Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




9 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 30 jan 2016, 16:18 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
Net voor de 1ste keer Trains Rising Sun met 2 personen gespeeld met een serieuze nederlaag tot gevolg... Blij dat onze 12 jarige een echte uitdaging aan het worden is!

Maar volgens mij hebben we zowel Trains als Trains Rising Sun steeds verkeerd gepeeld.
We spelen acties en dan met het geld (value icon) dat we hebben op de kaarten dat we niet hebben gebruikt kopen we dan andere kaarten. Hebben we bvb 7 geld dan kunnen we een kaart van 7 of 1 van 3 waarde en 1 van 4 waarde. Volledig Dominion minded dus

Maar nu lees ik bij de uitleg van de kaartjes bij het effect: This is what happens when you plau the card, along with creating any money from the value icon.
Je kan dus recies de beide krijgen.

vb: I leg de lay rails en moet 1 betalen. Om dit te betalen leg ik de Upgrade. De actie op deze kaart is dat ik 2 kaarten mag discarten en er 2 nieuwe trekken. Ik kan dit dus alsnog doen. Juist?


2 speler regel: Er staat "Use only 7 cards per pile in the supply".
Is dit ook in de common supply? Dus waar steeds dezelfde kaarten als "Waste" in zitten?
Of is dit enkel voor de 8 kaarten die je met de randomizers hebt gekozen?

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 30 jan 2016, 17:20 
9. Tzolk'in: The Mayan Calendar (0)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
Ik kan je vraag niet beantwoorden omdat ik het spel nog nooit gespeeld heb. Maar ik ben wel geïnteresseerd in het spel, en dan met name Rising Sun, omdat volgens BGG in dat spel meer interactie zit dan in de basis en omdat je bij RS het bord niet kunt negeren om te winnen. Dus ik vraag er achteraan: Hoe bevallen Trains en Rising Sun? Is RS idd de betere versie? Staat er veel tekst op de kaarten?
En de nieuwste in het rijtje, Automobiles, lijkt me ook goed. Iemand al ervaring?
Vergeet niet de vraag van Joverowa te beantwoorden :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 30 jan 2016, 17:35 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
EEMBC schreef:
Ik kan je vraag niet beantwoorden omdat ik het spel nog nooit gespeeld heb. Maar ik ben wel geïnteresseerd in het spel, en dan met name Rising Sun, omdat volgens BGG in dat spel meer interactie zit dan in de basis en omdat je bij RS het bord niet kunt negeren om te winnen. Dus ik vraag er achteraan: Hoe bevallen Trains en Rising Sun? Is RS idd de betere versie? Staat er veel tekst op de kaarten?
En de nieuwste in het rijtje, Automobiles, lijkt me ook goed. Iemand al ervaring?
Vergeet niet de vraag van Joverowa te beantwoorden :)


Ik heb geen voorkeur voor de ene tov de andere. Ik heb nog nooit iemand weten winnen in Trains als hij niet meespeelde op het bord.
Qua teskt valt dat heel goed mee. Meestal werken ze met symbolen. Voor mij mochten de regels wat duidelijker (soms kan er verwarring zijn)
De 2-persoonsmappen bij de RS zijn zeker een plus. Dat is vandaag gebleken. Je loopt snel in de ander zijn weg wat het duurder maakt.
Ook heb je bij RS wat meer aanvalskaarten (dus interactie) en ook zitten er kaartjes in die je gaan belonen voor bepaalde trajecten.
Voor mijn vrouw zou het ook de RS zijn die in de kast mocht blijven liggen als ik 1 van de 2 weg zou doen

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 01 feb 2016, 17:04 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
Niemand die het juiste antwoord weet?

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 01 feb 2016, 19:32 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Als een actie-kaart geld genereert, dan mag je beide gebruiken, dus actie en geld.

De 7-kaarten regel geldt volgens mij alleen voor de "kingdom"-kaarten maar dat weet ik niet zeker.

En mijn zoontje heeft me wel eens verslagen door het bord te negeren en alleen maar wolkenkrabbers te kopen, het kan zeker wel. Vooral in 2-speler potjes want de andere speler moet dan al het werk op de kaart zelf doen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 01 feb 2016, 19:56 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
Mac-S schreef:
Als een actie-kaart geld genereert, dan mag je beide gebruiken, dus actie en geld.

De 7-kaarten regel geldt volgens mij alleen voor de "kingdom"-kaarten maar dat weet ik niet zeker.

En mijn zoontje heeft me wel eens verslagen door het bord te negeren en alleen maar wolkenkrabbers te kopen, het kan zeker wel. Vooral in 2-speler potjes want de andere speler moet dan al het werk op de kaart zelf doen.


Ok, dan gaan we het de volgende keer zeker anders spelen! Dan hebben we snel heel wat meer geld!

7 kaarten: Dit leek me ook zo. En de common supply blijft met alles spelen. Maar omdat ze in de 7 kaart regel van Supply spreken let me dat twijfelen

Als de kaarten voor dubbel (actie en geld) tellen heb je dus sneller geld en dan zie ik het wel gebeuren dat je zoveel wolkenkrabbers kan bouwen. Dat zou bij ons nooit zijn gelukt!

Bedankt!

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 01 feb 2016, 20:37 
4. Lancaster (2011)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
Mac-S schreef:
En mijn zoontje heeft me wel eens verslagen door het bord te negeren en alleen maar wolkenkrabbers te kopen, het kan zeker wel. Vooral in 2-speler potjes want de andere speler moet dan al het werk op de kaart zelf doen.

Dit is in de gewone Trains, of ook in de Rising Sun? Ik heb begrepen op BGG dat die strategie bij RS dus niet werkt. Heb je daar ervaring mee?

Als de taal meevalt en ook vooral op symbolen gespeeld kan worden; Trains (niet Rising Sun) kost op amazon.de nog geen €20...

Ik ben vooral in dit spel geïnteresseerd als vervanger voor Dominion, want daar stoorde me het (totale) gebrek aan interactie.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 01 feb 2016, 21:21 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
EEMBC schreef:
Mac-S schreef:
En mijn zoontje heeft me wel eens verslagen door het bord te negeren en alleen maar wolkenkrabbers te kopen, het kan zeker wel. Vooral in 2-speler potjes want de andere speler moet dan al het werk op de kaart zelf doen.

Dit is in de gewone Trains, of ook in de Rising Sun? Ik heb begrepen op BGG dat die strategie bij RS dus niet werkt. Heb je daar ervaring mee?

Als de taal meevalt en ook vooral op symbolen gespeeld kan worden; Trains (niet Rising Sun) kost op amazon.de nog geen €20...

Ik ben vooral in dit spel geïnteresseerd als vervanger voor Dominion, want daar stoorde me het (totale) gebrek aan interactie.


Vermits hij over wolkenkrabbers spreekt neem ik aan dat hij de Trains wil bedoelen (Skyscraper voor 4 punten)

Ik heb er helemaal geen problemen mee om een spel n het DE te kopen als het taalonafhankelijk is of maar weinig tekst. Maar dat zou ik bij dit spel toch niet doen. Dn staat er toch nog net teveel op de kaartjes. Kijk eens op https://boardgamegeek.com/image/2270794/trains-rising-sun?size=large

Wat de interactie betreft zie ik er niet meer dan in Dominion (ik heb wel enkele uitbreidingen). Maar het spelen op het bord geeft het een zeer leuke twist. Zet maar een station bij jezelf als er nog andere rails liggen. Dan profiteren de andere spelers er ook van! en in RS heb je dan die bonus tracks. Daar probeer je toch wat op te spelen. Ik speel zowel Dominion als de beide Trains graag en alhoewel ze allen op elkaar lijken gaat er geen enkele uit de kast. Voor 30 euro op Essen kan je zeker geen miskoop doen

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 01 feb 2016, 22:40 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Ik had het over het basisspel Trains inderdaad, heb helaas geen ervaring met Rising Sun.

Als je interesse hebt, raad ik je aan om zeker NIET de Duitse versie aan te schaffen, want de uitgever daarvan (Pegasus) heeft besloten de uitbreiding Rising Sun niet uit te brengen.
En de kaarten van de Engelse en Duitse versies zijn verschillend, dus je kunt de twee talen ook niet mixen.
En na een tijdje wil je volgens mij echt wel de uitbreiding erbij hebben.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Spelregelvraag Trains en/of Trains Rising Sun  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Tags

Trains, Trains: Rising Sun



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®