Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





48 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 26 nov 2020, 09:59 
5. Brass: Birmingham (2018)
Avatar gebruiker

Berichten: 2076
Woonplaats: Montezuma
mazinho schreef:
15 november is mijn tweede kindje en eerste dochter geboren: met vijf weken bijzonder geboorteverlof en wat vrije dagen, dacht ik in november en december lekker veel tijd te hebben voor (solo) spellen en het forum. Dat was naïef :)

Ik zal weinig posten en lees tussendoor wel wat er gepost wordt. Bijvoorbeeld over spelers achter het spel!

Heee, gefeliciteerd Mazinho a.k.a. Niels! Mooie tijden. En inderdaad druk zat en geen tijd voor spellen kan ik me ook herinneren. Maar één ding staat vast: na die eerste weken zijn de meer strategische spelletjes waarin het aankomt op plannen appeltje-eitje voor je.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 27 nov 2020, 14:07 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
mazinho schreef:
15 november is mijn tweede kindje en eerste dochter geboren: met vijf weken bijzonder geboorteverlof en wat vrije dagen, dacht ik in november en december lekker veel tijd te hebben voor (solo) spellen en het forum. Dat was naïef :)

Ik zal weinig posten en lees tussendoor wel wat er gepost wordt. Bijvoorbeeld over spelers achter het spel!

Felicitaties voor jou en je gezin, Niels!
Tja tijd om te spelen... je zal tijd nog wat meer moeten verdelen. Maar mettertijd heb je toch twee extra medespelers, waardoor je niet altijd in je eentje hoeft te spelen.
Geniet van de vrije tijd samen!

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 27 nov 2020, 16:08 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
Gefeliciteerd Niels!
Over een paar jaar kun je met 4 spelers aan tafel :thumbup: :wink:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Speler achter het spel
BerichtGeplaatst: za 02 jan 2021, 22:11 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2219
Woonplaats: Den Haag
mazinho schreef:
15 november is mijn tweede kindje en eerste dochter geboren: met vijf weken bijzonder geboorteverlof en wat vrije dagen, dacht ik in november en december lekker veel tijd te hebben voor (solo) spellen en het forum. Dat was naïef :)

Ik zal weinig posten en lees tussendoor wel wat er gepost wordt. Bijvoorbeeld over spelers achter het spel!
Hey is voorbij gevlogen en maandag ga ik weer aan het werk. Ben daarom even hier gaan kijken om te zien welke spelers achter het spel zich nog bekend gemaakt hebben. Vind je het alsnog leuk, dan ben je van harte welkom!

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 03 jan 2021, 01:32 
BordSpelMania Fan!
Avatar gebruiker

Berichten: 1581
Woonplaats: Hasselt, Belgie
Enkele maanden geleden heb ik Niels, alias @mazinho, beloofd om ook mijn bijdrage te leveren. Mijn eerste bijdrage, waarin ik de speler achter het spel (Nova Luna) ben, vond hij wel grappig, maar hij verwachtte toch wel wat meer body. Tussen het maken van quizzen en spelen van spellen op BGA door heb ik dan nu toch eindelijk de tijd vrijgemaakt om ook een korte bijdrage te schrijven. Goede voornemens, heet dat dan.

Ik ben Erik, 53 jaar oud en al heel wat jaren bezig met bordspellen. Het begon, als ik het me goed herinner, met eenvoudige spelletjes als onderuit, valkuil, 4 op en rij, mens erger je niet, monopoly en vermoedelijk ook ganzenbord. Meestal speelde ik met mijn jongere broer of een buurjongen die ook wel graag spellen speelde. Als tiener leerde mijn vaker me schaken en dat interesseerde me wel. In die mate zelfs dat ik er heel wat over boeken over kocht en me verdiepte in enkele openingen. Toen ik te horen kreeg dat er in het dorp waar ik woonde ook een schaakclub was, ben ik daar lid geworden, samen met de buurjongen en een klasgenoot. We waren de enige 3 tieners tussen allemaal mannen van boven de 40.

Met de vrienden van de schaakclub probeerden we ook al een wat andere spellen uit zoals Talisman, Tankslag en Oog Des Meesters. Later kwam daar ook nog Civilisation bij. Ook maakten we af en toe zelf spellen die we dan testten en verfijnden. Veel soeps is er echter niets uit gekomen.
Een de 18 voorbij, zei het schaken me plots heel wat minder. Ik was één van de eersten in de school met een Commodore 64 en samen met enkele vrienden schreven we kleine programma’s en speelde we vooral veel spellen. Ik herinner me o.a. een computerspel dat Archon heette, dat wel wat op een combinatie van schaken en duelleren leek, en dat we zeer veel speelden.

Op de hogeschool speelde ik elke middag Chapeau (Poker met dobbelstenen) met andere studenten. Voor mij is dit nog steeds het spel dat met stip op nummer 1 staat en dat nog wel eens op tafel komt als we een reünie hebben. Super blufspel dat in het juiste gezelschap echt een topspel is!

Na het studeren, moest ik nog mijn legerdienst vervullen. Gezien ik dan hele weken in Duitsland zat, de oorlog weet je wel, speelde ik ’s avonds heel veel Risk met mijn kamergenoten. In het weekend speelde ik ook geregeld pictionnary en Trivial Pursuit. Via een kamergenoot in het leger leerde ik mijn vrouw kennen. Zij speelde ook graag spellen en van het een kwam het ander.

Eens getrouwd, speelden we af en toe nog wel met vrienden maar heel veel werd er niet meer gespeeld. De grote verandering is er gekomen toen mijn vrouw en ik avondlessen Italiaans begonnen te volgen. Op één van de kaas- en wijnavonden zat ik toevallig naast een zekere Bart van wie de vrouw ook Italiaanse les volgde. Op een bepaald moment vertelde Bart dat hij in een spellenclub zat en dat wekte onmiddellijk mijn interesse. Ik vertelde hem alles wat ik hierboven ook net vertelde en hij nodigde mij en mijn vrouw uit voor een spellenavond bij hem thuis. (Diezelfde Bart werd later trouwens nog moderator bij een welbekend spellenforum, maar dit ter zijde)

Daar gingen mijn ogen open. Zo veel spellen en ik kende er bijna geen enkel van. Het werd een superavond en sindsdien speelden we zo goed als alle twee weken bij één van de leden thuis. Elke spelavond had een bepaald thema en dan speelden we enkel spellen met dat thema: Middellandse zee, het geloof, Italië, dieren, dobbelstenen, …
Het gebeurde geregeld dat er bij ons thuis een 15-tal vrienden zaten te spelen, verspreid over living, keuken en veranda. We gingen dan ook allemaal naar de spellenbeurzen in Eindhoven (2 maal per jaar zelfs), Essen en Spel in Ranst (Ik kende Ranst dus al voordat Marc Van Ranst bekend werd). In de beginjaren kocht ik bijna alle nieuwe spellen die er uitkwamen en mijn collectie groeide snel aan. De eerste jaren in Essen zat de auto zo vol dat we er met moeite zelf nog bij konden. Kwantiteit was toen duidelijk belangrijker dan Kwaliteit!

Dan kwam onze eerste zoon en moesten we al regelmatig eens een spelavond overslaan. Ook bij de vrienden van de spellenclub gebeurde dit en zo verwaterde langzaamaan de spellenclub en beperkte het spelen zich tot maximaal één avond per maand met vrienden die op bezoek kwamen. Wel waren er nog de jaarlijkse spellenweekends waar we iedereen, inclusief kroost, terugzagen en ook Essen heeft een vaste stek op mijn agenda. De laatste jaren deed er ik zelfs meer geld op aan eten en drinken dan aan spellen. Hoe een mens veranderen kan :-)
De voorbij jaren probeerde ik ook weer af en toe een avond bij een naburige spellenclub mee te pikken en ik verwacht dit in de toekomst, van zodra het weer mag, nog wat meer te doen, zeker nu de zonen al wat ouder zijn.

Gezien er minder en minder met vrienden gespeeld werd, probeerde ik mijn zonen warm te make voor het betere spel en dit is aardig gelukt. Met de zonen probeer ik nu ook naar enkele spellenbeurzen te gaan. Twee jaar geleden werd ik op zo'n beurs Belgisch kampioen Paco Sako, wat mijn Avatar verklaart. Mijn zoon werd vorig jaar Belgisch kampioen Wizard en mocht daarom meedoen aan het wereldkampioenschap dat plaatsvond in .... Antwerpen.

Daar werd deze foto genomen waar ik opsta met Frederic Moyersoen, ontwerper van o.a. Saboteur. Ik sta rechts.

Afbeelding

Ook probeerde ik mijn collega’s warm te maken voor bordspellen en ook dat lukte aardig. Ik organiseerde verscheidene keren een team event met wel 50 deelnemers. Met het teambudget kocht ik dan een stapel bordspellen en leerde ik die aan een aantal geïnteresseerde collega’s aan zodat zij ook een tafel konden ‘hosten’ op onze team events. Momenteel hebben we dan ook een zeer mooie collectie op het werk die beschikbaar is om uit te lenen. Elke donderdagmiddag was het spellenmiddag en werden er een aantal spellen gespeeld, totdat Covid roet in het eten gooide.

Sinds kort zijn we nu overgeschakeld op BoardGameArena en intussen zijn er al zo’n 12tal collega’s virtueel actief. Ik heb zelfs de IT afdeling zo ver gekregen dat ze BordGameArena niet meer blokkeren op de firewall. Volgende stap is nu een grote virtuele bordspellenavond in februari. Ik ben hiervoor enkele collega’s nu aan het opleiden zodat we 4 of 5 tafels kunnen bedienen. Ik kijk hier al heel erg naar uit!

Ook met Bordspelmania ben ik actief op BGA. Ik heb daar een half jaar geleden de virtuele spellenclub 'Bordspelmania Fans' aangemaakt en intussen hebben we al 49 leden. Er worden daar zeer regelmatig toernooien georganiseerd tussen de leden. Deze toernooien zijn offline toernooien. Dit wil zeggen dat je bijvoorbeeld één keer per dag moet inloggen om je zet te doen. Daarnaast hebben we ook al een aantal virtuele spellenavonden gehad. Dan speel je in realtime met elkaar en intussen chat je wat met elkaar (met tekst en/of spraak)

Naast het spelen van spellen, ben ik ook actief bezig met het maken van quizzen. Ik organiseer deze enkele malen per jaar, meestal voor een goed doel of als team event. Tot vorig jaar waren dit echte zaal quizzen met zo’n honderd deelnemers, maar door Covid ben ik overgeschakeld op Kahoot! zoals enkelen van jullie al hebben kunnen merken. Op dit moment loopt de 14de BSM Kahoot spellenquiz en daar doen elke week zo'n 60 Bordspelmania leden aan mee.

Zo, dit was dan mijn spellenloopbaan in het kort. Wat een lange tekst is dit geworden. Ik vraag me af of iemand dit überhaupt leest. Hoe zag jullie spellenloopbaan er uit?



PS Gezien Niels ook graag wat meer weet dan enkel het bordspel gerelateerde, wil ik nog het volgende meegeven:

Ik ben al 28 jaar getrouwd met Greta en heb 2 zonen: Emile (20j) en Matisse (16j). Samen wonen we in Hasselt, de hoofdstad van Belgisch Limburg. Hasselt is zeker het bezoeken waard trouwens. We hebben hier o.a. een modemuseum, een jenevermuseum (aanrader!), een Japanse tuin (de grootste van Europa naar het schijnt) en ... een grote spellenwinkel, nl. de Oberonn.

Hasselt heeft een gezellige binnenstad en sinds kort ook een nieuwe winkelstraat en restaurantstraat aan het water die Quartier Bleu heet. Bovendien ben je hier op fietsafstand van Bokrijk waar je een prachtig openluchtmuseum vindt met zeer oude huizen en waar je kan fietsen door het water. Dit is een prachtig concept dat al heel veel toeristen aangetrokken heeft! (zie foto hieronder)
Van opleiding ben ik ingenieur en ik werk momenteel in Brussel als team manager bij het grootste telecombedrijf van België.

Fietsen door het water:

Afbeelding

_________________
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453


Laatst bijgewerkt door Kire op zo 03 jan 2021, 15:00, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 03 jan 2021, 12:34 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2219
Woonplaats: Den Haag
Bedankt voor het aanwakkeren Erik en ik heb het gevoel je meteen beter te kennen. Geweldige foto overigens! Aan wie geef jij het stokje door of wie pakt hem over?

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 03 jan 2021, 13:27 
BordSpelMania Fan!
Avatar gebruiker

Berichten: 1581
Woonplaats: Hasselt, Belgie
mazinho schreef:
Bedankt voor het aanwakkeren Erik en ik heb het gevoel je meteen beter te kennen. Geweldige foto overigens! Aan wie geef jij het stokje door of wie pakt hem over?


Met deze nomineer ik graag Spellenbaas, Willy The Kid, Rober, Olavf en Kersje86 omdat zij momenteel in de top 10 staan van de huidige Kahoot Quiz en ik deze namen regelmatig zie opduiken in de quiz. Ik ben wel benieuwd naar de spelers achter de quiz. :-)

Uiteraard zijn alle anderen ook welkom om iets te schrijven en hun beurt andere spelers te nomineren!

Wat ik me afvraag: Is er een manier om personen zoals bijv. de genomineerden te 'triggeren' bijvoorbeeld door een @ voor hun naam te zetten zoals dit op andere websites kan? Wie weet dit?

_________________
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 03 jan 2021, 14:20 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2219
Woonplaats: Den Haag
Leuk!

Het ligt wellicht voor de hand om te schrijven over jezelf en onze gedeelde hobby. Mijn intentie toen ik dit draadje startte was breder. Ik ben óók benieuwd naar jullie áchter het spel en de spellenhobby. Voel je vrij om ook daarover iets te vertellen.

Toen ik het eerste bericht plaatste, was mijn vriendin in verwachting. 15 november is onze dochter Belén (spreek uit [bee] zoals in “beet” en [lèn] zoals in “lende” en leg de klemtoon op het einde) geboren.

Iedereen maakt het goed!

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 03 jan 2021, 15:01 
BordSpelMania Fan!
Avatar gebruiker

Berichten: 1581
Woonplaats: Hasselt, Belgie
mazinho schreef:
Leuk!

Mijn intentie toen ik dit draadje startte was breder. Ik ben óók benieuwd naar jullie áchter het spel en de spellenhobby. Voel je vrij om ook daarover iets te vertellen.


Ik heb meteen actie genomen en een PS toegevoegd aan mijn post :-)

_________________
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jan 2021, 01:23 
9. It's a Wonderful World (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Mooi Kire. Door de quizen dacht ik altijd dat je een stuk jonger was. Rond de 30.

In Hasselt en dan met name Bokrijk ben ik wel eens geweest. Was erg mooi. Ik weet nog dat ik voor de gein naar de schoolles ging. Deze werd dat op de manier gegeven zoals deze vroeger werd gegeven. Aangezien ik uit Nederland komt en het daar over Belgische zaken (oa Congo) heb ik nog wat geleerd ook. Al zette de juf mij uiteraard als Nederlander ook een beetje voor schut. Was niet erg. Ik heb daar wel om kunnen lachen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jan 2021, 09:03 
BordSpelMania Fan!
Avatar gebruiker

Berichten: 1581
Woonplaats: Hasselt, Belgie
WTULTC schreef:
Mooi Kire. Door de quizen dacht ik altijd dat je een stuk jonger was. Rond de 30.

In Hasselt en dan met name Bokrijk ben ik wel eens geweest. Was erg mooi. Ik weet nog dat ik voor de gein naar de schoolles ging. Deze werd dat op de manier gegeven zoals deze vroeger werd gegeven. Aangezien ik uit Nederland komt en het daar over Belgische zaken (oa Congo) heb ik nog wat geleerd ook. Al zette de juf mij uiteraard als Nederlander ook een beetje voor schut. Was niet erg. Ik heb daar wel om kunnen lachen.


Dat van die leeftijd beschouw ik als een compliment :-)

Afbeelding

_________________
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jan 2021, 11:54 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3029
Woonplaats: Nijmegen
Leuk om de personen achter de nicknames te leren 'kennen'!

Ik zal zelf dan ook eens wat schrijven.
De oudere garde van BSM kent mij al van de BSM.cons die we gehouden hebben en de BSM meetings die we hebben gehad op grotere beurzen. En van Carcassonne uiteraard ;).
Maar laat ik bij het begin beginnen (het is een groot verhaal geworden, ben niet zo van het bondig schrijven).

Geboren in het Hilversumse in een gezin van in totaal 4 kinderen. Al vrij snel in mijn leven is ons gezin verhuisd naar Sint-Michielsgestel waar het even lastig aarden was als nuchtere noord-hollander tussen de carnalallende brabanders. In onze jeugd kwamen er al snel spellen op tafel, met name veel kaartspellen (canasta, rikken, boerenbridge, hilversums bridge en gewoon bridge) en ook mahjong deed zijn intrede. Mijn 8 jaar oudere broer en 6 jaar oudere zus waren al oud genoeg om te spelen, mijn jongere broertje en ik mochten vooral met de steentjes spelen en de muur opbouwen. De spel interesse werd al vroeg gewekt!

Helaas trof mij was fysiek ongemak en werd ik gediagnostieerd met jeugdreuma op mijn 8e. Ondanks dat heb ik een hele fijne, goede jeugd gehad, maar wat anders dan andere mensen. De lagere school met wat meer uitval dan andere kinderen, de middelbare school lukte niet op het reguliere onderwijs maar ben ik intern gaan wonen op een speciale school voor mensen met een lichamelijke handicap die wel havo/vwo onderwijs wilden volgen (er waren er veel voor mavo, maar niet havo/vwo). Een verademing voor mij op dat moment want je hoefde niet steeds uit te leggen als je weer een moe was, of de ene dag wel dingen kon maar de dag erna niet meer. Een wisselvallige periode lichamelijk gezien met een tijdje in een rolstoel, maar ondanks dat wel gewoon in een musical mee kunnen doen met anderen op het internaat, en de gewone dingen zoals liefdes, huiswerk en een keer stiekem een sigaretje roken en een biertje drinken.

Rond mijn 16e heb ik mijn liefde voor bordspelletjes herontdekt met carcassonne jagers en verzamelaars, set en mijn huisgenootjes (anderen die ook op het internaat woonden) waren er wel voor te porren om af en toe mee te doen. De collectie is toen gestart.
Na mijn middelbare school (vanwege de reuma pas op m'n 20e klaar mee), ben ik doorgegaan op het HBO richting Facilitair management ook in Nijmegen. Ik woonde inmiddels zelfstandig en was fysiek al wat stabieler en beter dan daarvoor, ondanks een vervanging van mijn elleboog door een kunstgewricht. Met mijn toenmalige partner nog wat meer spelletjes ontdekt en uiteindelijk ben ik bij Moenen & Mariken op de woensdagavond spelletjes gaan spelen. Daaruit is uiteindelijk een groepje ontstaan waarmee ik elke week thuis samenkwam.

Spellengewijs ben ik door het groepje waar ik wekelijks thuis mee speelde de competitie ingedoken. Wij schreven ons in met een iemand vanuit een ander groepje om aan het NK Bordspellen mee te doen. Het eerste jaar waren wij al vrij succesvol en wonnen we zowaar de 3e positie. Wat goed genoeg was om mee te doen aan het EK Bordspellen, elk jaar gespeeld op de zaterdag van Spiel. Daar bleek het niveau wat hoger en eindigden we tussen de 10e en 20e plek, wat wij een mooi resultaat vonden. De jaren erna hebben we bijna elk jaar meegedaan en vaak naar het EK mogen gaan, elk jaar weer leuke ervaring om samen te oefenen, spelen, analyseren en dezelfde passie te zien bij alle spelers van het NK en EK.
En in 2010 voor het eerst aan het NK Carcassonne mee gaan doen, een 2e positie spoorde mij aan om het jaar daarop het nog beter te doen en zowaar werd ik in 2011 1e op het NK Carcassonne. Na een goede voorbereidingen voor het WK, heb ik daar ook goed gepresteerd en kwam ik in de finale terecht! Helaas is het filmpje van dat WK van youtube verwijderd en heb ik er voor die tijd niet aan gedacht om het op te slaan. Mr het staat nog vers in mijn geheugen: ik moest tegen Japan spelen en er stonden in het publiek (op de beursvloer van Spiel in een standje) best wat mensen met Japanse vlaggen op hun wangen geschilderd om hem aan te moedigen. Ik had uiteraard ook wat mensen gesms't (ja die tijd was het nog) om te komen kijken nu ik zo ver was gekomen, maar het waren slechts enkele bekende gezichten. In totale focus speelde ik en hoorde ik vanuit het publiek een ohh en ahh als ik een blokkerende zet deed tegen Japan. Het was een topdag, want ik won! De eerste Nederlander die het WK won, de eerste (en nog steeds enige) vrouw die het WK heeft gewonnen! Ik ben er nog steeds erg blij mee.
Het jaar erna mocht ik mijn titel verdedigen en werd ik 3e. In de jaren erop ben ik ook nog een keer 4e geworden en in 2018 ben ik 19e geworden. In 2021 wil ik eigenlijk weer op het WK spelen en winnen, mooi 10 jaar na mijn 1e overwinning. Maar we moeten nog maar zien of vanwege corona de officiële toernooien doorgang vinden. (er zijn in 2020 wel internationale toernooien georganiseerd door Carcassonne liefhebbers online, maar niet door officiële organisaties).
Daarnaast ben ik op een gegeven moment gaan demoën voor 999games, al aardig wat jaartjes geleden. Toen ik een jaartje werkloos was heb ik dat veel gedaan en ging ik het hele land door. Van Ameland op een braderie, in Groningen op de spelbeurs, Rotterdam in de V&D, in Limburg op een fantasyfestival, tot Antwerpen in de Bijenkorf (oid) Zo leuk om te doen! Op een gegeven moment wilde ik ook wel wat anders dan alleen maar de 999games spellen uitleggen en andere mogelijkheden verkennen en ben ik ook voor White Goblin Games gaan demoën en op Spiel voor Quined. Allemaal hun eigen unieke spellen en groepen mensen om samen dit leuke vak te promoten!

Privé ging het verder steeds beter en in 2013 ben ik met een medicijn begonnen wat wonderen voor mij heeft gedaan, ik ben toen fysiek beter geworden dan ik ooit voor mogelijk had gehouden! Ik heb een nieuwe hobby ontdekt, namelijk dansen (balfolk, Argentijnse tango)! Hierdoor heeft het spelgemiddelde wat te lijden gehad, maar al snel kwam ik er achter dat er ook een grote overlap zat tussen mensen die balfolk dansten en ook spellen speelden. Dus op de festivals van een paar dagen zaten we overdag te spelen en 's avonds gingen we lekker dansen.
Via mensen die ik van het dansen kende waar ik een weekendje spelletjes ging spelen mijn huidige partner leren kennen waar ik 5 jaar mee samen ben (lat-relatie). Met hem speel ik veel spelletjes met z'n 2en en met anderen. Momenteel zijn we helemaal gek van Etherfields, wat met 6 plays mijn meest gespeelde spel van december is! Lekker los gegaan in de kerstvakantie. We gingen ook regelmatig naar de speldag utrecht, spellenbeurzen ed maar dat is nu allemaal even anders uiteraard. Dus dan maar thuis wat meer spelen. Overigens is door corona mijn spelgemiddelde wel weer flink omhoog gegaan, omdat ik nu niet kan dansen of andere dingen doen waardoor ik meer tijd heb besteed aan (online) spelletjes.

demoën op spellenspektakel 2019 (ik ben rechts)
Afbeelding

dansen op een balfolk festival dennefeest in openluchttheather berghem (wederom ben ik rechts en dans ik hier met een goede vriendin).
Afbeelding

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2021, 18:26 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
mazinho schreef:
mazinho schreef:
15 november is mijn tweede kindje en eerste dochter geboren: met vijf weken bijzonder geboorteverlof en wat vrije dagen, dacht ik in november en december lekker veel tijd te hebben voor (solo) spellen en het forum. Dat was naïef :)

Ik zal weinig posten en lees tussendoor wel wat er gepost wordt. Bijvoorbeeld over spelers achter het spel!
Hey is voorbij gevlogen en maandag ga ik weer aan het werk. Ben daarom even hier gaan kijken om te zien welke spelers achter het spel zich nog bekend gemaakt hebben. Vind je het alsnog leuk, dan ben je van harte welkom!


Hoe heb ik dit draadje kunnen missen?!

Allereerst nog van harte gefeliciteerd Niels!

Ik zal er ook eens voor gaan zitten om een leuk stukje over mezelf te typen en kijken of ik wat leuke foto's kan opscharrelen :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 11 jan 2021, 02:58 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
Oke, hierbij zoals beloofd ook een stukje van mijn achtergrond en geschiedenis.
Ik ben Ashra Fokker, roepnaam Ash, 41 jaar.
Mijn nickname komt van de stad waar ik geboren, getogen en nog steeds woonachtig ben, Nijmegen. Noviomagum is het Latijnse equivalent.
Ik ben nu bijna 20 jaar samen (2 februari) met mijn vrouw Priscilla, waarmee ik sinds 2012 getrouwd ben. In 2009 kregen we een dochter, Isis.

Na het VWO ben ik bouwkunde gaan studeren om daarna bij mijn vader in het bedrijf te gaan werken. Sinds 2005 heb ik me ingekocht en tegenwoordig run ik het aannemingsbedrijf samen met mijn broer.

Naast bordspellen, ben ik ook een groot sportfanaat. Vooral wielrennen, formule 1, voetbal, ijshockey en ufc/kickboxen staan hoog op mijn kijklijst, maar ik vind mezelf ook nog vaak zat terug kijkend naar een potje snooker of biathlon of iets dergelijks. Als het in competitief verband is vind ik het interessant.
Zelf heb ik mijn jeugd heel veel gesport. Voetbal, ijshockey en tennis in competitie verband gedaan. Maar vervolgens rond mijn 30ste overal mee gestopt. Aangezien mijn conditie hoogst belabberd was geworden, ben ik sinds anderhalf jaar 2x in de week aan het kickboxen in een veteranen klasje. Heerlijk is dat, je hoofd leeg maken en je lijf even flink op z'n donder geven. Dat heeft zeer veel positieve bijdrage aan mijn persoonlijke vitaliteit.

Door naar de bordspellen. In mijn jeugd was ik al fervent bordspeler, Scotland Yard, Hero Quest, Stratego, Risk, Axis & Allies o.a. Zelfs nog wat potjes Oog des Meesters, al was dat niet echt mijn ding...
In de pubertijdjaren het bordspel wat uit t oog verloren door videogames, sporten, stappen en een hoop andere beslommeringen. Eigenlijk toen Catan zo gehypet werd eind jaren '90, werd het bordspelvlammetje weer aangestoken, al was dat nog niet op een heel hoog pitje, slechts een aantal sessies per jaar, maar' t vlammetje bleef branden en ging elk jaar ook weer steeds harder branden.
Ik heb een vast groep van vrienden en we kennen elkaar al zo'n 25 jaar en de laatste jaren gaan we steeds meer spelen. Het lijkt wel een beetje op een exponentiële stijging. Na Catan, leerde we El Grande kennen, vervolgens Puerto Rico en Carcasonne, daarna Agricola etc etc.
En nu we veel vaker spelen, tegenwoordig wekelijks, lijkt het wel of ik de laatste 5 jaar bevangen ben door een of ander bordspelvirus. Ik kan altijd en overal wel bordspellen spelen! Helaas is tijd schaars en moet je een goede verdeling vinden tussen werk, gezin en hobby.

Naast t spelen van de spellen op zich, vind ik ook het verzamelen, naslaan van de spellen via verschillende site's, tutorials bekijken op youtube etc ook 'n hele leuke bezigheid. Zodoende heb ik me ook aangemeld hier op BSM om mijn steentje bij te dragen aan de site. Ik bezocht BSM toch al minstens 1x per dag, dus waarom niet gelijk de handen uit de mouwen!

Naast de vele informatie en leuke verhalen, heb ik ook via BSM nog een aantal bordspelers leren kennen. Vooral met Finalstruggle heb ik een goede vriendschap opgebouwd. Het begon met het combineren van een Kickstarter verzending, maar daarna nog vaak afgesproken om bordspellen te spelen en ook Spiel en Zomerspel samen bezocht. Dat is bij uitstek de kracht van Bordspelmania.

Zoals gezegd Kickstarter houd ik nauwgezet in de gaten en ik heb ook al weleens een groepspledge georganiseerd, al moet ik zeggen dat de laatste tijd ik toch een stukje terughoudender ben geworden. Het aanbod van de site blinkt toch vooral uit in kwantiteit, maar helaas minder vaak in kwaliteit. Qua reguliere bordspel aankopen probeer ik het ook wat te minderen, ook al kun je het vaak toch niet beteugelen, de trent is toch wel ingezet om bordspellen wat vaker te willen spelen dan 1 of 2 keer en ook weer wat vaker goude oude uit de kast te pakken.

Online doe ik ook geregeld mijn zetje. Enige jaren geleden me al verdiept in het aanbod en zodoende veel gespeeld via Yucata, Feuerteufel en Boardgame Arena. Eigenlijk was het online spelen wat weggezakt, maar nu door Corona noodgedwongen weer opgeleeft. Het initiatief van Erik aka Kire door via Boardgame Arena de eerste digitale spellenvereniging (Bordspelmania Fans) te starten vind ik echt super. Ook dat onderstreept weer de kracht van BSM.

Ik ga dit verhaal afronden met twee recente foto's. Een foto van mij en m'n dochter na het behalen van een Escape Room The Game sessie.



Vorige maand op mijn verjaardag kreeg ik van mijn maten Root kado, maar dat ging gepaard met een 'flauwe' grap

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Speler achter het spel
BerichtGeplaatst: di 12 jan 2021, 16:40 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
Ik was al een tijdje van plan hier een bijdrage te leveren.
Ook zag ik mijn naam al ergens voorbij komen in een van de andere bijdragen.
En na gisteravond een leuke online life quizz te hebben gespeeld met een aantal BSMers, vond ik het nu wel tijd.

Even terug gezocht op het forum wat ik geschreven had bij mijn eerste introcuctie, nu zo'n 10 jaar geleden.

https://www.bordspelmania.eu/wie-ben-ik/topic3076.html?hilit=rober
(lees + 10 jaar :P )

Een aantal dingen zijn veranderd, een aantal ook niet.
Ondertussen heb ik er 10 jaar demoen opzitten voor Quined en WGG.
De laatste 5 jaar ook de democoördinatie gedaan voor WGG in NL. Maar dat heb ik nu achter me gelaten.
Spelmomenten zijn wel anders geworden en niet alleen door corona.
Door gebeurtenissen in de levens van deze en gene, veranderen ook wel eens de contacten die men met elkaar heeft.

Maar buiten het spelgebeuren zijn er ook nog wel een paar andere dingen te vertellen
Hier gaan we dan......

Robèr Boonmann, 52 jaar, wonende te Geldrop met mijn man Marcel.
We kennen elkaar dit jaar 27 jaar waarvan 19 getrouwd.
We hebben nog steeds twee honden maar wel een andere lichting.
Sonho en Bica zijn helaas overleden op 14(20180 en 15,5 (2020) jarige leeftijd.
Nu maken Kuula en Laïka de boel onveilig.
Het zijn nog steeds Vizsla's, want dat is echt ons ras.

Kuula is nu bijna 3, een draadhaar variant. Ze is met 7 maanden oud bij ons gekomen als herplaatser uit Hongarije.
Laïka is bijna 4 jaar oud en nu zo'n twee maanden bij ons. Zij komt uit het asiel in Lommel.
Twee heerlijke draken waar we dagelijks lekker mee gaan lopen in het bos.
In deze tijden van thuiswerken zeker geen straf.

Afbeelding
Van links naar rechts: Ik Kuula Laïka

Ik werk nog steeds al stedenbouwkundige/planoloog bij de gemeente Helmond.
Daar hou ik me vooral bezig met nieuwbouw en transformatie projecten en de daarbij behorende ruimtelijke procedures.

Naast Bordspellen, reizen, lekker eten en gewoon gezelligheid heb ik nog een andere grote passie. En dat is dansen en dan met name Flamenco.
In mijn jonge jaren heb ik lang aan stijldansen gedaan. Heel leuk maar het heeft een groot nadeel. Je moet met zijn tweeen zijn. Na een aantal verhuizingen en wisselingen van (dans)partner was ik dat zat. Vanwege mijn liefde voor bijna alles wat met Spaans- en Portugeestalige dingen te maken heeft, kwam ik in aanraking met flamencomuziek en op een gegeven moment ook met een dansschool. Dat ben ik dan maar eens gaan uit proberen (we spreken hier over 1996. Dat was zelfs eerder dan spellen spelen). Nu zoveel jaar verder doe ik dat nog steeds op wekelijkse basis. Pas de laatste jaren heb ik zelf het gevoel dat ik ook echt begin te dansen en niet alleen nadoe wat de juf voordoet :wink:
Er valt nog zoveel in te leren en zo goed als degene die het als baby met de paplepel krijgen ingegoten, zal ik nooit worden. Maar in vergelijking met de doorsnee NL/B man, doe ik het denk ik zo slecht nog niet, en daar ben ik best trots op. :mrgreen:

Afbeelding

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
48 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bistro 'Off topic'  
 Feed - Onderwerp - Speler achter het spel  

Gebruikers die deze topic waarderen

Bart, Pura Vida

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®