Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





373 berichten | Pagina 24 van 25 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 23, 24, 25  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Wat lees jij?
BerichtGeplaatst: vr 20 okt 2017, 18:22 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
Ik was begonnen aan Het Eeuwige Vuur van Ken Follet, om me alvast voor te bereiden op het komende bordspel.
Maar toen werd ik ziek en een boek van 900 pagina's werd een te grote opgave als je koorts hebt.
Toen heb ik Klem gelezen van Simon Beckett. Het gaat over een man uit Londen die gevlucht is naar Frankrijk. Daar trapt hij in een wildklem en wordt gered door twee vrouwen, dochters van een lokale boer. Een norsige, zeg maar ronduit onbeschofte onsympatieke man.
Deze boer houdt sanlochons, een kruising tussen een wild zwijn en gewone varkens. Het vlees schijnt heerlijk te smaken en hij verdient er een aardige boterham mee.
Vanwege de ondragelijke stank die deze dieren verspreiden houdt hij deze in het bos en de beer (met slachttanden) breekt geregeld uit als hij bloed ruikt en is dan praktisch niet te houden.

Uiteraard moest ik direct denken aan Caverna. Zo'n dwerg moet toch wel ongelofelijk sterk zijn om zo'n wild zwijn te vangen en in toom te houden. Ook ga ik zo'n zwijn niet meer in mijn grot houden, vanwege de stank.
Kortom, ik heb weer eens iets in verband gebracht met bordspellen. :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Wat lees jij?
BerichtGeplaatst: zo 11 apr 2021, 21:35 
2. CLEVER (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 53
Ja, nog een oud topic wat ik misschien van een vleugje nieuw leven kan voorzien. Ik ga er tenminste van uit dat er nog steeds gelezen wordt, zeker in deze tijd?

Ik ben momenteel bezig met een boek over een undercover agent bij de IRA.

Verder lees ik m.n. biografieën over oorlogen: WOII, Vietnam, Irak, Afghanistan.

Als kind/puber waren het vooral superheldenstrips en een hoop uit de Eppo/Sjors & Sjimmie: Storm, Familie Fortuin, Casper & Hobbes, Haagse Harrie, Peer de Plintkabouter. Tegenwoordig bestaan Dirkjan gelukkig nog.
Leesboeken deed ik toen niet veel aan, had er al een hekel aan dat je verplichte boeken moest lezen van een bepaalde lijst van school. Tussendoor wel een fantasyreeks van Weiss/Hickman gedaan: De Poort Des Doods.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Wat lees jij?
BerichtGeplaatst: zo 11 apr 2021, 22:01 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2219
Woonplaats: Den Haag
De Fundamenten - Ramsey Nasr

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Wat lees jij?
BerichtGeplaatst: zo 11 apr 2021, 22:21 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Zo hadden we het niet bedoeld - Jesse Frederik.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Wat lees jij?
BerichtGeplaatst: ma 12 apr 2021, 07:30 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 529
Woonplaats: Maassluis
De Mars Trilogie - Pierce Brown (geïnspireerd door Red Rising).

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Wat lees jij?
BerichtGeplaatst: ma 12 apr 2021, 08:16 
9. Earth (2023)
Avatar gebruiker

Berichten: 2078
Woonplaats: Montezuma
sinead schreef:
De Mars Trilogie - Pierce Brown (geïnspireerd door Red Rising).

Hahaha, hier precies dat. Halverwege deel 2. Soort enorme space opera. Valt me qua schrijfstijl nog niet mee. Spannend, dat wel, maar behoorlijk plat en eendimensionaal allemaal. Beetje als met die Hunger Games films: niet zo goed maar je blijft wel kijken. Ik vind het spel beter. Wat vind/vond jij, Sinead?

Ik denk dat Frederik en Nasr het beter doen hier. Gelukkig staan ze op onze lijst. Leuk draadje!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Wat lees jij?
BerichtGeplaatst: ma 12 apr 2021, 09:17 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 297
Woonplaats: Beerse
Bill Gates - Hoe we een klimaatramp kunnen vermijden.

Leesbaarder dan ik dacht en best behapbaar..

Zal de grootste challenge of mankind zijn.

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
meer info: http://spelhamels.blogspot.be en https://www.facebook.com/spelhamels


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Wat lees jij?
BerichtGeplaatst: ma 12 apr 2021, 09:19 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2219
Woonplaats: Den Haag
Erwin schreef:
Zo hadden we het niet bedoeld - Jesse Frederik.
Ik lees nu pas de start van dit draadje; zal even nadenken hoe ik Nasr aan een spel kan koppelen. Lukt vast!

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Wat lees jij?
BerichtGeplaatst: ma 12 apr 2021, 09:27 
5. Brass: Birmingham (2018)
Avatar gebruiker

Berichten: 2078
Woonplaats: Montezuma
mazinho schreef:
Erwin schreef:
Zo hadden we het niet bedoeld - Jesse Frederik.
Ik lees nu pas de start van dit draadje; zal even nadenken hoe ik Nasr aan een spel kan koppelen. Lukt vast!

Coronacrisis --> klimaatcrisis --> bordspelletjeshausse! Voilá.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Wat lees jij?
BerichtGeplaatst: ma 12 apr 2021, 10:57 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Pura Vida schreef:
sinead schreef:
De Mars Trilogie - Pierce Brown (geïnspireerd door Red Rising).

Hahaha, hier precies dat. Halverwege deel 2. Soort enorme space opera. Valt me qua schrijfstijl nog niet mee. Spannend, dat wel, maar behoorlijk plat en eendimensionaal allemaal. Beetje als met die Hunger Games films: niet zo goed maar je blijft wel kijken. Ik vind het spel beter. Wat vind/vond jij, Sinead?

Ik had hier ook nog nooit van gehoord tot het spel uitkwam, maar het leek me wat teveel te focussen op politieke intrige e.d., beetje zoals Game of Thrones (zeker in het eerste boek). Is dat ook? Of is het toch echt wel space opera zoals het moet zijn? Met veel ruimtereizen, andere planeten en culturen, interstellar wars enz?

Ik ben momenteel bezig aan een herleessessie van 'Een huis vol' van Bill Bryson, over de geschiedenis van de kleine dingen. De auteur heeft een oude pastorie gekocht en doorloopt elke kamer in zijn huis en schetst dan de geschiedenis van de betreffende ruimte en de gebruiksvoorwerpen die daarin van belang waren. Bijwijlen erg interessant, maar veel minder toegankelijk geschreven dan ik op voorhand had gelezen. Hij heeft nogal de neiging om heel hard in te gaan op de betrokken personen waardoor je bijna elke keer een halve biografie krijgt van pakweg de uitvinder van de olielamp of de toiletbril, of de architect van een bekend Victoriaans landhuis ofzo. Desondanks ben ik hem toch aan het herlezen omdat ik er de eerste keer meer dan een jaar over had gedaan waardoor het toch niet allemaal was blijven hangen. En nu ben ik ook de interessante passages aan het aanduiden omdat er heel wat was dat ik me niet meer herinnerde maar bij de eerste leessessie toch interessant vond (er staat me nog iets bij over de toevallig ontdekking van staal en wat er met de stoelgang gebeurde voordat er toiletten waren enz)

Verder ben ik aan het luisteren naar de Graphic Audio productie van 'Steelheart', deel 1 van 'The Reckoners', van Brandon Sanderson, zo stilaan mijn favoriete fantasyauteur (oa dankzij het geweldige 'Mistborn'). Dit past wat binnen de huidige superhero hausse (waarin ik helemaal mee ben :geek: ), maar belicht net als de tv-serie 'The Boys' de donkere kant van superkrachten (macht corrumpeert) en gaat om een groep gewone mensen die verzet plegen tegen deze sadistische 'epics' die de wereld in een tang houden. Een Yaffie, maar desondanks toch weer erg goed gedaan.

En om te zorgen dat ik ook de volgens fases in het MCU wat kan blijven volgen, ben ik ook alle comics van de Young Avengers aan het lezen, want uit alles valt af te leiden dat zij na de Eternals the next big thing gaan worden. 8)

Fijn dat dit draadje nog eens afgestof werd :thumbup: Zo weet ik nu dat ik het met Bibkamp eens over dat boek van Bill Gates moet hebben als we ooit terug naar het normaal gaan :wink:

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Wat lees jij?
BerichtGeplaatst: ma 12 apr 2021, 13:06 
Avatar gebruiker

Berichten: 641
Woonplaats: Klundert
van het weekend D-Day van Anthony Beevor uitgelezen.

Na de kickstarter van Heroes of Normandie gebacked te hebben ben ik opnieuw de geschiedenis ingedoken met behulp van dit boek. Beevor weet op een hele leesbare manier de landing in Normandië over te brengen tot en met de bevrijding van Parijs. Door de globale strijd af te wisselen met anecdotes of wat meer gedetailleerde veldslagen krijg je het idee het hele verhaal mee te krijgen zonder dat het verzand in allerlei details.

_________________
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Wat lees jij?
BerichtGeplaatst: ma 12 apr 2021, 19:43 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 529
Woonplaats: Maassluis
Pura Vida schreef:
sinead schreef:
De Mars Trilogie - Pierce Brown (geïnspireerd door Red Rising).

Hahaha, hier precies dat. Halverwege deel 2. Soort enorme space opera. Valt me qua schrijfstijl nog niet mee. Spannend, dat wel, maar behoorlijk plat en eendimensionaal allemaal. Beetje als met die Hunger Games films: niet zo goed maar je blijft wel kijken. Ik vind het spel beter. Wat vind/vond jij, Sinead?


In deel 1 moest ik er even inkomen maar halverwege dat deel ging het verhaal in een flinke tempoversnelling om daar eigenlijk niet meer uit te komen. Ik zit nu halverwege het derde deel en kan bijna niet meer stoppen met lezen. Af en toe is het wel wat erg gewelddadig maar zeer zeker het lezen waard.

Met die politieke intrige vind ik het overigens wel meevallen hoor, The Iced One, maar het speelt zeker wel een belangrijke rol.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Wat lees jij?
BerichtGeplaatst: di 13 apr 2021, 09:23 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1057
Woonplaats: Beverwijk
De afgelopen maanden bezorgt onze bibliotheek de boeken thuis. Je reserveert 1 of meerdere boeken en zijn vullen het aan. Leuk initiatief, omdat je zo boeken leest die je anders niet zou uitkiezen.

_________________
We live to survive our paradoxes


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Wat lees jij?
BerichtGeplaatst: di 13 apr 2021, 10:20 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2754
Woonplaats: Utrecht
usurper schreef:
De afgelopen maanden bezorgt onze bibliotheek de boeken thuis. Je reserveert 1 of meerdere boeken en zijn vullen het aan. Leuk initiatief, omdat je zo boeken leest die je anders niet zou uitkiezen.

dat klinkt als een leuk initiatief.

bij ons hebben ze als de bieb open is, van die thema tafels: reisboeken, of spannende thrillers of geschiedenis,
daar heb ik voor corona Alex Cross een keer meegenomen, en nu heb ik alle 26(?) delen uit.

daarna heb ik alle Dan Browns herlezen, deception point, digital fortress, da vinci code, angels and demons, lost symbol, inferno en origin.
Of in jip en janneke taal tegen mijn kinderen:
deception point, digital fortress, da vinci code, da vinci code 2, da vinci code 3, da vinci code 4 en da vinci code 5.

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Wat lees jij?
BerichtGeplaatst: di 13 apr 2021, 10:23 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2754
Woonplaats: Utrecht
nu lees ik een gave roman over de geschiedenis van de wiskunde.

De stelling van de papegaai.

Leuk boek, waarin in een raamvertelling een boekhandelaar uit Parijs zijn neefje en nichtje met voorstellingen in de garage vertelt over de ontdekkingen in de wiskunde.

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
373 berichten | Pagina 24 van 25 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 23, 24, 25  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bistro 'Off topic'  
 Feed - Onderwerp - Wat lees jij?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®