Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




4 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2020, 14:02 
Avatar gebruiker

Berichten: 380
Woonplaats: Doetinchem
Nou, wat denk je?

Je leest het in mijn blog Hoeveel gezelschapsspellen worden er per jaar uitgebracht?

Afbeelding

_________________
Bezoek Spellenwijs.nl voor reviews, interviews, tips en meer of volg me op Instagram of Facebook!


Omhoog
Offline Profiel    Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2020, 17:00 
6. Ticket to Ride: Europe (2005)
Avatar gebruiker

Berichten: 2892
Woonplaats: Noord-Brabant
Interessant stuk en dan te bedenken dat op bgg denk ik niet eens alle spellen worden vermeld. Denk aan simpele spelletjes die voor de bgg-nerd niet interessant zijn komen nog niet eens zo snel op bgg. Ook bijv. plaatselijke lokale spellen.

4.500 stuks per jaar is ruim voldoende. Het aanbod is nu al zo groot dat je nauwelijks de betere spellen daarvan al gespeeld kunt krijgen (eerst aan zien te komen, bijv. bij een club of op een beurs om ze te kunnen testen). Niet voor niets is er nu ook een extra categorie bij de Nederlandse spellenprijs bijgekomen. Dit komt denk ik ook mede door het grotere aanbod in spellen. Overigens verdwijnen een aantal spellen ook weer net zo snel als ze gekomen zijn. Een spel moet echt top zijn wil er een hernieuwde of 2e druk van komen of uiteindelijk zelfs een blijvertje zijn zoals Catan en Carcassonne.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2020, 17:38 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2651
Woonplaats: Etten-Leur
Zijn dst 4500 echt spellen die je in de winkel kan kopen.

Zullen ook veel lokale projectjes bijzitten met als thema een lokale stad. Die koop je dan alleen via de lokale VVV.

Ook een nieuwe Memory of kwartet die uitkomt met een kinderserie erop noem ik geen nieuw spel.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 21 nov 2020, 15:05 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Edwin84 schreef:
Zijn dst 4500 echt spellen die je in de winkel kan kopen.

Zullen ook veel lokale projectjes bijzitten met als thema een lokale stad. Die koop je dan alleen via de lokale VVV.

Ook een nieuwe Memory of kwartet die uitkomt met een kinderserie erop noem ik geen nieuw spel.
Dat soort spellen komen echter niet snel op BGG. Zeker de memory en kwartet varianten niet en wat de plaatselijke VVV uitgeeft, is vaak ook ganzenbord of monopoly.

En dan mis je vast nog wel wat spellen van HABA of Identity. Dus het zal echt nog wel hoger liggen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
4 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Beste van het Web  
 Feed - Onderwerp - Spellenwijs.nl: Hoeveel spellen komen er jaarlijks uit?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®