Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





41 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: RIP Kiala
BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2016, 16:29 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 144
Woonplaats: Wervik
Blijkbaar is Kiala opgehouden te bestaan en gaat het nu door het leven als UPS Access Point.

Dat brengt wat gevolgen met zich mee, voornamelijk een verhoging van de kostprijs om een pakket te versturen.

Verzenden binnen België is iets duurder geworden (4,54 euro ipv 4,5 euro).
Verzenden van België naar Nederland zal op het eerste zicht rond de 10 euro zijn ipv 7,5 euro.

Jammer! Een spel tweedehands op de kop tikken in Nederland is nu weer wat minder interessant.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: RIP Kiala
BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2016, 16:34 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Als je online betaalt, kun je nog steeds voor Kiala kiezen (vanochtend in elk geval nog wel). Als je per se wil betalen bij het punt zelf, kom je idd bij UPS en dat is soms duurder. Als in België online betalen met Kiala ook niet meer kan, gebruik dan DPD, dat kost nog steeds € 7,50 van België naar NL.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: RIP Kiala
BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2016, 16:42 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 144
Woonplaats: Wervik
Helaas lukt het online niet meer.
Daarnet pakket aangemaakt online en het moet nu via UPS gebeuren.

En bedankt voor de tip van DPD, ik zie op hun site dat verzenden binnen België maar € 4,00 is.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: RIP Kiala
BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2016, 16:51 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Eldrion schreef:
En bedankt voor de tip van DPD, ik zie op hun site dat verzenden binnen België maar € 4,00 is.


Klopt. Het zal dan wel weer om andere pakketpunten gaan waar je heen moet om te brengen/halen, maar dit is denk de goedkoopste optie nu binnen België en naar NL vanuit België. Via Kiala binnen NL (€ 3,95) en naar België (€ 7,50) is online nog steeds mogelijk, dus zolang het kan, blijf ik dat nog gebruiken :).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: RIP Kiala
BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2016, 20:36 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
maxitaxi777 schreef:
Eldrion schreef:
En bedankt voor de tip van DPD, ik zie op hun site dat verzenden binnen België maar € 4,00 is.


Klopt. Het zal dan wel weer om andere pakketpunten gaan waar je heen moet om te brengen/halen, maar dit is denk de goedkoopste optie nu binnen België en naar NL vanuit België. Via Kiala binnen NL (€ 3,95) en naar België (€ 7,50) is online nog steeds mogelijk, dus zolang het kan, blijf ik dat nog gebruiken :).

Blijkbaar moet je tegenwoordig oppassen met het gebruik van Kiala want pakketjes kunnen erg lang onderweg zijn en niemand weet waar ze uithangen. Ik heb al heel regelmatig klachten erover gehoord de laatste twee weken !!

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: RIP Kiala
BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2016, 21:35 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
dirk schreef:
maxitaxi777 schreef:
Eldrion schreef:
En bedankt voor de tip van DPD, ik zie op hun site dat verzenden binnen België maar € 4,00 is.


Klopt. Het zal dan wel weer om andere pakketpunten gaan waar je heen moet om te brengen/halen, maar dit is denk de goedkoopste optie nu binnen België en naar NL vanuit België. Via Kiala binnen NL (€ 3,95) en naar België (€ 7,50) is online nog steeds mogelijk, dus zolang het kan, blijf ik dat nog gebruiken :).

Blijkbaar moet je tegenwoordig oppassen met het gebruik van Kiala want pakketjes kunnen erg lang onderweg zijn en niemand weet waar ze uithangen. Ik heb al heel regelmatig klachten erover gehoord de laatste twee weken !!


Één keer meegemaakt tot nu toe, denk toch in totaal al zo'n 30x gebruik van gemaakt. Is inmiddels zo'n 3 maanden terug, bleek uiteindelijk gewoon nog bij het inleverpunt te staan, vergeten mee te geven aan UPS. Heb jij echt berichten van pakketten die nooit meer zijn verschenen, of lijken jouw voorbeelden op de mijne?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: RIP Kiala
BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2016, 22:06 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
maxitaxi777 schreef:
dirk schreef:
maxitaxi777 schreef:
Eldrion schreef:
En bedankt voor de tip van DPD, ik zie op hun site dat verzenden binnen België maar € 4,00 is.


Klopt. Het zal dan wel weer om andere pakketpunten gaan waar je heen moet om te brengen/halen, maar dit is denk de goedkoopste optie nu binnen België en naar NL vanuit België. Via Kiala binnen NL (€ 3,95) en naar België (€ 7,50) is online nog steeds mogelijk, dus zolang het kan, blijf ik dat nog gebruiken :).

Blijkbaar moet je tegenwoordig oppassen met het gebruik van Kiala want pakketjes kunnen erg lang onderweg zijn en niemand weet waar ze uithangen. Ik heb al heel regelmatig klachten erover gehoord de laatste twee weken !!


Één keer meegemaakt tot nu toe, denk toch in totaal al zo'n 30x gebruik van gemaakt. Is inmiddels zo'n 3 maanden terug, bleek uiteindelijk gewoon nog bij het inleverpunt te staan, vergeten mee te geven aan UPS. Heb jij echt berichten van pakketten die nooit meer zijn verschenen, of lijken jouw voorbeelden op de mijne?

Ik heb zelf ook nog nooit problemen gehad met Kiala in het verleden, maar de feiten dat ik vernomen heb dateren allemaal van de laatste twee weken. Er is momenteel nog iemand die een pakket twee weken geleden verstuurd heeft en dat is nog steeds niet ter plaatse en niemand weet waar het uithangt. Tracking werkt in dit geval ook al niet ....

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: RIP Kiala
BerichtGeplaatst: do 28 jul 2016, 07:26 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Ik heb laatste 2 weken nog 2x kiala gedaan zonder problemen maar ik vertrouw kiala ook niet zo goed. Vaak zien de dozen er niet meer uit en ben ik blij dat ze goed ingepakt zijn. Verder zijn de pakketten toch al snel een week onderweg, dat is acceptabel maar niet van deze tijd.

In België gebruikt ik steeds meer De Post, dat kost 4 euro, alleen is dat voor pakjes onder 2 kg. Dat lukt bij de meeste spellen tenzij je een groter pakket/spel hebt, dan is kiala beter. Als je bij De Post naar zo'n pakjesautomaat doet dan is het vaak al de dag erna ipv van een week onderweg ... dus lekker snel ...

Ik vond de site van kiala altijd wel heel overzichtelijk, dat lijkt bij UPS wat minder te zijn.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: RIP Kiala
BerichtGeplaatst: do 28 jul 2016, 09:19 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 144
Woonplaats: Wervik
AlliantieAJ schreef:
Ik vond de site van kiala altijd wel heel overzichtelijk, dat lijkt bij UPS wat minder te zijn.


Overzichtelijk kun je het van UPS inderdaad niet noemen :D .
En pas op de allerlaatste stap heb je een indicatie van de prijs.

Ik heb zelf trouwens nooit geen problemen gehad met Kiala, pakketten zijn altijd in goede conditie toe gekomen. De levertermijn was daarentegen soms aan de lange kant.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: RIP Kiala
BerichtGeplaatst: do 28 jul 2016, 09:49 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
AlliantieAJ schreef:
Vaak zien de dozen er niet meer uit en ben ik blij dat ze goed ingepakt zijn.

Dat is zeker alleen in België :lol:, ik ben dat nog nooit tegengekomen. Weleens spellen gehad die alleen ingepakt waren in een laag inpakpapier. Niet ideaal en zeker niet hoe ik het zou inpakken, maar ook die kwamen heel in het Kialapunt aan. Daar liet echter degene achter de balie de boel stuiteren... Lichte deuk in de hoek van de doos, maar verder heeft alles het overleefd gelukkig.

AlliantieAJ schreef:
Verder zijn de pakketten toch al snel een week onderweg, dat is acceptabel maar niet van deze tijd.

Enige manier waarop het zo goedkoop kan; Kiala-punten waar niet zoveel pakketten (in)geleverd worden gaan ze niet elke dag heen volgens mij. Dat scheelt ritten, dus geld, maar kost natuurlijk tijd. Volgende dag levering kan in NL aan huis met PostNL, maar dat is met € 6,95 (€ 6,50 indien online label aanmaken) natuurlijk toch wat duurder.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: RIP Kiala
BerichtGeplaatst: do 28 jul 2016, 13:26 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Tsja De Post doet het voor 4 euro en vaak al de volgende dag ter plaatse ... dus het kan wel maar het gaat uit van een groot bedrijf natuurlijk ..

Ik heb wel eens in Nederland een pakket afgehaald en ze hadden de dozen net in de winkel geleverd. Wel ik heb er geen foto van genomen maar het was letterlijk een hoop gedropte dozen ... het was wel een mooie piramide zo ;) echt voorzichtig was daar niet te werk gegaan ...

maar toegegeven is het meestal in België dat de dozen er niet uitzien :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: RIP Kiala
BerichtGeplaatst: do 28 jul 2016, 13:36 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Aankondiging: DPD werkt perfect! Althans op basis van mijn eerste ervaring naar een pakketpunt vanuit België (en twee of drie keer aan huis vanuit België). Zoals gezegd voor 7,50 naar een pakketpunt in NL. De verzender heeft gisteren om 10u het pakket ingeleverd in België, zojuist een sms gehad dat het voor me klaarligt in NL. Blijkbaar kan het hier dus zowel snel als goedkoop :thumbup:. Nee, ik heb geen aandelen :P, maar DPD lijkt toch de way to go nu.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: RIP Kiala
BerichtGeplaatst: do 28 jul 2016, 13:40 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Valt weer mee dan dat de winkel van mijn ouders sinds dit jaar een pick-up punt van DPD is :D
De site van UPS is inderdaad een stuk minder gebruiksvriendelijk dan die van Kiala... Ik vrees dat ze de overname wel zullen voelen aan de cijfers...

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: RIP Kiala
BerichtGeplaatst: do 28 jul 2016, 13:43 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2230
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
Als je een spel/doos goed inpakt, komt ie altijd goed aan. Daarbij hou je er rekening mee dat:

- Pakjes die los in busjes vervoerd worden (postNL, GLS, DHL etc) geen gordel om hebben en regelmatig van plankjes af pleuren en ook van achteren naar voren in het busje gegooid kunnen worden door de chauffeur. Overigens ook door sorteermedewerkers op depot.
- Pakjes onderin een kar terecht kunnen komen met nog 5 pakjes er bovenop
- Pakjes wel eens vallen van 1,5 meter hoogte

Wat doe je dus wel:
- Een doos helemaal vullen. Een spel dat rond vliegt in een doos is funest.
- Bubbeltjesfolie, inpakpapier en/of luchtzakjes gebruiken rondom het spel
- Duidelijk maken dat er wijn in een doos zit als er wijn in een doos zit. Breekbaar stickers dus e.d. Dan wordt er niet mee gegooid.

Wat doe je niet (en als er iemand van bol.com, zara en vergelijkbare bedrijven meeleest, neem dit advies ter harte...)
- Lege ruimtes laten boven het spel in de doos. Zet je namelijk een zwaarder pakje op de doos, deukt deze gelijk helemaal in en kan het spel beschadigen. En dat gebeurt dus ook als zo'n pakje onderin een kar terechtkomt
- Pakketjes maken van 30 kilo. Het mag wel, maar postNL medewerkers hebben altijd haast en hebben een hekel aan pakketjes van 30 kilo en gaan er vaak ook niet bijzonder netjes mee om.

Volg je deze instructies op dan komen ze altijd goed aan. Ik heb net een exemplaar van Scuba ingepakt in bubbeltjeswrap en een stukje inpakfolie, precies passend in een doos die niet eens erg sterk was. Met postNL naar mezelf laten sturen. Zat nog geen deukje in. Heb hem zelf ook nog een paar keer uit mijn handen laten vallen en mee gegooid om te testen. Zat nog geen deukje in.

Soms raakt een pakje wel eens beschadigd door een lompe actie van iemand van postNL / andere bedrijven, maar 95% van de tijd als een pakje beschadigt komt dit door onfatsoenlijk inpakken.

Groeten,

Iemand die op zaterdag voor postNL pakketjes bezorgt. (Postcodes 3225 A/B/G/L/R en 3227, mocht iemand hier daar toevallig wonen)

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: RIP Kiala
BerichtGeplaatst: do 28 jul 2016, 14:56 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Ik heb onlangs weken moeten wachten op een pakket van kiala.
Tegenwoordig is er geen telefonische klantenservice en 25 keer mailen hielp ook niet.
Kialapunt weigerde zonder officieel afhaalbewijs het pakket op te zoeken/te geven.
De afzender heeft toen volgens mij met kiala in belgië contact gehad en er was iets mis gegaan met de sticker en scannen, vaag verhaal.
Inmiddels pakket in huis. Maar voor mij NOOIT meer kiala, ben er helemaal klaar mee. :x
Het regent ook klachten op internet. Ik heb in verleden ook regelmatig problemen gehad met UPS dus dat draagt daar ook aan bij.
Ik verzend en ontvang enkel nog via post NL mijn spellen. :)

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
41 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bistro 'Off topic'  
 Feed - Onderwerp - RIP Kiala  

Gebruikers die deze topic waarderen

Oxyligen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®