kans met jou te ruilen. Ik zou het bijvoorbeeld spijtig vinden dat we evolueren naar een aparte math trade voor Nederland en één voor België. Ik denk dat een combinatie toch nog altijd meer resultaten oplevert.

Voor de komende math trade zou ik slechts een kleine aanpassing aan de regels doen: dat gratis verzending in je eigen land in plaats van de Benelux verwacht wordt. Daarnaast zou ik op BGG een discussie openen zodat anderen ook hun mening hierover kunnen geven (m.b.t. andere voorstellen) met het oog op toekomstige math trades.

Persoonlijk zou ik niet schrijven: "ik betaal de eerste €5" maar eerder vermelden dat je gratis verzending in eigen land aanbiedt met daarnaast de meerkost naar het buitenland. Dit is voor de ontvanger duidelijker en dan moet hij/zij niet zelf opzoeken wat de meerkost is. Ook zou ik het spijtig vinden dat iemand enkel verzending in eigen land aanbiedt en dus niet de mogelijkheid te verzenden naar het buitenland.

Wat het voorstel betreft om de ontvanger het verzendlabel te laten aanmaken zie ik enkele praktische problemen:
* Een verzendlabel is slechts beperkt geldig. Voor DPD en BPost valt dit mee (enkele weken) maar bijvoorbeeld voor PostNL weet ik dat dit slechts enkele werkdagen is.
* Op de website van DPD NL kan volgens mij enkel met kredietkaart betaald worden als Belg. Ideal werkt voor ons niet.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 29 aug 2020, 23:13 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 834
Woonplaats: De Meern
Lena schreef:
Hoeveel is de goedkoopste verzending van NL naar BE tegenwoordig?

volgens mij is goedkoopst dpd van punt -> punt 9 euro (ipv 4,5 binnen NL)

Lena schreef:
Wat het voorstel betreft om de ontvanger het verzendlabel te laten aanmaken zie ik enkele praktische problemen:
* Een verzendlabel is slechts beperkt geldig. Voor DPD en BPost valt dit mee (enkele weken) maar bijvoorbeeld voor PostNL weet ik dat dit slechts enkele werkdagen is.
* Op de website van DPD NL kan volgens mij enkel met kredietkaart betaald worden als Belg. Ideal werkt voor ons niet.

Ah, dat is lastig inderdaad. Ik doe zelf altijd dpd, maar is wel vervelend om daar verplicht creditcard voor te moeten hebben.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 30 aug 2020, 07:16 
Professor Pimpel

Berichten: 227
Woonplaats: Lochristi
pieter.schutz schreef:
Lena schreef:
Hoeveel is de goedkoopste verzending van NL naar BE tegenwoordig?

volgens mij is goedkoopst dpd van punt -> punt 9 euro (ipv 4,5 binnen NL)


Ik vrees dat de prijzen onlangs verhoogd zijn, ofwel gebruik ik een verkeerde link.

DPD NL (www.pakkettenversturen.nl):
Binnen NL: €4,25 (tot 1kg) €4,75 (tot 10kg)
Naar BE: €8,75 (tot 1kg) €11,50 (tot 10kg)

DPD BE (www.dpdwebparcel.be)
Binnen BE: €4 (tot 10kg)
Naar NL: €7,50 (tot 10kg)

Alle prijzen zijn naar een afhaalpunt, niet een thuisadres.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 30 aug 2020, 10:09 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 834
Woonplaats: De Meern
Zo te zien zijn ze aangepast.
Binnen NL was 4,50 tot 10kg
Naar België 8,75 maar gewicht kon ik niet terugvinden.

Net even terug gezocht in mijn mail

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
32 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Beste van het Web  
 Feed - Onderwerp - Benelux Math Trade - Mei 2020  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®