Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





162 berichten | Pagina 2 van 11 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Marvel: Dice masters
BerichtGeplaatst: wo 21 mei 2014, 00:01 
1. Legendary: A Marvel Deck Building Game (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Hopelijk kun je iets met deze toelichting, Jorrit! Bekijk vooral ook het filmpje van Tom Vasel (Miami Dice). Er staat trouwens ook een hele goede tutorial, in 4 delen of zo, op BGG. Ik geloof dat die van 'Watch It Played' is. Erg nuttig, al ben ik nog steeds de strategieën van dit spel aan het leren en maak ik af en toe nog steeds foutjes (meest gemaakte fout door mij is volgens mij té graag willen aanvallen. Hierdoor wordt mijn verdediging zwak, terwijl de door mij knock-out geslagen karakters van mijn 'tegenstandster' opnieuw opduiken in haar prep area, waardoor ze mogelijk in haar volgende beurt op volle sterkte weer ten aanval kunnen gaan; ik moet het iets beter leren verdelen, maar soms is het nu eenmaal heerlijk om in één keer iemand 9 levenspunten af te kunnen nemen; strategisch slim is dat echter niet altijd).


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Marvel: Dice masters
BerichtGeplaatst: wo 21 mei 2014, 07:28 
5. Stone Age (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
Bartjes! schreef:

In een starter zitten 8 karakters, met van elk 3 kaarten. Hulk, Captain America, Iron Man, etc.
Daarnaast zitten er de 16 sidekick dobbelstenen in die je nodig hebt om het spel te kunnen spelen; dit zijn zeg maar je 'start' dobbelstenen; voor elke speler 8.
Vervolgens zitten er in de starterset nog 10 verschillende basic action cards, voor acties die elke speler zou kunnen gebruiken en extra energie. Hier horen ook nog eens 3 x 4 (je gebruikt max 4 basic action cards in een spel) = 12 dobbelstenen bij. Deze dobbelstenen kan iedereen 'kopen', in tegenstelling tot de dobbelstenen die verbonden zijn aan de voor jouw beschikbare karakters.

In het introductiepotje, speel je met maar 2 karakters/karakterkaarten per persoon en 10 levenspunten. Stel dat je vier verschillende basic action cards zou gebruiken (dat is ook het maximum), dan kun je in theorie 24 x 21 x 18 x 15 x 10 x 9 x 8 x 7 verschillende combinaties maken. Van elk karakter zitten er 3 kaarten in het spel, maar je hebt sowieso te weinig dobbelstenen om bijvoorbeeld allebei Hulk in je team op te nemen (wat met meer dobbelstenen in theorie wel zou kunnen).

Kortom; je hebt dan eigenlijk best wel wat variatiemogelijkheden. Maar, eerlijk is eerlijk: je wilt eigenlijk toch al snel graag méér dobbelstenen en méér karakterkeuze, vind ik, mede omdat die boosters maar 1 dollar / 1,25 euro kosten en het gewoon ontzettend leuk is om uit meer karakters te kunnen kiezen, zodat je teams kunt formeren van ieder 6 karakters, met 15 dobbelstenen per persoon (excl. je startdobbelstenen) en 15 levenspunten. Ik vind persoonlijk het spel dan veel beter tot zijn recht komen. Idem voor de toernooivariant, die je ook met 2 spelers gerust kunt spelen: je speelt dan ieder met 8 karakters, 20 dobbelstenen per persoon en 20 levenspunten.

Een lijst met alle karakters zit sowieso bij de starter inbegrepen. Ik vermoed dat ie ook wel op BGG te vinden is.



Bedankt! Nog 1 ding me niet duidelijk.. Zitten in elke starter dezelfde kaarten?

Ow en hoe zit t met de slechteriken? Kun je ook met de slechte spelen of speel je xmen helden tegen avenger helden?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Marvel: Dice masters
BerichtGeplaatst: wo 21 mei 2014, 07:50 
8. Istanbul (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Yep, in elke starter zitten dezelfde kaarten: 1 t/m 34. Je kunt ook met de slechten spelen; die Zitten nog niet in de starter, maar kom je snel genoeg tegen in de boosters. In de teamsamenstelling heb je volledige vrijheid, zolang je je maar houdt aan het aantal kaarten en het maximum aantal dobbelstenen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Marvel: Dice masters
BerichtGeplaatst: wo 21 mei 2014, 08:02 
7. Carcassonne (2000)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
Bedankt!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Marvel: Dice masters
BerichtGeplaatst: za 24 mei 2014, 18:10 
5. Stone Age (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
En nu het eindeloze wachten totdat de starters weer te koop zijn in NL..

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Marvel: Dice masters
BerichtGeplaatst: wo 28 mei 2014, 11:02 
10. Pandemie (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
Jorrit schreef:
En nu het eindeloze wachten totdat de starters weer te koop zijn in NL..



Ik heb mijn (geopende, maar ongespeelde) exemplaar te koop aangeboden op mijn veiling op BGG.

Ik kan nog wel even wachten met spelen totdat ze weer fatsoenlijk leverbaar zijn en ik hoop dat het feit dat ze momenteel niet zo goed verkrijgbaar zijn ervoor zorgt dat ik er een leuk bedragje voor kan krijgen voor het Prinses BeatrixSpierfonds.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Marvel: Dice masters
BerichtGeplaatst: wo 28 mei 2014, 12:00 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Jorrit schreef:
En nu het eindeloze wachten totdat de starters weer te koop zijn in NL..


Helaas, 'eind mei/begin juni' is onlangs 'eind juni/begin juli' geworden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Marvel: Dice masters
BerichtGeplaatst: do 05 jun 2014, 14:26 
6.
Avatar gebruiker

Berichten: 21
Woonplaats: arnhem
Lijst van alle karakters.
# Card Name Rarity Starter

1 Beast Common Y
2 Beast Common Y
3 Beast Common Y
4 Captain America Common Y
5 Captain America Common Y
6 Captain America Common Y
7 Hulk Common Y
8 Hulk Common Y
9 Hulk Common Y
10 Human Torch Common Y
11 Human Torch Common Y
12 Human Torch Common Y
13 Iron Man Common Y
14 Iron Man Common Y
15 Iron Man Common Y
16 Spider-Man Common Y
17 Spider-Man Common Y
18 Spider-Man Common Y
19 Storm Common Y
20 Storm Common Y
21 Storm Common Y
22 Thor Common Y
23 Thor Common Y
24 Thor Common Y
25 Basic Action Card Common Y
26 Basic Action Card Common Y
27 Basic Action Card Common Y
28 Basic Action Card Common Y
29 Basic Action Card Common Y
30 Basic Action Card Common Y
31 Basic Action Card Common Y
32 Basic Action Card Common Y
33 Basic Action Card Common Y
34 Basic Action Card Common Y
35 Angel Common
36 Black Widow Common
37 Colossus Common
38 Cyclops Common
39 Deadpool Common
40 Doctor Doom Common
41 Doctor Octopu Common
42 Doctor Strange Common
43 Gambit Common
44 Ghost Rider Common
45 Green Goblin Common
46 Hawkeye Common
47 Loki Common
48 Magneto Common
49 Mr. Fantastic Common
50 Mystique Common
51 Nick Fury Common
52 Nightcrawler Common
53 Nova Quasar Common
54 Phoenix Common
55 Professor X Common
56 Punisher Common
57 Rogue Common
58 Silver Surfer Common
59 Thing Common
60 Venom Common
61 War Machine Common
62 Wolverine Common
63 Mjolnir Common
64 Vibranium Common
65 Angel Uncommon
66 Beast Uncommon
67 Captain America Uncommon
68 Colossus Uncommon
69 Cyclops Uncommon
70 Deadpool Uncommon
71 Doctor Doom Uncommon
72 Doctor Octopus Uncommon
73 Doctor Strange Uncommon
74 Gambit Uncommon
75 Ghost Rider Uncommon
76 Hawkeye Uncommon
77 Hulk Uncommon
78 Human Torch Uncommon
79 Iron Man Uncommon
80 Loki Uncommon
81 Magneto Uncommon
82 Mystique Uncommon
83 Nick Fury Uncommon
84 Nightcrawler Uncommon
85 Nova Uncommon
86 Phoenix Uncommon
87 Professor X Uncommon
88 Punisher Uncommon
89 Rogue Uncommon
90 Silver Surfer Uncommon
91 Spider-Man Uncommon
92 Storm Uncommon
93 Thing Uncommon
94 Thor Uncommon
95 Venom Uncommon
96 War Machine Uncommon
97 Mjolnir Uncommon
98 Vibranium Uncommon
99 Angel Rare
100 Black Widow Rare
101 Colossus Rare
102 Cyclops Rare
103 Deadpool Rare
104 Doctor Doom Rare
105 Doctor Octopus Rare
106 Doctor Strange Rare
107 Gambit Rare
108 Ghost Rider Rare
109 Green Goblin Rare
110 Hawkeye Rare
111 Loki Rare
112 Magneto Rare
113 Mr. Fantastic Rare
114 Mystique Rare
115 Nick Fury Rare
116 Nightcrawler Rare
117 Nova The Rare
118 Phoenix Rare
119 Professor X Rare
120 Punisher Rare
121 Rogue Rare
122 Silver Surfer Rare
123 Thing Rare
124 Venom Rare
125 War Machine Rare
126 Wolverine Rare
127 Mjolnir Rare
128 Vibranium Rare
129 Black Widow Super-Rare
130 Green Goblin Super-Rare
131 Mr. Fantastic Super-Rare
132 Wolverine Super-Rare

_________________
Everyone has something to hide.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Marvel: Dice masters
BerichtGeplaatst: zo 08 jun 2014, 14:28 
2. Legendary: A Marvel Deck Building Game (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
Erwin schreef:
Jorrit schreef:
En nu het eindeloze wachten totdat de starters weer te koop zijn in NL..


Helaas, 'eind mei/begin juni' is onlangs 'eind juni/begin juli' geworden.


Derde pre order bij sumonner al op, nu vierde pre order voor september/augustus..

(Had ik toch een pre order moeten plaatsen..)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Marvel: Dice masters
BerichtGeplaatst: zo 08 jun 2014, 15:38 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Jorrit schreef:
Derde pre order bij sumonner al op, nu vierde pre order voor september/augustus.. (Had ik toch een pre order moeten plaatsen..)


Ik ben er voorlopig klaar mee. Blijkbaar lukt het niet om dit spel in behoorlijke hoeveelheden op de markt te krijgen. Jammer dan, er is genoeg ander leuk spul te spelen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Marvel: Dice masters
BerichtGeplaatst: za 05 jul 2014, 15:41 
10. Pandemie (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
Gisteren de eerste paar potjes gespeeld en wat overheerst is een gevoel dat er een erg leuk spel in verstopt zit, maar dat er toch eerst wat meer geïnvesteerd moeten worden, wil dat eruit komen.

Wat allereerst opvalt is het grote 'doe-het-zelf' gehalte van het spel. Je krijgt een minuscuul overzichtje hoe een speelgebied eruit kan komen te zien. Wil je dat op fatsoenlijk formaat? Bijbestellen of zelf uitprinten.

Dan zitten er twee papieren zakjes in om de dobbelstenen tijdens het spel in te doen die nog het meeste weghebben van de zakjes die in het vliegtuig hangen voor het geval je een beetje misselijk wordt.

De potentie in het spel was duidelijk voelbaar tijdens het spel. Als je de keuze hebt uit voldoende karakters om twee teams van zes karakters samen te stellen en je hebt voldoende dobbelstenen om de 15 dobbelstenen precies zo toe te delen als jij zou willen, dan kunnen er prachtige gevechten ontstaan tussen de teams. Hiervoor zul je echter wel per karakter minimaal 4 dobbelstenen nodig hebben en aangezien je boosters koopt met onbekende inhoud......

Oh ja, mocht je ook maar 1 booster gekocht hebben, dan past het geheel niet meer samen met de inlay in het doosje van de starter. Gelukkig had ik nog een lege doos van Legendary: Dark City die nu bestemd is tot MDM-doos.

Dit alles weegt echter voor mij niet op tegen het speelplezier dat ik hier nog aan ga beleven als ik eenmaal aan teams kan gaan bouwen en epische gevechten kan gaan uitvechten. Tja, ik vrees dat ik een Marvel-addict ben........


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Marvel: Dice masters
BerichtGeplaatst: za 05 jul 2014, 16:14 
4. Ghost Stories (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Hoewel ik het helemaal met je eens ben, vind ik dat ook best vermeld mag worden dat de prijs van zo'n starter met 13,95 euro erg laag is. Daarvoor krijg je:
- 38 kaarten
- 44 dobbelsten
- die 2 'papieren' zakjes
Van mij had zo'n starter ook best een paar euro hoger mogen zijn en dan mét stoffen zakjes al inbegrepen, maar al met al vind ik dat je voor 13,95 ook weer niet de wereld kan verwachten (al heb je met 8 helden en 3 kaarten per held + nog 10 actiekaarten al enorme variatiemogelijkheden). Toch vind ik de 'oefenpot' die omschreven staat (met 10 levenspunten) eigenlijk niet de moeite om te spelen; het spel wordt pas echt leuk met minimaal 15 levenspunten (en dus ook 15 dobbelstenen per persoon). Overigens heb je per karakter helemaal niet 4 dobbelstenen nodig; ik gebruik zelf heel vaak maar 1 of 2 dobbelstenen per karakter. Met name van de duurdere karakters (5, maar in ieder geval 6 en 7) volstaat het vaak om maar hooguit 2 dobbelstenen per karakter te hebben. Van de goedkopere is het wel erg wenselijk om meer dobbelstenen te hebben. Je zou ook 2 starters kunnen kopen; is ook nog een optie.

Ik heb zelf overigens 2 stoffen zakjes bijgekocht en de playermats heb ik geprint en gelamineerd. Werkt prima, ook omdat ik nu van die whiteboard stiften kan gebruiken om de levenspunten bij te houden.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Marvel: Dice masters
BerichtGeplaatst: za 05 jul 2014, 16:24 
7. Eufraat & Tigris (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
Bartjes! schreef:
Van mij had zo'n starter ook best een paar euro hoger mogen zijn en dan mét stoffen zakjes al inbegrepen, maar al met al vind ik dat je voor 13,95 ook weer niet de wereld kan verwachten (al heb je met 8 helden en 3 kaarten per held + nog 10 actiekaarten al enorme variatiemogelijkheden).


Dat ben ik helemaal met je eens hoor, voor de prijs die ervoor gevraagd wordt kun je natuurlijk ook niet van alles verwachten.

Bartjes! schreef:
Overigens heb je per karakter helemaal niet 4 dobbelstenen nodig; ik gebruik zelf heel vaak maar 1 of 2 dobbelstenen per karakter. Met name van de duurdere karakters (5, maar in ieder geval 6 en 7) volstaat het vaak om maar hooguit 2 dobbelstenen per karakter te hebben.


Daar zul je waarschijnlijk wel gelijk in hebben, daar heb ik het nog te weinig voor gespeeld. Qua flexibiliteit vind ik het echter wel prettig om per kaart het maximaal aantal dobbelstenen te hebben.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Marvel: Dice masters
BerichtGeplaatst: za 05 jul 2014, 16:30 
2. Marvel Dice Masters: Avengers vs. X-Men (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Bartjes! schreef:
Overigens heb je per karakter helemaal niet 4 dobbelstenen nodig; ik gebruik zelf heel vaak maar 1 of 2 dobbelstenen per karakter. Met name van de duurdere karakters (5, maar in ieder geval 6 en 7) volstaat het vaak om maar hooguit 2 dobbelstenen per karakter te hebben.


Daar zul je waarschijnlijk wel gelijk in hebben, daar heb ik het nog te weinig voor gespeeld. Qua flexibiliteit vind ik het echter wel prettig om per kaart het maximaal aantal dobbelstenen te hebben.[/quote]

Meer dobbelstenen per karakter is vooral handig bij de lagere kaarten (bijv. kaarten die maar 2 kosten, of 3) of als beide spelers een bepaald karakter willen kiezen (stel je wilt allebei met een Green Goblin spelen). Je mogelijkheden worden dan inderdaad wel een stuk groter, maar het is zeker geen must om van elke kaart het maximaal aantal dobbelstenen te hebben. Sterker nog, als je met een team van 6 karakters zou willen spelen (wat wij normaliter doen; 6 karakters met team en dan 15 levenspunten) dan kom je met een gemiddelde van max 4 dobbelstenen per kaarten op 24 dobbelstenen, terwijl je er toch maar 15 mag hebben.

In ieder geval veel plezier, Wesley! Heel tof spel, maar ik zou me inderdaad niet beperken tot de starter set. Het wordt nog zo veel leuker met meer materiaal. Het aantal plays dat daaruit volgt rechtvaardigt vervolgens vanzelf de investering :lol: :wink:


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Marvel: Dice masters
BerichtGeplaatst: za 05 jul 2014, 16:39 
4. Schaken (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
Bartjes! schreef:
In ieder geval veel plezier, Wesley! Heel tof spel, maar ik zou me inderdaad niet beperken tot de starter set. Het wordt nog zo veel leuker met meer materiaal. Het aantal plays dat daaruit volgt rechtvaardigt vervolgens vanzelf de investering :lol: :wink:


Dank, en beperkten tot de starter lukt al niet meer, de eerste 10 boosters zijn al opengescheurd ;-)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
162 berichten | Pagina 2 van 11 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3 ... 11  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Marvel: Dice masters  

Gebruikers die deze topic waarderen

Bartjes!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Tags

Dice Masters, Marvel, Marvel Dice Masters, Marvel: Dice Masters



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®