Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





34 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 29 feb 2016, 11:37 
4. Schaken (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
Met enige regelmaat vertaal ik spelregels vanuit het Engels/Duits/Frans naar het Nederlands. Die vertalingen worden dan vervolgens met toestemming of medewerking van de uitgever op BGG geplaatst. Er is al een mooie geeklist van deze vertalingen (waar ook staat aangegeven welke momenteel aan wordt gewerkt), maar daarnaast leek het mij handig om een overzichtje van directe links naar mijn vertalingen hier op BSM te plaatsen. Dit overzicht bevat zowel vertalingen die door mij gemaakt zijn, maar ook vertalingen van andere BSM'ers!

Uiteraard staat het ook anderen vrij om hier linkjes naar hun vertalingen te plaatsen!

Vertalingen


Laatst bijgewerkt door Flash op ma 14 mei 2018, 18:57, in totaal 16 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 29 feb 2016, 12:33 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4029
Handig initiatief! Hierbij de spelregels die ik vertaald heb. Alles is vertaald zonder (toen nog) het spel gespeeld te hebben helaas, dus mocht iemand een foutje ontdekken, schroom niet te reageren in de comments! Als ik zelf een foutje ontdek, zet ik deze er natuurlijk ook bij. De meeste vertalingen zijn gemaakt m.b.v. Adobe InDesign, maar helaas wilde niet elke uitgever deze files doorsturen, dus voor sommigen is het een in PDF omgezet Word-bestand geworden.

King's Forge: https://boardgamegeek.com/filepage/1237 ... ules-dutch
King's Forge Apprentices: https://boardgamegeek.com/filepage/1237 ... ules-dutch
King's Forge Queen's Jubilee: https://boardgamegeek.com/filepage/1237 ... ules-dutch
Nautilus Industries: https://boardgamegeek.com/filepage/1070 ... h-rules-v1
The Gallerist: http://www.eggrules.com/games/games-d-l/gallerist-the/
The King's Abbey: https://boardgamegeek.com/filepage/1204 ... bbey-rules
Vinhos Deluxe: in progress

Tenslotte een vraagje. De vertaling van The Gallerist staat niet op BGG en zou ik er wel graag op zetten, maar ik weet niet of dat zo maar mag zonder toestemming van de uitgever? Het is weliswaar mijn vertaling, maar gebaseerd op hun spel, files en opmaak.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 29 feb 2016, 13:40 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
maxitaxi777 schreef:
Tenslotte een vraagje. De vertaling van The Gallerist staat niet op BGG en zou ik er wel graag op zetten, maar ik weet niet of dat zo maar mag zonder toestemming van de uitgever? Het is weliswaar mijn vertaling, maar gebaseerd op hun spel, files en opmaak.


Ik zou het niet zonder hun toestemming doen. Je zou hiermee bijvoorbeeld onbewust een licentiedeal kunnen frustreren.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 29 feb 2016, 13:41 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4029
Erwin schreef:
maxitaxi777 schreef:
Tenslotte een vraagje. De vertaling van The Gallerist staat niet op BGG en zou ik er wel graag op zetten, maar ik weet niet of dat zo maar mag zonder toestemming van de uitgever? Het is weliswaar mijn vertaling, maar gebaseerd op hun spel, files en opmaak.


Ik zou het niet zonder hun toestemming doen. Je zou hiermee bijvoorbeeld onbewust een licentiedeal kunnen frustreren.


Dank voor de tip. Licentiedeal had ik nog niet eens aan gedacht, maar wilde in elk geval geen risico lopen. Ik heb er onlangs naar gevraagd in een wat langere mail, maar kreeg toen geen reactie op dit punt. Momenteel doe ik ook nog Vinhos Deluxe voor dezelfde uitgever, dus zal er nog eens naar informeren :).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 29 feb 2016, 13:44 
2. Agricola (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
Erwin schreef:
maxitaxi777 schreef:
Tenslotte een vraagje. De vertaling van The Gallerist staat niet op BGG en zou ik er wel graag op zetten, maar ik weet niet of dat zo maar mag zonder toestemming van de uitgever? Het is weliswaar mijn vertaling, maar gebaseerd op hun spel, files en opmaak.


Ik zou het niet zonder hun toestemming doen. Je zou hiermee bijvoorbeeld onbewust een licentiedeal kunnen frustreren.


Mee eens. Ik heb zelf overigens nog nooit problemen gehad met het krijgen van toestemming. Ze zijn er over het algemeen erg blij mee (zeker als ze er zelf weinig aan hoeven te doen ;-)).

Vind je het goed als ik jouw vertalingen in het beginoverzicht overneem Maxitaxi? Dan houden we het overzichtelijk.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 29 feb 2016, 13:47 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4029
Flash schreef:
Erwin schreef:
maxitaxi777 schreef:
Tenslotte een vraagje. De vertaling van The Gallerist staat niet op BGG en zou ik er wel graag op zetten, maar ik weet niet of dat zo maar mag zonder toestemming van de uitgever? Het is weliswaar mijn vertaling, maar gebaseerd op hun spel, files en opmaak.


Ik zou het niet zonder hun toestemming doen. Je zou hiermee bijvoorbeeld onbewust een licentiedeal kunnen frustreren.


Mee eens. Ik heb zelf overigens nog nooit problemen gehad met het krijgen van toestemming. Ze zijn er over het algemeen erg blij mee (zeker als ze er zelf weinig aan hoeven te doen ;-)).

Vind je het goed als ik jouw vertalingen in het beginoverzicht overneem Maxitaxi? Dan houden we het overzichtelijk.


Dan ga ik zeker nog eens informeren! Uiteraard, geen enkel probleem, zet ze vooral in het jouw overzicht neer :) (mijne had idd weer een andere opmaak zie ik nu en anders moet iedereen straks zo ver gaan scrollen door dit topic :P).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 08 maart 2016, 14:32 
7. Eufraat & Tigris (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
8/3 Vertaalde spelregels Get Adler!, Hostage Negotiator en Monster Party: Voodoo Madness toegevoegd.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 08 maart 2016, 14:58 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4029
Nederlandse spelregels voor Vinhos Deluxe zijn af en naar EGG gestuurd. Of ze op BGG komen weet ik dus niet (wel om gevraagd), maar op EGGrules zullen ze binnenkort zeker verschijnen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 08 maart 2016, 19:35 
6. Pandemic Legacy: Season 1 (2015)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Ik heb voorlopig nog geen van jullie gespeelde spellen :) ... maar ik vind dit wel een zeer nuttig initiatief :thumbup:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 13 maart 2016, 11:54 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1495
Woonplaats: Beverwijk
Ik heb in de loop der tijden ook heel wat vertaald. Daar zal ik binnenkort eens werk van maken.
Nu alvast deze (nog te verschijnen) titels:
West of Africa
Bohemian Villages

Je mag ze uiteraard toevoegen aan de lijst.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 13 maart 2016, 13:41 
7. Eufraat & Tigris (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
olavf schreef:
Ik heb in de loop der tijden ook heel wat vertaald. Daar zal ik binnenkort eens werk van maken.
Nu alvast deze (nog te verschijnen) titels:
West of Africa
Bohemian Villages

Je mag ze uiteraard toevoegen aan de lijst.


Thanks, beide titels toegevoegd!

Als je mij in een PB de titels van de spellen meldt, dan zorg ik ervoor dat de linkjes opgenomen worden in het overzicht.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 13 maart 2016, 14:55 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
olavf schreef:
Ik heb in de loop der tijden ook heel wat vertaald. Daar zal ik binnenkort eens werk van maken.
Nu alvast deze (nog te verschijnen) titels:
West of Africa


Dank voor de strakke timing. Dit spel kwam deze week binnen. :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 13 maart 2016, 18:52 
9. Carson City (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
13/3 zes nieuwe titels toegevoegd.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 13 maart 2016, 20:36 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Flash schreef:
13/3 zes nieuwe titels toegevoegd.

Er zitten 2 foutjes in de titels van 2 door mij vertaalde regels : Trash (ipv thrash) en Founder (ipv Founders).

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 13 maart 2016, 20:44 
6. Puerto Rico (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
The Iced One schreef:
Flash schreef:
13/3 zes nieuwe titels toegevoegd.

Er zitten 2 foutjes in de titels van 2 door mij vertaalde regels : Trash (ipv thrash) en Founder (ipv Founders).



Excuus, ik moet dit soort dingen ook niet op de iPad doen ;-)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
34 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Nederlandse vertalingen spelregels  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®