Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





80 berichten | Pagina 5 van 6 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 4, 5, 6  Volgende

Wie hoop je dat de volgende president van US wordt?
Biden 62%  62%  [ 47 ]
Trump 5%  5%  [ 4 ]
Geen van de twee, kiezen tussen de 'lesser of two evil' 33%  33%  [ 25 ]
Totaal aantal stemmen : 76
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Trump of Biden
BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2020, 16:37 
(geen ondertitel)
Avatar gebruiker

Berichten: 308
Woonplaats: Driehuis
Het is welhaast spannender dan menig bordspel, hoe je die percentages steeds een klein beetje ziet verschuiven... Nevada bijvoorbeeld nu een kleine 8000 stemmen verschil met pas 67% geteld. Een mooie trigger misschien om 1960 binnenkort eens te gaan spelen, eens kijken of dat ook zo spannend is (dat was het toen in het echt wel geloof ik).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Trump of Biden
BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2020, 17:58 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Pura Vida schreef:
We kunnen van die verkiezingen net zo goed een spelletje maken, zo'n circus is het. Ik durf mijn hand er niet voor in het vuur te steken, maar misschien wint Biden wel gewoon. De wens is de vader van de gedachte. Wisconsin, Michigan, Nevada... dat zijn 32 kiesmannen, gevoegd bij de 238 die hij al heeft, komt hij op 270. In Michigan staat hij nog achter, maar Biden loopt nu elk uur in op Trump in deze staat.

En overigens zie je grofweg hetzelfde beeld als vier jaar geleden. Popular vote is ruim voor Biden, countryside vet voor Trump en zo'n beetje alle steden voor Biden, vaak met 60% of meer. De verkiezingskaart van de VS lijkt wel een stedenbouwkundige kaart en de tweedeling is wel heel erg goed zichtbaar.


Ja inderdaad, Biden gaat aan het langste eind trekken. Het zou wel zuur voor hem zijn als de senaat niet lukt.

Ze hebben er toch nog een spannend gebeuren van gemaakt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Trump of Biden
BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2020, 23:00 
Veenboer

Berichten: 161
Woonplaats: Nijmegen
Wat een poppenkast zeg, ongelofelijk. Als je dan denkt dat je alles gezien hebt roept er ook nog een van de kandidaten op om de rest van de stemmen niet te tellen. Natuurlijk, schrap dat hele democratiegedoe meteen joh.

Fascinerend blijft het juiste woord :lol: Ben benieuwd waar dit allemaal op uit gaat draaien.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Trump of Biden
BerichtGeplaatst: za 07 nov 2020, 18:46 
10. Orléans (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 2078
Woonplaats: Montezuma
Zojuist bekend gemaakt door AP en CNN... Biden wordt president.
Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Trump of Biden
BerichtGeplaatst: zo 08 nov 2020, 08:17 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Denk dat Trump het Witte Huis in de fik steekt zodra hij beseft dat hij geen president meer kan blijven. Zo oneerlijk.

En van mij mag hij, mits hij zelf binnen blijft.

:shh:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Trump of Biden
BerichtGeplaatst: zo 08 nov 2020, 09:33 
Veenboer

Berichten: 161
Woonplaats: Nijmegen
Pfoe ja dit worden een paar grillige weken... Ben heel benieuwd hoe Biden als president uitpakt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Trump of Biden
BerichtGeplaatst: zo 08 nov 2020, 10:59 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Misschien ligt het aan mij hoor, maar ik snap die diepgewortelde haat tegen één van beide kandidaten nooit zo goed :crazy:. De ene keer wint de kandidaat van jouw keuze, de andere keer wint de tegenpartij; dat is democratie mensen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Trump of Biden
BerichtGeplaatst: zo 08 nov 2020, 11:02 
8. The Gallerist (2015)

Berichten: 231
Woonplaats: Vorselaar
Jehnnycash schreef:
Pfoe ja dit worden een paar grillige weken... Ben heel benieuwd hoe Biden als president uitpakt.


Ik voorspel dat hij weinig kan realiseren. De senaat is namelijk Republikeins. Ik denk dat in onze contreien de macht van de president overschat wordt. Het enige voordeel dat hij heeft: hij is met zijn 78 jaar een one-term president, dus hij kan net wat meer "risico" in zijn beleid leggen. Maar in het begin gaat hij vooral proberen de republikeinen te sussen. Het voorlopig enige grote dat hij gaat doen is terug in het klimaat-akkoord stappen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Trump of Biden
BerichtGeplaatst: zo 08 nov 2020, 11:16 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 132
Woonplaats: Den Bosch
Gert12555 schreef:
Ik voorspel dat hij weinig kan realiseren. De senaat is namelijk Republikeins.


De senaat staat nog niet vast. Momenteel kan het nog beide kanten op gaan en in Georgia moet in januari een 2e verkiezing gehouden worden om de senator te bepalen.

_________________
http://brokenmillgames.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Trump of Biden
BerichtGeplaatst: zo 08 nov 2020, 11:31 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 842
Woonplaats: De Meern
Gert12555 schreef:
Jehnnycash schreef:
Het voorlopig enige grote dat hij gaat doen is terug in het klimaat-akkoord stappen.



En terug in de WHO

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Trump of Biden
BerichtGeplaatst: zo 08 nov 2020, 21:58 
1. Call of Cthulhu: The Card Game (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 302
Woonplaats: Beverwijk
maxitaxi777 schreef:
Misschien ligt het aan mij hoor, maar ik snap die diepgewortelde haat tegen één van beide kandidaten nooit zo goed :crazy:. De ene keer wint de kandidaat van jouw keuze, de andere keer wint de tegenpartij; dat is democratie mensen.


Trump is weliswaar gevaarlijk bezig nu met het niet erkennen van zijn verlies maar het is inderdaad jammer om te zien dat de mensen die heel hard schreeuwen dat meneer Trump zoveel polarisatie heeft veroorzaakt zelf vaak ook de naarste verwensingen naar Trump slingeren. Maar hij begon......


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Trump of Biden
BerichtGeplaatst: zo 08 nov 2020, 22:15 
5. Brass: Birmingham (2018)
Avatar gebruiker

Berichten: 2078
Woonplaats: Montezuma
darkman schreef:
maxitaxi777 schreef:
Misschien ligt het aan mij hoor, maar ik snap die diepgewortelde haat tegen één van beide kandidaten nooit zo goed :crazy:. De ene keer wint de kandidaat van jouw keuze, de andere keer wint de tegenpartij; dat is democratie mensen.


Trump is weliswaar gevaarlijk bezig nu met het niet erkennen van zijn verlies maar het is inderdaad jammer om te zien dat de mensen die heel hard schreeuwen dat meneer Trump zoveel polarisatie heeft veroorzaakt zelf vaak ook de naarste verwensingen naar Trump slingeren. Maar hij begon......

Och, die arme man ook. Deed zo zijn best voor alles en iedereen en dan krijgt hij zomaar allerlei nare verwensingen naar zijn hoofd. Het is niet eerlijk. Het is maar goed dat hij daar nu snel vanaf is.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Trump of Biden
BerichtGeplaatst: zo 08 nov 2020, 22:17 
1. Call of Cthulhu: The Card Game (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 302
Woonplaats: Beverwijk
Pura Vida schreef:
darkman schreef:
maxitaxi777 schreef:
Misschien ligt het aan mij hoor, maar ik snap die diepgewortelde haat tegen één van beide kandidaten nooit zo goed :crazy:. De ene keer wint de kandidaat van jouw keuze, de andere keer wint de tegenpartij; dat is democratie mensen.


Trump is weliswaar gevaarlijk bezig nu met het niet erkennen van zijn verlies maar het is inderdaad jammer om te zien dat de mensen die heel hard schreeuwen dat meneer Trump zoveel polarisatie heeft veroorzaakt zelf vaak ook de naarste verwensingen naar Trump slingeren. Maar hij begon......

Och, die arme man ook. Deed zo zijn best voor alles en iedereen en dan krijgt hij zomaar allerlei nare verwensingen naar zijn hoofd. Het is niet eerlijk. Het is maar goed dat hij daar nu snel vanaf is.


Bedankt voor het mooie voorbeeld dat je geeft. Lees mijn laatste zin nog eens.

Edit: nou is jouw reactie natuurlijk allerminst een nare verwensing maar ik doel dan bijvoorbeeld op mensen die nu in Amerika de straat op gaan om een beeltenis van Trump rond te trappen. Dat lijkt mij nou ook niet helemaal een goed idee. Hij heeft verloren, wees blij dat je van hem af bent en geef dan nu het goede voorbeeld in plaats van door te gaan met het gedrag waarmee hij blijkbaar begonnen is.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Trump of Biden
BerichtGeplaatst: zo 08 nov 2020, 22:46 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
darkman schreef:
Pura Vida schreef:
darkman schreef:
maxitaxi777 schreef:
bordspelmania
Misschien ligt het aan mij hoor, maar ik snap die diepgewortelde haat tegen één van beide kandidaten nooit zo goed :crazy:. De ene keer wint de kandidaat van jouw keuze, de andere keer wint de tegenpartij; dat is democratie mensen.


Trump is weliswaar gevaarlijk bezig nu met het niet erkennen van zijn verlies maar het is inderdaad jammer om te zien dat de mensen die heel hard schreeuwen dat meneer Trump zoveel polarisatie heeft veroorzaakt zelf vaak ook de naarste verwensingen naar Trump slingeren. Maar hij begon......

Och, die arme man ook. Deed zo zijn best voor alles en iedereen en dan krijgt hij zomaar allerlei nare verwensingen naar zijn hoofd. Het is niet eerlijk. Het is maar goed dat hij daar nu snel vanaf is.


Bedankt voor het mooie voorbeeld dat je geeft. Lees mijn laatste zin nog eens.

Edit: nou is jouw reactie natuurlijk allerminst een nare verwensing maar ik doel dan bijvoorbeeld op mensen die nu in Amerika de straat op gaan om een beeltenis van Trump rond te trappen. Dat lijkt mij nou ook niet helemaal een goed idee. Hij heeft verloren, wees blij dat je van hem af bent en geef dan nu het goede voorbeeld in plaats van door te gaan met het gedrag waarmee hij blijkbaar begonnen is.


Inderdaad ben ik wel mee eens.

Natuurlijk is Trump wel een extreem geval en zijn manier van doen zijn nu niet bepaald een mooi voorbeeld, maar om nu alles van zijn beleid onderuit te halen is niet nodig, in tegendeel het zal voor een stuk door Biden voortgezet worden.
Net zoals hij oproept om tegenstanders te zijn maar geen vijanden is het nu aan beide kanten om te zware verwensingen te stoppen anders groeit de kloof.

Ik vind het cijfers ook wel zot, alle credits voor het aantal stemmen die sleepy' joe heeft gehaald maar ook Trump heeft enorm veel kiezers overtuigd, zelfs na zijn manier van doen - 4 jaar aan een stuk. Hij haalde zelfs meer stemmen dan Obama.

In ieder geval zal er met Biden nu weer wat meer rust komen in de VS en naar Europa toe.

We the people, prachtige bewoordingen toch ... Vox populi van alle tijden ... Wir sind das Volk, fantastisch spel toch ;)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Trump of Biden
BerichtGeplaatst: zo 08 nov 2020, 23:41 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
AlliantieAJ schreef:
Ik vind het cijfers ook wel zot, alle credits voor het aantal stemmen die sleepy' joe heeft gehaald maar ook Trump heeft enorm veel kiezers overtuigd, zelfs na zijn manier van doen - 4 jaar aan een stuk. Hij haalde zelfs meer stemmen dan Obama.

True, maar twee woorden als verklaring: wapendracht en abortus. Uit de interviews en artikels die op De Morgen verschenen over Trumps achterban kwamen die twee zaken altijd terug.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
80 berichten | Pagina 5 van 6 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 4, 5, 6  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bistro 'Off topic'  
 Feed - Onderwerp - Trump of Biden  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®