Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




3 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 18 sep 2016, 21:34 
Avatar gebruiker

Berichten: 35
Woonplaats: Den Bosch
Is er al iemand begonnen aan Reign of Chtulhu, de sfeervolle Pandemic spin off? Ik heb er een vraag over: als er een gate is gesloten in bv. Arkham moeten spelers dan cultists blijven plaatsen op locaties van deze stad nav het trekken van (in dit geval groene) Summoningkaarten? Je zou denken van niet; In Pandemic krijgen steden ook geen infecties meer na het uitroeien van een ziekte en daar lijkt dit wel veel op. Het staat echter niet in de handleiding...

_________________
Keep calm and game on


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2016, 22:28 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 81
Woonplaats: Brussel
Jawel, cultists blijven spawnen. Dit verschilt van de originele Pandemic.

De enige bonus die je krijgt voor het sluiten van een poort, is dat je één cultist van elke plaats in die stad weg moet nemen. (+ Shoggoths gaan er niet meer naar toe)
Je kunt de gesloten poort ook niet meer gebruiken om naar een andere open poort te reizen.

Er is wel een Relic-kaart (Elder Sign - denk ik) die laat je de gesloten gate-token omdraaien naar de Elder Sign-kant. (Dus niet het kruis) en dat heeft als effect dat er geen Cultists meer spawnen in die stad (kleur) - net zoals in normale Pandemic.

Het staat inderdaad niet in de regels, maar er staat ook niet in dat je er geen meer moet spawnen in de steden met gesloten Gates.
Dus: in afwezigheid van een speciale regel, geldt de normale regel: na iedere beurt, spawn Cultists. Ook op steden waar de Gate al gesloten is.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. :D

Veel speelplezier. Ik vind em persoonlijk veel beter dan normale Pandemic.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 22 sep 2016, 10:30 
Avatar gebruiker

Berichten: 35
Woonplaats: Den Bosch
Bedankt! Duidelijk! Ik moet zeggen dat ik'm erg sfeervol en uitdagend vind. Weet nog niet welke versie ik beter vind... En dan komt straks ook nog Iberia uit... Wat een luxe!

_________________
Keep calm and game on


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
3 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Regelvraag Pandemic Reign of Chtulhu  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Tags

Pandemic: Reign of Chtulhu



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®