Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




10 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Fifa op pc spelen
BerichtGeplaatst: vr 10 jan 2020, 15:05 
Uno

Berichten: 1
Hallo allemaal,
Naast het spelen van bordspellen vind ik het heerlijk om Fifa te spelen, klinkt best gek toch voor een vrouw ;-) Ik ben aan vervanging toe van mijn pc omdat hij voor het spelen te traag wordt. Is er iemand die mij daarin kan adviseren? Ik ben al even op internet gaan snuffelen en kom dan bv. op z'on vergelijkingssite (...) daar kun je allerlei filters zetten, maar ik heb geen idee waar ik op moet letten. Iemand tips? Alvast dank en groetjes Wendy


Laatst bijgewerkt door Bart op ma 13 jan 2020, 23:18, in totaal 1 keer bewerkt.
link externe site verwijderd


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Fifa op pc spelen
BerichtGeplaatst: vr 10 jan 2020, 16:55 
Just my luck
Avatar gebruiker

Berichten: 1063
Woonplaats: Groningen
Dit lijkt me precies het verkeerde forum om deze vraag te stellen, aangezien het hier vooral gaat om de analoge vorm van gamen: Karton, hout en, vooruit, ook plastic.

De site die je als voorbeeld gebruikt, laat je maar moeilijk filteren op de zaken waarop je werkelijk zou willen selecteren. Daarnaast is je vraag te open. Voordat iemand zinnig advies kan geven moet diegene meer weten:
- Wat is je budget?
- Wat is de resolutie van het beeldscherm waarop je gamet?
- Wat voor spellen ben je naast Fifa nog meer van plan te gaan spelen?
- Hoe belangrijk is beeldkwaliteit voor je?
- Moet het een kant-en-klaar computer zijn?
- Waar gebruik je de computer nog meer voor?

En handig ter vergelijk:
- Wat is je huidige computer? (Maar eigenlijk: Wat zijn de specificaties van je huidige computer)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Fifa op pc spelen
BerichtGeplaatst: vr 10 jan 2020, 17:06 
Just my luck
Avatar gebruiker

Berichten: 1063
Woonplaats: Groningen
Vermoedelijk, gezien de vorm van vraagstelling is de volgende suggestie te technisch, maar op Tweakers staat een Best-Buy gids voor desktops van januari waarin ook een budget- en mainstream game desktop besproken wordt. Dat is een opsomming van losse onderdelen, maar een beetje computerzaak kan zoiets ook voor je assembleren voor niet al teveel geld. Het geeft in ieder geval wat inzicht in wat tegenwoordig aanbevelingswaardig is.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Fifa op pc spelen
BerichtGeplaatst: vr 10 jan 2020, 17:19 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 541
Woonplaats: Den Haag
Ik ben al heeeel lang geleden van videogames overgestapt op bordspellen. Als Fifa spelen de enige reden is om een nieuwe PC aan te schaffen, dan ben je veel goedkoper uit met de aanschaf van een PS4 (Pro) of een Xbox One (S).

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Fifa op pc spelen
BerichtGeplaatst: vr 10 jan 2020, 21:03 
Avatar gebruiker

Berichten: 85
Woonplaats: Groningen
Hoi! :D

Ik kan je aanraden je te laten informeren bij de lokale computer winkel. (Bij voorkeur een winkel waar ze alleen bezig zijn met computers. Dus geen grote winkelkeet.) Daar kunnen ze een computer samenstellen die past bij jouw eisen en jouw budget. Het voordeel daarvan is ook dat je zo langs kunt gaan als er iets mis is met je computer.

Zelf samenstellen en bouwen van een computer is uiteraard veel goedkoper, maar daar moet je wel wat technische kennis voor in huis hebben.

Ik heb net een nieuwe computer gekocht en hier zijn mijn ervaringen:
- Ik zou in ieder geval niet voor een budget computer gaan. Dat is alleen interessant voor op kantoor. Een game computer heeft sowieso een goede CPU, grafische kaart en redelijk wat geheugen nodig. Daarnaast wil je niet dat je computer al na een jaar verouderd is. Maar ik zou ook niet voor 'the best of the best' gaan want die artikelen zijn over het algemeen nogal overprized.
- Ik heb slechte ervaringen met budget voedingen. Die waren in no-time stuk. Beter is een van goede kwaliteit, die gaan veel langer mee.
- Als het om grafische kaarten gaat heb ik wel goede ervaringen met nvidia. AMD kaarten werden bij mij in het verleden nog wel eens te warm. (Maar ik weet niet hoe dat tegenwoordig is.)
- Een SSD schijf is ook een goede investering. Dan start alles lekker snel op. Daarnaast uiteraard een harde schijf met genoeg ruimte voor games.
- Ik zou niet voor een laptop gaan. Het is minder comfortabel werken achter een laptop, ze worden erg warm en het is moeilijk om onderdelen te vervangen.
- Ik zou voor een TN beeldscherm (paneel type) gaan als je gamed. Ik heb zelf IPS maar dat is meer geschikt voor grafisch werk (ivm. kleurechtheid.). TN is wel minder goed zichtbaar in een hoek dus wellicht weer minder geschikt voor als je samen wilt gamen. 60hz is naar mijn mening goed genoeg. Ik heb geen ervaring met responstijd. (Dat zou goed zijn voor als je shooters speelt.) Curved scherm zou ik niet voor gaan. Een scherm met kleine rand is handig als je van plan bent ooit meerdere schermen naast elkaar te gebruiken. Wat betreft grootte is 24 inch wel een beetje het minimum tegenwoordig denk ik. Goede merken zijn Samsung, Iilyama. Ik ben niet zo op Philips. Aansluiting zou ik voor HDMI gaan. (VGA is verouderd.) Het is trouwens leuk als je er nog een kabeltje bij krijgt.
- Ik zou voor externe speakers gaan. In het scherm gebouwde speakers zijn crap.
- USB controllers zijn ook nog wel leuk. Die zijn wel te krijgen bij game- en webwinkels.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Fifa op pc spelen
BerichtGeplaatst: ma 20 jan 2020, 22:31 
Avatar gebruiker

Berichten: 85
Woonplaats: Groningen
Is het al gelukt om een PC samen te stellen?

Wist je trouwens dat je in FIFA '94 weg kon rennen voor de scheids als hij je een kaart wou geven? Dat moet je even zien als FIFA liefhebber. Ik vond dat altijd wel grappig. :mrgreen: URL: https://www.youtube.com/watch?v=7w1crw8MCEc

Oh ja, de totale kosten van mijn nieuwe PC waren 1230 euro en dan heb ik nog bezuinigd op geheugen (8GB) en de 3D kaart is budget (GTX 1050Ti Asus Nvidia). De prijs is inclusief scherm, Windows 10 en muis. En exclusief keyboard, gamepads, printer en geluidsboxen. Dus dan weet je een beetje wat je moet verwachten.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Fifa op pc spelen
BerichtGeplaatst: wo 22 jan 2020, 20:17 
3. Diplomacy (1959)
Avatar gebruiker

Berichten: 396
Woonplaats: Kleve
Waarom gaan mensen nog voor een desktop.Het zijn grote stroomvreters. Vooral de voeding die trekt minimaal 3/400 watt.Beter voor PS of Xbox of een ander en dan lekker op je 65 inch 4k FIFA spelen. Desktops are oldschool.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Fifa op pc spelen
BerichtGeplaatst: do 23 jan 2020, 10:49 
Website beheerder

Berichten: 433
Woonplaats: Meijel
Frost schreef:
Waarom gaan mensen nog voor een desktop.Het zijn grote stroomvreters. Vooral de voeding die trekt minimaal 3/400 watt.Beter voor PS of Xbox of een ander en dan lekker op je 65 inch 4k FIFA spelen. Desktops are oldschool.


Alleen op je PS of Xbox heb je niet veel mogelijkheden kwa andere werkzaamheden. Dus je toch alsnog een ander apparaat nodig. Zit je met 2 stroomvreters ;-)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Fifa op pc spelen
BerichtGeplaatst: do 23 jan 2020, 12:02 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2753
Woonplaats: Utrecht
Frost schreef:
Waarom gaan mensen nog voor een desktop.Het zijn grote stroomvreters. Vooral de voeding die trekt minimaal 3/400 watt.Beter voor PS of Xbox of een ander en dan lekker op je 65 inch 4k FIFA spelen. Desktops are oldschool.

En dan heb je je PS en je televisie die stroom gebruiken.
Hoeveel trekt een 64” tv aan stroom?

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Fifa op pc spelen
BerichtGeplaatst: do 23 jan 2020, 17:16 
Just my luck
Avatar gebruiker

Berichten: 1063
Woonplaats: Groningen
Frost schreef:
Waarom gaan mensen nog voor een desktop.Het zijn grote stroomvreters. Vooral de voeding die trekt minimaal 3/400 watt.Beter voor PS of Xbox of een ander en dan lekker op je 65 inch 4k FIFA spelen. Desktops are oldschool.

Zoals je je opmerking plaatst, lijk je niet heel erg open te staan voor een andere mening; Maar goed, ik hap wel:

Gamen op een spelcomputer heeft me nooit kunnen bekoren. Ik ben een oldschool gamer (pre-Commodore 64 tijdperk) en heb altijd veel shooters en adventures gespeeld. Ooit heb ik, toen hij net beschikbaar was, de eerste Xbox in huis gehaald. Een paar spellen op gedaan, maar ik bleef terugkomen bij de PC en uiteindelijk heeft de Xbox zijn leven gesleten als mediacenter.

Dit is natuurlijk allemaal een smaakkwestie en welk soort spellen je voorkeur hebben, maar de beeldkwaliteit, prestaties en aansluitmogelijkheden van een goed uitgevoerde PC zijn zoveel beter dan een spelcomputer dat ik daar graag wat gemak voor opgeef. Daarnaast vind ik het op afstand van een groot scherm zitten bij snelle shooters niet lekker werken. Met je neus meer op het scherm speelt voor mij stukken prettiger.

Waar ik het wel mee eens ben is dat een game als Fifa vermoedelijk beter tot z'n recht komt op een groot scherm en krijg je voor minder hardwarekosten ook een heel redelijk plaatje gepresenteerd met minder gedoe qua opzetten van apparatuur.

Een Xbox One X (zou ik een spelcomputer nemen, dan werd het die) neemt zo'n ~170 watt tijdens gamen. Dat is minder dan de ~350 watt van m'n PC, maar voor maximaal 10 uur gamen per week is het misschien ook niet de belangrijkste besparingspost uit een huishouden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
10 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bistro 'Off topic'  
 Feed - Onderwerp - Fifa op pc spelen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®