Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




7 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: carcassonne vraag
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015, 16:05 
PIONier

Berichten: 4
Hallo ,heb even een vraag.Als ik een landtegel neerleg en daarmee een complete weg vorm krijg ik daar dan punten voor als er geen horige op staat ? of mag ik op die laatste gelegde landtegel een horige plaatsen zodat ik meteen de punten van de nieuwe weg krijg ? (stonden geen horige op die weg )

mvg Henry


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: carcassonne vraag
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015, 16:17 
4. El Grande (1995)
Avatar gebruiker

Berichten: 842
Woonplaats: Meijel
Dat is correct.

Op de tegel die je legt mag je een horige daar plaatsen waar het mag. Dus als dat op de weg is omdat er nog geen andere horige op diezelfde weg (op aansluitende tegels) staat, dan mag dat.

Als die weg dan gelijk ook klaar is, dan mag je gelijk de score van de weg tellen en de horige terug in je voorraad nemen. Heel efficient gebruik van horigen dus.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: carcassonne vraag
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015, 16:59 
PIONier

Berichten: 4
oké bedankt , in principe hoef je dan geen horige te plaatsen om dat die toch weer meteen terug gaat naar de voorraad omdat je punten gekregen hebt.Hier ging mijn vraag om.
mvg Henry.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: carcassonne vraag
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015, 17:25 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 789
Woonplaats: Rotterdam
Als je geen horige meer hebt wanneer je de tegel legt, kan je die punten niet krijgen.

_________________
"I am a tattooed sexy dancing monkey"


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: carcassonne vraag
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015, 17:26 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Woonplaats: Leuven
henry70 schreef:
oké bedankt , in principe hoef je dan geen horige te plaatsen om dat die toch weer meteen terug gaat naar de voorraad omdat je punten gekregen hebt.Hier ging mijn vraag om.
mvg Henry.


Je moet dan wel nog een horige ter beschikking hebben; geen horige -> geen punten.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: carcassonne vraag
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015, 17:26 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 3778
Woonplaats: Geldrop/NL
Officieel moet je wel een horige plaatsen.
In de praktijk zal het vaak niet gebeuren omdat men dat te veel gedoe vindt.
Het is dus maar net wat je onderling afspreekt wat je fijn, handig, overzichtelijk vindt.

Maar speel je bv met de uitbreiding met de draak, dan is het wel van belang, omdat eerst de draak kan gaan bewegen voordat je scoort, en je horige dus eventueel opgegeten kan worden.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: carcassonne vraag
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015, 18:25 
PIONier

Berichten: 4
bedankt allen ,het duidelijkste is de horige plaatsen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
7 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - carcassonne vraag  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Tags

999 Games, Carcassonne



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Stijl afkomstig van StylerBB.net & kodeki. Logo door Henk Rolleman
board3 Portal - gebaseerd op phpBB3 Portal
Vertalingen door phpBB.nl & phpBBservice.nl
phpBB SEO