Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




65 berichten | Pagina 4 van 5 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 apr 2008, 09:57 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
cab schreef:
aicirtap schreef:
Ik weet niet of er een groot prijs verschil in zit.


10 euro


De Duitse adviesprijs is 27,99, de Nederlandse adviesprijs 29,95. Het 'zuivere' prijsverschil is dus ong. 2 euro.

(Daarna kom je terecht in de spreekwoordelijke mand vol appels en peren, waarin prijzen van Nederlandse winkels worden vergeleken met Duitse webshops).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 apr 2008, 11:45 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Heb mijn zooloretto besteld bij eternal war. Daar was het spel 24 euro met ducosim korting van 10% nog 21,60 en geen verzendkosten omdat ze het voor me meebrachten naar de beurs. Webwinkel of niet in dure tijden kies ik voor de goedkope weg.

Verder vind ik het logisch dat een spel in Nederland duurder is dan in duitsland, de oplage is immers veel kleiner. Normaal gesproken kies ik ook altijd voor de NL release zelfs als ik er een jaar op moet wachten of iets duurder is (een beetje de eigen markt steunen is niks mis mee). Maar in dit geval zitten er in de duitse versie ook NL spelregels en vindt ik de lay out ook nog eens mooier en is het dus een van de weinige niet NL spellen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 apr 2008, 12:14 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
cab schreef:
Heb mijn zooloretto besteld bij eternal war. Daar was het spel 24 euro met ducosim korting van 10% nog 21,60 en geen verzendkosten omdat ze het voor me meebrachten naar de beurs. Webwinkel of niet in dure tijden kies ik voor de goedkope weg.


Met diezelfde Ducosimkorting zou jij een Nederlandse doos dus voor 27 euro kunnen kopen. Hoe kom jij in jouw rekensom - die gezien jouw reactie blijkbaar op jouw persoonlijke casus is gebaseerd - uit op 10 euro verschil?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 apr 2008, 19:48 
8. Istanbul (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
aicirtap schreef:
even n vraagje is zooloretto/aquaretto ook leuk met 2?
met hoeveel spelers is het het leukst?


Op vraag 2 kan ik geen antwoord geven, maar ik vond het met 2 spelers zeker de moeite. Ik was even bang dat het tegen zou vallen met 2 (meer diersoorten terug in de doos, minder dieren in de transportkooien, grotere dierentuin-optie), maar dat was allerminst het geval.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 28 apr 2008, 18:51 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Bordspel.com heeft een leuk verslag geplaatst van de introductie van Burgers' Zoo op 23 april j.l. in de gelijknamige dierentuin :D .


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 28 apr 2008, 19:42 
7. Memoir '44 (2004)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Leuk! Ik vond het inderdaad ook opvallend, dat in het item van Hart van Nederland niet gerept werd over de aanleiding (het spel).

Ik vind in ieder geval dat 999 het slim aangepakt heeft, om zo de samenwerking te zoeken met Burger's Zoo en mede daardoor - in combinatie met het leuke en toegankelijke van dit familiespel - zou het in mijn optiek best wel eens een succes kunnen worden.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 28 apr 2008, 20:52 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Erwin schreef:
Hoe kom jij in jouw rekensom - die gezien jouw reactie blijkbaar op jouw persoonlijke casus is gebaseerd - uit op 10 euro verschil?


Simpel prijsverschil in winkel. Pas sprak ik op een bedrijfsfeest van mijn werk een collega uit duitsland en kwam het gesprek op bordspellen en vervolgens op Zooloretto. Volgens hem was dit spel (waarschijnlijk door het winnen van de prijs) tegenwoordig zelfs in somigge supermarkten te koop voor 20 euro. Zn zelfde verhaal ving ik op van de verkopers van Fanen op Ducosim. Hier in de winkel kost het spel 30 euro in de winkels verschil 10.

Maargoed blijft een leuk spel. Van het weekend coloretto gekocht, wel van 999 :D Eerdaags eens proberen, hoor van een hoop mensen dat ze dit spelletje iets leuker vinden dan Zooloretto ben benieuwd.

Edit: P.S. leuk stukje Erwin.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 28 apr 2008, 22:52 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
cab schreef:
Simpel prijsverschil in winkel.

Edit: P.S. leuk stukje Erwin.


Inderdaad een leuk stukje. Niet van mij trouwens, maar van Rob & Det.

Even terug naar prijsverschillen. Bij sommige Duitse stunters was Zooloretto zelfs voor minder dan 20 euro te krijgen. Mijn punt blijft dat het vergelijken van Duitse Spiel des Jahres stunters met Nederlandse winkels een zinloos appels en peren dingetje is.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 mei 2008, 09:12 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
De website www.gamepack.nl heeft een prijsvraag uitgeschreven waarmee je een exemplaar van Burgers' Zoo kunt winnen.

Klik op Prijsvraag Burgers' Zooom te lezen hoe je mee kunt doen.

De sluitingsdatum is 15 mei dus weer er snel bij.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 mei 2008, 13:16 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
En ik steeds maar denken dat ze een uitbreiding voor het spel bedoelden :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 mei 2008, 22:36 
9. Terra Mystica (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Cymric's mening over dit spel evenals een verslag van de presentatie van het spel in Burger's Zoo kun je lezen in zijn blog, waaraan ik ook al in dit draadje refereerde: http://speel.spellenspektakel.nl/forum/ ... .php?t=773


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2008, 21:44 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Michael Schacht heeft een gratis miniuitbreiding voor Aquaretto op zijn site gezet. Het gaat om Het trainingskamp

Afbeelding

Een beschrijving van de uitbreiding vind je hier


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 jun 2008, 19:22 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Cliquenabend.de heeft alle miniuitbreidingen getest en een reviewgeplaatst.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 13 okt 2008, 11:44 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Op Essen verschijnt een grote uitbreiding: Zooloretto XXL met o.a. kleinere vrachtwagens als je met zijn tweeën speelt en extra dierenfiches. Ook de speelwijze is hiermee te veranderen. Als ik de regels goed begrijp kan je hokken tussentijds legen en voor punten inwisselen. Hoe later je je dieren inwisseld des te minder punten leveren ze op. Verkoopprijs: EUR 18,00. Ik heb benieuwd 8). Mijn kinderen vinden Zooloretto erg leuk dus ik ga zeker even kijken.


Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 jan 2009, 13:57 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Micahel Schacht presenteert in Nürnberg alweer de volgende uitbreiding voor Zooloretto: Zooloretto Exotic

Afbeelding

Deze "jungledieren" trekken bezoekers naar je dierentuin, terwijl bezoekers van je medespelers richting uitgang worden gedreven 8)

De complete beschrijving is de vinden op BGN


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
65 berichten | Pagina 4 van 5 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 3, 4, 5  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Zooloretto/Burger's Zoo'  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Tags

Burgers' Zoo, Zooloretto



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®