Gent32m schreef:
Polgara schreef:
Door de kicked-out acties kan het ook nog eens lang duren voordat je weer aan de beurt bent, omdat anderen een extra beurt krijgen tussendoor
Dit vond ik persoonlijk een tegenvaller. Het spelverloop wordt daardoor meer chaotisch (alsook de controle over het verloop van je eigen zetten mindert). Wat mij betreft, een slecht ontwerp inzake het spelplezier. Het duurt te lang, voor je aan de beurt komt. En de situatie kan ondertussen weer helemaal veranderd zijn.
Dat valt toch wel mee? Je kan je werker altijd overal neerzetten..... dus in die zin verandert er niet zo veel. Hooguit dat bepaalde bezoekers verplaatst zijn.
Tevens, het lang wachten doordat je op al die kick-out acties moet wachten, vind ik wel meevallen. Ja, komt regelmatig voor, maar daar profiteer je zelf ook van en de kickout acties zijn ook ergens beperkt... je gaat toch elke keer zo flink wat stappen terug op t spoor, en met 2 a 3 kick-out acties sta je zo op 0.... (wat niet echt wenselijk is!)
Gent32m schreef:
Ik vind de spelregels bij The Gallerist niet INTUÏTIEF genoeg. Wij zaten heel de tijd terug in de ruleboek te bladeren. Zijn we nu iets vergeten bij deze bepaalde actie (die uit 5 subonderdelen bestaat) of niet ?
In die zin misten wij alleen een paar pictogrammen. M.n. dat je een bezoeker terug moet sturen naar de plaza wanneer je een artwork verkocht hebt. (welke wel logisch is).
Gent32m schreef:
The Gallerist, mist (wat mij betreft) die extra informatie op het bord. Het is voor mij het type spel dat niet veel bovengehaald zal worden, omdat het net iets te lang duurt om te spelen (moeilijk uit te spelen binnen 4u met mensen die lang nadenken aan tafel), alsook om weer door de regels te geraken (als je het een tijdje hebt laten liggen).
Het chaotisch verloop (in de speelbeurten) viel mij persoonlijk het meeste tegen.
Pluspunt in dit spel is zeker het thema. Je voelt dat je thematisch met iets bezig bent.
Maar ik vind zelf leuke spelmechanismen belangrijker, dan het gevoel te hebben dat ik midden in een leuk thema zit. Daar deel van uitmaak.
Gisteren hebben we hem met zijn 4'en voor het eerst gespeeld. Half 9 speluitleg, half 1 opgeruimd en klaar. Volgende keer voor 12 uur klaar schat ik zo. Hij is mij tot mijn verbazing zeer goed bevallen! Ik ben eigenlijk meer van "less is more" en BGG weight van boven de 4... mwah laat maar. Maar die zwaarte valt reuze mee, en dat komt ook door de helderheid (en intuitiviteit) van de pictogrammen. Maar het zijn wel relatief veel pictogrammen, dat wel.
Lang verhaal kort: goed bevallen!