Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




7 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Alien Frontiers
BerichtGeplaatst: za 03 jan 2015, 12:18 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 436
Woonplaats: Leuven (BE)
Gisteren is hier voor het eerst Alien Frontiers op de tafel gekomen. Het spel sprak me op zich er aan. Heel wat dobbelgeluk maar dit is te voorkomen door de juiste actiekaartjes aan te kopen.
Nu was ik dit spel de startspeler. Op zich wel leuk voor een tijdje, maar na een tijdje begon mij dit wel erg te vervelen. Ik voelde ook weinig spanning aan het begin van een beurt, aangezien alle actie velden steeds voor mij beschikbaar waren. Ik moest mij dus ook niet aanpassen aan eventuele ingenomen acties. Dus puur mijn dobbelgeluk was verantwoordelijk voor wat ik kon doen op het bord. daarbij was ik ook niet echt geneigd te investeren in actiekaartjes, aangezien er enkele waren die niet veel gebruikt konden worden door mij. Zoals bijvoorbeeld anderen hun schepen( dobbelstenen) te verplaatsen zodat het actieveld vrij kwam of ik iemand anders zijn schik kon gebruiken als extra actie. Ik had de indruk wel heel wat te missen. Daarbij leek het mij ook niet fair naar andere speler toe. Ik kon hen makkelijk op verschillende manieren een stap voor blijven, zodat een overwinning nogal veel in mijn richting neigde. Ook speelden we met drie, en die laatste persoon had soms voor dat bepaalde acties gewoon niet meer mogelijk waren voor hem. Terwijl de laatste dit vaak kan voorhebben , heeft de eerste dit namelijk nooit. Het was een spel van een andere eigenaar, nu vraag ik me af of we het juist hebben gespeeld. Hadden jullie die ervaringen ook? Hebben jullie mss de regels aangepast bij een volgend spel?

_________________
http://www.depittigepion.be/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Alien Frontiers
BerichtGeplaatst: za 03 jan 2015, 12:24 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Kimm, heb je het spel goed gespeeld? Omdat het bord niet tussen rondes in reset zouden de acties van je medespelers het bord nog steeds voor je moeten blijven blokkeren. De start speler roteert niet, omdat je dobbelstenen tot je volgende beurt blijven liggen en zou je door je medespelers net zoveel geblokkeerd moeten worden, dan zij door jou.

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Alien Frontiers
BerichtGeplaatst: za 03 jan 2015, 12:29 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 436
Woonplaats: Leuven (BE)
Dat zou veel verklaren Ruud. De eigenaar van spel zei dat na een ronde dus inderdaad het bord leeg werd gemaakt en iedereen zijn dobbelstenen terug kreeg om zijn volgende beurt mee te beginnen.

_________________
http://www.depittigepion.be/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Alien Frontiers
BerichtGeplaatst: za 03 jan 2015, 12:32 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Even uit het regelboekje:

Game Play
Play begins with player one and moves clockwise. Each player performs the following tasks on their turn:

Gather and Roll Your Fleet
Gather all of your ships from the board and roll them.

End of Turn
When you have docked all your ships on the board and used any alien tech cards that you
wanted to use, your turn is over. Leave your ships as you have docked them until your next turn.


Het bord reset dus niet voor de nieuwe beurt van de start speler :). Snap helemaal dat je geen goede eerste ervaring hebt gehad van het spel, lijkt me weinig aan zonder competitie.

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Alien Frontiers
BerichtGeplaatst: za 03 jan 2015, 12:41 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 436
Woonplaats: Leuven (BE)
Okey dus alles blijft op het bord tot je zelf aan de beurt bent, of iemand iets met je schip doet! oke dankjewel, de speleigenaar moet dus zijn spelregels nog even herlezen. :) Dit maakt inderdaad wel enig verschil en zo heeft de startspeler alleen voordeel in de eerste ronden en daarna gaat het gelijk op.

_________________
http://www.depittigepion.be/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Alien Frontiers
BerichtGeplaatst: zo 04 jan 2015, 14:32 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 436
Woonplaats: Leuven (BE)
Volgende week eens het spel spelen met de juiste spelregels dus! :)


Nog een bijkomend vraagje. Ik zag dat er talrijke uitbreidingen zijn op dit spel. Nu vraag ik me af als je een uitbreiding zou aanraden, welke zou dit dan zijn? Is er bijvoorbeeld eentje waar je makkelijker bijvoorbeeld iemand zijn gebouwde colonie terug uit het spel kan kegelen? Of iets waardoor je anderen wat kan dwars zitten als ze te ver voorop lopen?

_________________
http://www.depittigepion.be/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Alien Frontiers
BerichtGeplaatst: ma 05 jan 2015, 09:40 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Ik zou zeker gaan voor de Factions uitbreiding! Verborgen objectives, eigen factie met eigen 'orbital facility' waar andere spelers wel gebruik van kunnen maken maar dan tegen betaling en nieuwe alien tech kaarten. Hoewel ik 'm zelf nog niet heb, is het voor mij een must buy en zal ik 'm zeer binnenkort toevoegen aan de collectie!


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
7 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Alien Frontiers  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®