Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





82 berichten | Pagina 2 van 6 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3 ... 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Pandemic Legacy
BerichtGeplaatst: za 07 nov 2015, 14:44 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 215
Woonplaats: Zulte
Bartjes! schreef:
O ja, met het verscheuren van kaarten had ik tegen de verwachting in weinige moeite :lol:


De eerste keer deed het bij ons toch wel een beetje zeer... maar het wende snel.

Ons vast team van drie volbracht deze voormiddag op een haar na oktober, maar zijn toch ten einde raad.

- nog nooit zoveel stress gehad tijdens een spel
- nog nooit zo oprecht elkaar bijna huilend in de armen gevallen na een overwonnen episode

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Pandemic Legacy
BerichtGeplaatst: za 07 nov 2015, 23:07 
5. War of the Ring Collector's Edition (2010)

Berichten: 708
Woonplaats: Burcht (Antwerpen)
Hier net april winnend afgesloten. Nog geen maand verloren voorlopig. Wat een spannende en knap ontworpen ervaring. Ik vind het zeker ook een aanrader voor mensen die als koppel spelen.

_________________
[img]https://www.bordspelmania.eu/images/bgg/Stefaan_Henderickx.png[/img]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Pandemic Legacy
BerichtGeplaatst: wo 11 nov 2015, 21:43 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
cherksken schreef:
Bartjes! schreef:
O ja, met het verscheuren van kaarten had ik tegen de verwachting in weinige moeite :lol:


De eerste keer deed het bij ons toch wel een beetje zeer...

Klinkt verschrikkelijk... :shock:

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Pandemic Legacy
BerichtGeplaatst: do 12 nov 2015, 09:57 
6. Ginkgopolis (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 360
Woonplaats: Antwerpen
Wij hebben met 2 sessies januari en februari winnend afgesloten. Wel het gevoel dat het makkelijker is dan de "gewone" pandemie. Hebben jullie dat ook?

_________________
- Instagram -

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Pandemic Legacy
BerichtGeplaatst: do 12 nov 2015, 11:21 
Meeple

Berichten: 12
KASSEI schreef:
Wij hebben met 2 sessies januari en februari winnend afgesloten. Wel het gevoel dat het makkelijker is dan de "gewone" pandemie. Hebben jullie dat ook?


Heb zelf januari gespeeld en twee maal nodig gehad om deze maand winnend af te sluiten. Vond zeker het eerste spel in januari niet echt gemakkelijker als het basisspel.

Er zijn wel enkele vertaalfouten geslopen in pandemic legacy (zie https://boardgamegeek.com/thread/146271 ... o-spoilers). Sommige van deze fouten kunnen het spel wel een stuk makkelijker/moeilijker maken. Zeker de foute vertaling van de karakteropwaardering 'flexibel' kan het spel een stuk gemakkelijker maken.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Pandemic Legacy
BerichtGeplaatst: do 12 nov 2015, 11:25 
Omdat spelen moet!
Avatar gebruiker

Berichten: 816
Woonplaats: Kortenberg
Wij hebben de Legacy ook al een tijdje liggen, maar zijn nog niet begonnen aan het avontuur. We spelen meestal met 2 en vragen ons af of het beter is elk 2 karakters te spelen zodat als er eens iemand anders is deze mee kan spelen? Of misschien is het ook gewoon beter als je met '4' speelt.

Tips?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Pandemic Legacy
BerichtGeplaatst: do 12 nov 2015, 12:00 
1. Taj Mahal (2000)
Avatar gebruiker

Berichten: 360
Woonplaats: Antwerpen
glenson schreef:
Er zijn wel enkele vertaalfouten geslopen in pandemic legacy (zie https://boardgamegeek.com/thread/146271 ... o-spoilers). Sommige van deze fouten kunnen het spel wel een stuk makkelijker/moeilijker maken. Zeker de foute vertaling van de karakteropwaardering 'flexibel' kan het spel een stuk gemakkelijker maken.

Ja lap! Natuurlijk hadden we die gekozen - en er veel gebruik van gemaakt - slordig van z-man games :thumbdown: - en het is natuurlijk onmogelijk om opnieuw te beginnen...

_________________
- Instagram -

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Pandemic Legacy
BerichtGeplaatst: do 12 nov 2015, 12:23 
4. Lewis & Clark (2013)
Avatar gebruiker

Berichten: 593
Woonplaats: Hove
glenson schreef:
KASSEI schreef:
Wij hebben met 2 sessies januari en februari winnend afgesloten. Wel het gevoel dat het makkelijker is dan de "gewone" pandemie. Hebben jullie dat ook?


Heb zelf januari gespeeld en twee maal nodig gehad om deze maand winnend af te sluiten. Vond zeker het eerste spel in januari niet echt gemakkelijker als het basisspel.

Er zijn wel enkele vertaalfouten geslopen in pandemic legacy (zie https://boardgamegeek.com/thread/146271 ... o-spoilers). Sommige van deze fouten kunnen het spel wel een stuk makkelijker/moeilijker maken. Zeker de foute vertaling van de karakteropwaardering 'flexibel' kan het spel een stuk gemakkelijker maken.


De vertaling en eventuele problemen hierdoor is de reden waarom ik het spel in het Engels heb gekocht.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Pandemic Legacy
BerichtGeplaatst: do 12 nov 2015, 14:23 
10. Seasons (2012)

Berichten: 162
Woonplaats: Herent - België
KASSEI schreef:
glenson schreef:
Er zijn wel enkele vertaalfouten geslopen in pandemic legacy (zie https://boardgamegeek.com/thread/146271 ... o-spoilers). Sommige van deze fouten kunnen het spel wel een stuk makkelijker/moeilijker maken. Zeker de foute vertaling van de karakteropwaardering 'flexibel' kan het spel een stuk gemakkelijker maken.

Ja lap! Natuurlijk hadden we die gekozen - en er veel gebruik van gemaakt - slordig van z-man games :thumbdown: - en het is natuurlijk onmogelijk om opnieuw te beginnen...


wij hadden die ook gekozen en hebben daar één keer van kunnen 'profiteren'. Het was direct duidelijk dat dit een zeer krachtige opwaardering was en toen las ik dat dit verkeerd vertaald werd...
We hebben toen gezamenlijk beslist om die opwaardering eraf te halen en een andere te kiezen.

Ondertussen hebben we de eerste zes maand afgewerkt (1 verliespartij en 6 overwinningen) en dat is niet zonder schade verlopen: 1 personage zijn we kwijt (na een ongelofelijke samenloop van pech) en twee andere hebben schade opgelopen. ook ons spelbord ziet er al serieus 'anders' uit. Ik kijk al uit naar de resterende maanden!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Pandemic Legacy
BerichtGeplaatst: do 12 nov 2015, 20:36 
Meeple

Berichten: 17
Woonplaats: Antwerpen
Weet er eigenlijk iemand of zman hier mee bezig is? Wat ze gaan doen?
Ik vind het toch wel heel spijtig, zeker met dit spel.
Nu moeten we alles dubbel checken en alle spoilers lezen om te zien of we niets verkeerd aan het spelen zijn.
Ik heb al wat tweets gestuurd maar heb voorlopig enkel reactie van Rob Daviau gekregen.
Hij zei me dat we het maar aan zman moesten vragen, lijkt me niet echt begripvol te zijn.
Zman zou toch eerder naar hem luisteren dan naar ons zou ik denken.
Ach ja, les geleerd zeker!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Pandemic Legacy
BerichtGeplaatst: do 12 nov 2015, 20:40 
Avatar gebruiker

Berichten: 541
Woonplaats: Emmeloord
Never mind. iets over het hoofd gezien..

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Pandemic Legacy
BerichtGeplaatst: do 12 nov 2015, 20:54 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Ilse23 schreef:
Wij hebben de Legacy ook al een tijdje liggen, maar zijn nog niet begonnen aan het avontuur. We spelen meestal met 2 en vragen ons af of het beter is elk 2 karakters te spelen zodat als er eens iemand anders is deze mee kan spelen? Of misschien is het ook gewoon beter als je met '4' speelt.

Tips?


Je kunt dit spel prima met 2 spelen en dan allebei met 1 character spelen wat mij betreft. Heb het tot nu toe alleen maar zo gespeeld en heb niet de indruk dat het extreem moeilijk of moeilijker dan met 4 characters is.


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Pandemic Legacy
BerichtGeplaatst: do 12 nov 2015, 21:42 
2. Marvel Dice Masters: Avengers vs. X-Men (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Bart schreef:
cherksken schreef:
Bartjes! schreef:
O ja, met het verscheuren van kaarten had ik tegen de verwachting in weinige moeite :lol:


De eerste keer deed het bij ons toch wel een beetje zeer...

Klinkt verschrikkelijk... :shock:


Dat is het absoluut niet, Bart. Gewoon part of the deal; hoort bij het spel :lol:


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Pandemic Legacy
BerichtGeplaatst: do 12 nov 2015, 22:26 
6. Concordia (2013)

Berichten: 708
Woonplaats: Burcht (Antwerpen)
wennepen schreef:
Ilse23 schreef:
Wij hebben de Legacy ook al een tijdje liggen, maar zijn nog niet begonnen aan het avontuur. We spelen meestal met 2 en vragen ons af of het beter is elk 2 karakters te spelen zodat als er eens iemand anders is deze mee kan spelen? Of misschien is het ook gewoon beter als je met '4' speelt.

Tips?


Je kunt dit spel prima met 2 spelen en dan allebei met 1 character spelen wat mij betreft. Heb het tot nu toe alleen maar zo gespeeld en heb niet de indruk dat het extreem moeilijk of moeilijker dan met 4 characters is.


Met 2 en elk een karakter lijkt me gemakkelijker (kaarten starten al meer gegroepeerd, eigenschappen kunnen gefocust gebruikt worden), maar ik amuseer me toch perfect op die manier. Met elk 2 karakters zou ik de inleving moeilijker vinden.

_________________
[img]https://www.bordspelmania.eu/images/bgg/Stefaan_Henderickx.png[/img]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Pandemic Legacy
BerichtGeplaatst: ma 16 nov 2015, 17:27 
Locomotief

Berichten: 34
Woonplaats: Apeldoorn
Nou, afgelopen vrijdag in de Dondersteen geweest en even met Sebastiaan hierover gebabbeld en obv wat ik gelezen had her en der én zijn enthousiasme Pandemie Legacy aangeschaft. Wij zijn grote Pandemie fans, maar Sebastiaan overtuigde me ervan dat het echt de moeite waard was.

En wat heeft hij gelijk!! We hebben alleen januari gespeeld (en gewonnen), maar wat heeft het ons te pakken. Je denkt het gewone spel te spelen maar dan gebeurt het! De regels waren wat uitgebreid, terwijl je eigenlijk de meeste dingen al gaande tegenkomt. Iets overzichtelijker had misschien wel gekund, maar goed, het komt snel goed. Ik kan niet wachten om verder te spelen!

Het spel zelf is ook wel wat mooier uitgevoerd, het bord is groter en mooier, de stadkaarten kloppen weer met de stedennamen, dus al met al ook mooi om te kopen als je Pandemie niet kent. Speel dan eerst een keer of wat de algemene versie (kan dan nog gewoon), voor je de Legacy kaarten pakt.

Ik ben in ieder geval helemaal hooked, wat een vet spel!

Misschien goed om dit topic btw geen spoilers te plaatsen?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
82 berichten | Pagina 2 van 6 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3 ... 6  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Pandemic Legacy (geen spoilers aub!)  

Gebruikers die deze topic waarderen

Noviomagum

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Tags

Pandemic Legacy - Seizoen 1



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®