Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




16 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 29 nov 2016, 13:17 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Enkele vraagjes bij het bordspel Tzolk'in.

De vrije actievelden bij elk actie tandwiel. Hoe werkt dit juist? Vooral bij het Palenque tandwiel.
Wanneer ik daar op een actieveld 6 of 7 sta met een arbeider mag ik een actieveld van naar keuze op dat tandwiel kiezen, zonder daar maïs te moeten voor betalen. Dat begrijp ik. Maar je kan enkel een actie van dat tandwiel kiezen als er nog houttegel of maïstegel ligt, correct? Wanneer er een actieveld geen tegels meer heeft kan je dat actieveld niet kiezen, met de actievelde6 of 7?
Uitgezonderd natuurlijk als je op het technologie-spoor agricultuur natuurlijk op het 2de veldje staat.
Is dat een juiste interpretatie?

Volgende vraag is, die technologie sporen.
Wanneer je daar op het 3de vakje staat, krijg je alle voorgaande zelfde voordelen, als je de actie doet van dat spoor. Bvb. ik sta op het 3de veldje van het agricultuur spoor en ik doe een actie het Palenque tandwiel dan krijg ik de 3 voordelen van het technologie spoor? Met ander woorden die sporen werken cumulatief als er aan de voorwaarden wordt voldaan?
Dus ik sta met een arbeider op het Palenque tandwiel, zonder maïstegel, en op het technologie spoor op veld 3, dan kan ik maïs nemen van naargelang het waar de arbeider staat + bonus van 1 maïs (veld 1) + bonus 1 maïs (veld 2) + bonus 2 maïs (veld 3) en als extra bonus kan ik een extra blokje afgeven om op 1 van de tempels vooruit te gaan?
Of zie ik dit nu volledig verkeerd?

Wanneer je op het 3de veldje staat van eender welk technologie spoor, wanneer mag je dan dat 4de extra veldje uitvoeren? Enkel als je een actie uitvoert van dat betreffende spoor of telkens als je aan de beurt bent? Mag je ook meerdere blokjes betalen om dat extra veld (4de veld) uit te voeren?

Hopelijk begrijp jullie een beetje wat ik bedoel.

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 29 nov 2016, 13:36 
.

Berichten: 206
Woonplaats: Hoofddorp
ozymandias schreef:
De vrije actievelden bij elk actie tandwiel. Hoe werkt dit juist? Vooral bij het Palenque tandwiel.
Wanneer ik daar op een actieveld 6 of 7 sta met een arbeider mag ik een actieveld van naar keuze op dat tandwiel kiezen, zonder daar maïs te moeten voor betalen. Dat begrijp ik. Maar je kan enkel een actie van dat tandwiel kiezen als er nog houttegel of maïstegel ligt, correct? Wanneer er een actieveld geen tegels meer heeft kan je dat actieveld niet kiezen, met de actievelde6 of 7?
Uitgezonderd natuurlijk als je op het technologie-spoor agricultuur natuurlijk op het 2de veldje staat.
Is dat een juiste interpretatie?


Correct, niks aan toe te voegen

ozymandias schreef:
Volgende vraag is, die technologie sporen.
Wanneer je daar op het 3de vakje staat, krijg je alle voorgaande zelfde voordelen, als je de actie doet van dat spoor. Bvb. ik sta op het 3de veldje van het agricultuur spoor en ik doe een actie het Palenque tandwiel dan krijg ik de 3 voordelen van het technologie spoor? Met ander woorden die sporen werken cumulatief als er aan de voorwaarden wordt voldaan?
Dus ik sta met een arbeider op het Palenque tandwiel, zonder maïstegel, en op het technologie spoor op veld 3, dan kan ik maïs nemen van naargelang het waar de arbeider staat + bonus van 1 maïs (veld 1) + bonus 1 maïs (veld 2) + bonus 2 maïs (veld 3) en als extra bonus kan ik een extra blokje afgeven om op 1 van de tempels vooruit te gaan?
Of zie ik dit nu volledig verkeerd?


Voordelen van de technologie sporen zijn inderdaad cumulatief. In jouw voorbeeld krijg je dus ook zonder fiche mais en je krijgt er drie (1+2) extra. Let op dat de bonus van 1 mais van veld 2 alleen geldt voor de eerste actie van het Palenque wiel, dit zie je ook aan de achtergrond kleur van zowel technologie bonus als actieveld (die komen overeen). Je mag echter geen blokje afgeven voor een stap op een tempel (zie volgend punt)

ozymandias schreef:
Wanneer je op het 3de veldje staat van eender welk technologie spoor, wanneer mag je dan dat 4de extra veldje uitvoeren? Enkel als je een actie uitvoert van dat betreffende spoor of telkens als je aan de beurt bent? Mag je ook meerdere blokjes betalen om dat extra veld (4de veld) uit te voeren?


Je mag het vierde veld uitvoeren als je een stap op het technologie spoor mag zetten en je staat al op het derde veld. Je schijfje blijft op het derde veld staan. Je mag het vierde veld nooit uitvoeren bij het ontvangen van de bonus bij een andere actie (je schijfje staat immers niet op het vierde veld)

ozymandias schreef:
Hopelijk begrijp jullie een beetje wat ik bedoel.


Was duidelijk, hopelijk mijn antwoorden ook?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 29 nov 2016, 13:59 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Dank u wel, dat was zéér verhelderend.
Het neemt nu enkele onzekerheden weg, bij ons in de spelersgroep. Is het zus of is het zo ... nu kan ik zeggen het is zo en niet anders ;-)

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 29 nov 2016, 14:01 
.

Berichten: 206
Woonplaats: Hoofddorp
Het vierde veld moet je los zien van de bonussen die je krijgt van de eerste drie velden. Je mag deze niet zomaar uitvoeren, ook niet als je de bonussen van de eerste drie velden ontvangt bij een andere actie.
Het vierde veld is er alleen als je een stap op een technologie spoor mag zetten en je staat al op het derde veld. In plaats van een stap vooruit, activeer je de actie van het vierde veld. Dus bijvoorbeeld: je staat al op het derde veld van agricultuur en je doet een actie waardoor je nog een stap vooruit mag op dit spoor. Aangezien je niet meer verder kunt blijf je staan en kun je tegen betaling van één blokje (of kosteloos indien er bij de actie een kruis door de kosten staat) de actie van het vierde veld (bij agricultuur een stap in een tempel) direct uitvoeren.

EDIT: Zie dat je jouw reactie hebt aangepast en je extra toelichting vraag over het vierde veld verwijderd. Heb mijn reactie voor de duidelijkheid toch maar geplaatst.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 30 nov 2016, 08:30 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Stoopie schreef:
Het vierde veld moet je los zien van de bonussen die je krijgt van de eerste drie velden. Je mag deze niet zomaar uitvoeren, ook niet als je de bonussen van de eerste drie velden ontvangt bij een andere actie.
Het vierde veld is er alleen als je een stap op een technologie spoor mag zetten en je staat al op het derde veld. In plaats van een stap vooruit, activeer je de actie van het vierde veld. Dus bijvoorbeeld: je staat al op het derde veld van agricultuur en je doet een actie waardoor je nog een stap vooruit mag op dit spoor. Aangezien je niet meer verder kunt blijf je staan en kun je tegen betaling van één blokje (of kosteloos indien er bij de actie een kruis door de kosten staat) de actie van het vierde veld (bij agricultuur een stap in een tempel) direct uitvoeren.

EDIT: Zie dat je jouw reactie hebt aangepast en je extra toelichting vraag over het vierde veld verwijderd. Heb mijn reactie voor de duidelijkheid toch maar geplaatst.

Ja sorry, na het lezen van de engelse spelregels, viel plots alles op z'n plaats ... raar hoe het lezen van regels in een andere taal, je tot andere inzichten kan leiden.
Maar toch nog bedankt voor de verduidelijking, goed om weten dat ik het dan toch juist geïnterpreteerd heb/had.

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 01 dec 2016, 13:02 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Voor de 2x gespeeld deze week, ik vind het een ongelofelijk gaaf spel. Maar blijkbaar is m'n brein niet ontwikkeld genoeg om een strategie uit te dokteren en deze dan tot deftig einde te brengen.
De motor, zoals dit zo mooi noemen in de spellenwereld, krijg ik niet geassembleerd. Als het me toch lukt de onderdelen bij elkaar te zoeken, dan steek ik hem blijkbaar verkeerd in elkaar.
2x dat ik halverwege het spel echt achter de feiten aanhol, en ik bedoel dan echt dat ik niet vooruit geraak. Telkens is het een gevecht om toch maar genoeg maïs te hebben. Zo erg zelfs dat de focus bijna volledig gaat naar de produktie ervan. Daarbij moet ik andere zaken laten varen. Wat dan weer frustrerend is ... grrrrrr.

Zou het kunnen dat een spel je echt héél hard aanspreekt, maar dat het niet weggelegd is voor jou daar het buiten je "breinvermogen" valt. Wil ook niet dat m'n vrouw niet meer wil spelen, omdat ze niet met een gefrustreerd iemand aan tafel wil zitten. En ik begrijp da ten volle hé.

Ik zou het deze avond direct terug op tafel willen gooien, om toch te proberen er meer uit te halen. Niet het winnen is belangrijk voor mij (wel leuk natuurlijk), maar gewoon het gevoel hebben dat je toch iets hebt bereikt gedurende het spel. Dat heb ik nu deze 2 afgelopen sessie niet gehad.

Niet vooruit geraken op de tempels,
Weinig tot geen punten scoren tijdens het spel,
Monumenten bouwen (is trouwens bij ons beide nog niet gelukt).

Als je op de tempels niet vooruit geraakt, en je bengelt daar op elke tempel achteraan (met 2 spelers) wint de andere enorm veel punten.

Wat zijn jullie bedenkingen hieromtrent?

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 01 dec 2016, 13:16 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Ondanks vele potjes vind ik mezelf ook nog steeds niet goed in Tzolk'in, maar de bevolking voeden lukt me altijd wel.
Je kunt voor weinig hout gebouwtjes kopen die je voedselbehoefte flink verminderen. Je kunt ook de productie verhogen met technologie. Op het startspeler-veld hoopt zich ook voedsel op (tenzij jullie dat veld elke ronde gebruiken natuurlijk). En tenslotte kun je op het gele tandwiel (Uxmal geloof ik, kan die namen nooit onthouden) grondstoffen omruilen tegen voedsel. Handig als je veel grondstoffen produceert.

En ja, als één iemand te gemakkelijk alle tempels wint, dan krijgt die persoon heel veel punten en dat is niet makkelijk goed te maken op andere vlakken. Vooruitgaan op de tempels levert je daarnaast ook nog 2x in het spel bonus-grondstoffen op, wat ook weer andere acties makkelijker maakt, dus het is zeker aan te raden daar meer aandacht aan te geven.

Geef jij gedurende het spel veel mais uit om snel al je mannetjes op de tandwielen te zetten? En haal je ze er dan ook snel weer af, of laat je ze lang staan tot ze de bovenste (sterkere) actievelden bereikt hebben? Ik doe het zelf meestal rustig aan met zowel plaatsen als activeren, met minder acties maar wel sterkere bereik je naar mijn mening meer. En als je je voedsel er niet te snel doorheen jaagt, heb je op de voedseldag nog iets over om op te knagen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 01 dec 2016, 15:03 
7. Imperial 2030 (2009)

Berichten: 682
Woonplaats: Meijel
Bekende problemen bij zeg maar beginners van Tzolk'in. Hoe krijg ik mijn werkers gevoed en hoe kom ik daarnaast nog aan punten?
Dit spel heeft een behoorlijke leercurve! Veelal worden geen of een enkele werker toegevoegd en voor de punten alleen gekeken naar de tempels en chichen itza (uit mijn hoofd... Hoe ze precies heten weet ik ff niet). Daarnaast wordt vaak met veel moeite nog iets gedaan op een technologie spoor, om er daarna heel weinig profijt van te hebben...

Het leukste is natuurlijk om het spel geheel zelf te ontdekken. Ik ga dus niet zeggen wat je zoal moet doen. Wel wil ik enkele tips geven:

Probeer toch eens zo snel mogelijk extra werkers te krijgen. Ok, die moet je voeden (maar daar zijn ook leuke gebouwen voor) maar vergeet niet dat extra werkers ook meer acties kunnen doen. (Als je ze ook niet allemaal kunt voeden hoeft geen ramp te zijn, als je de verloren punten er maar ruimschoots mee terug wint.)
Probeer zo veel mogelijk werkers in een beurt te plaatsen dan wel terug te nemen. Telkens er slechts 1 plaatsen of te pakken is niet echt rendabel. Hoewel dit natuurlijk afhankelijk is van je gekozen tactiek.
Als je je richt op een technologie buit die dan ten volle uit. Slechts 3 of 4 keer er gebruik van maken is niet genoeg om het technologiespoor te gebruiken. Dan kun je ze zelfs beter negeren.
Richt je (als je nog niet veel ervaring hebt) niet op alle mogelijkheden maar kies iets uit en doe dat zo goed en efficiënt mogelijk.
En last but not least onderschat de kracht van het op het juiste moment bedelen om maïs niet! Hetzelfde geldt voor de startspeler plek.

Het kost de nodige speeluren om alle strategische en tactische mogelijkheden van het spel te ontdekken. Maar daar krijg je ook veel voor terug wat mij betreft. Voor mij is Tzolk'in 1 van de zo niet de beste workerplacement. Omdat niet alleen de acties kiezen cruciaal zijn maar zeker de planning en de timing! Dankzij de tandwielen.

Om als laatste je nog een richtlijn te geven: in een 4 spelerspel moet je toch rond de 80 tot 100 punten kunnen komen om te winnen... In een 2 spelerspel heb ik wel eens 150 of zo gehaald.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 01 dec 2016, 16:01 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
EEMBC schreef:
Bekende problemen bij zeg maar beginners van Tzolk'in. Hoe krijg ik mijn werkers gevoed en hoe kom ik daarnaast nog aan punten?
Dit spel heeft een behoorlijke leercurve! Veelal worden geen of een enkele werker toegevoegd en voor de punten alleen gekeken naar de tempels en chichen itza (uit mijn hoofd... Hoe ze precies heten weet ik ff niet). Daarnaast wordt vaak met veel moeite nog iets gedaan op een technologie spoor, om er daarna heel weinig profijt van te hebben...

Het leukste is natuurlijk om het spel geheel zelf te ontdekken. Ik ga dus niet zeggen wat je zoal moet doen. Wel wil ik enkele tips geven:

Probeer toch eens zo snel mogelijk extra werkers te krijgen. Ok, die moet je voeden (maar daar zijn ook leuke gebouwen voor) maar vergeet niet dat extra werkers ook meer acties kunnen doen. (Als je ze ook niet allemaal kunt voeden hoeft geen ramp te zijn, als je de verloren punten er maar ruimschoots mee terug wint.)
Probeer zo veel mogelijk werkers in een beurt te plaatsen dan wel terug te nemen. Telkens er slechts 1 plaatsen of te pakken is niet echt rendabel. Hoewel dit natuurlijk afhankelijk is van je gekozen tactiek.
Als je je richt op een technologie buit die dan ten volle uit. Slechts 3 of 4 keer er gebruik van maken is niet genoeg om het technologiespoor te gebruiken. Dan kun je ze zelfs beter negeren.
Richt je (als je nog niet veel ervaring hebt) niet op alle mogelijkheden maar kies iets uit en doe dat zo goed en efficiënt mogelijk.
En last but not least onderschat de kracht van het op het juiste moment bedelen om maïs niet! Hetzelfde geldt voor de startspeler plek.

Het kost de nodige speeluren om alle strategische en tactische mogelijkheden van het spel te ontdekken. Maar daar krijg je ook veel voor terug wat mij betreft. Voor mij is Tzolk'in 1 van de zo niet de beste workerplacement. Omdat niet alleen de acties kiezen cruciaal zijn maar zeker de planning en de timing! Dankzij de tandwielen.

Om als laatste je nog een richtlijn te geven: in een 4 spelerspel moet je toch rond de 80 tot 100 punten kunnen komen om te winnen... In een 2 spelerspel heb ik wel eens 150 of zo gehaald.


Je tips ga ik opnemen in m'n volgende speelsessies (als m'n vrouw het nog wil spelen)

Verder heb ik de eerste keer (niet lachen) een schammele 15 punten gehaald en de 2 maal een schammele 18punten gehaald.
M'n vrouw daarentegen haalde de 1ste keer 44 en de 2de keer 71.
Eerste keer was haar aandacht vooral gericht op schedels
Tweede keer was haar aandacht meer gericht op technologie en tempels.

Waar mijn aandacht vooral op gericht was, weet ik niet ... denk dat m'n brein tilt is geslagen en daarbij nog een fatal error :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 dec 2016, 14:00 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 119
Woonplaats: Garsthuizen
Ik heb ook altijd erg veel moeite met Tzolkin. Ik blijf het een leuk spel vinden maar wat ik ook probeer op een of andere manier lukt het mij nooit om een goede strategie tot het einde vast te houden.
Misschien denk ik er ook wel te veel over na (zo veel, dat ik er vaak hoofdpijn van krijg :crazy: ).
Maar mijn man vind het een fantastisch spel en wil het ondanks mijn frustratie dus ook graag blijven spelen.

Dus toen er een uitbreiding uit kwam was hij direct enthousiast, iets wat inmiddels behoorlijk bekoeld is geloof ik. Niet omdat het spel minder geworden is, integendeel zelfs! Hij heeft nu alleen een waardige tegenstander aan mij. Ik ben met uitbreiding eindelijk in staat om ook behoorlijk punten binnen te halen.

De uitbreiding hakt het spel in vieren zeg maar. Na het 2e, 3e en 4e kwartaal moet er aan een voorspelling voldaan worden. Hiermee kun je punten scoren maar ook minpunten halen. Wat voor mij vaak resulteert in punten (korte termijn planning lukt me goed), maar voor mijn man zijn het vaak minpunten. Dit balanceert voor mij mooi het eindresultaat, zijn punten totaal wordt hierdoor minder en die mij dusdanig meer dat het nu vaak een spannende wedstrijd is!

Dus mijn tip: koop de uitbreiding :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 05 dec 2016, 16:58 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
kitty schreef:
Ik heb ook altijd erg veel moeite met Tzolkin. Ik blijf het een leuk spel vinden maar wat ik ook probeer op een of andere manier lukt het mij nooit om een goede strategie tot het einde vast te houden.
Misschien denk ik er ook wel te veel over na (zo veel, dat ik er vaak hoofdpijn van krijg :crazy: ).
Maar mijn man vind het een fantastisch spel en wil het ondanks mijn frustratie dus ook graag blijven spelen.

Dus toen er een uitbreiding uit kwam was hij direct enthousiast, iets wat inmiddels behoorlijk bekoeld is geloof ik. Niet omdat het spel minder geworden is, integendeel zelfs! Hij heeft nu alleen een waardige tegenstander aan mij. Ik ben met uitbreiding eindelijk in staat om ook behoorlijk punten binnen te halen.

De uitbreiding hakt het spel in vieren zeg maar. Na het 2e, 3e en 4e kwartaal moet er aan een voorspelling voldaan worden. Hiermee kun je punten scoren maar ook minpunten halen. Wat voor mij vaak resulteert in punten (korte termijn planning lukt me goed), maar voor mijn man zijn het vaak minpunten. Dit balanceert voor mij mooi het eindresultaat, zijn punten totaal wordt hierdoor minder en die mij dusdanig meer dat het nu vaak een spannende wedstrijd is!

Dus mijn tip: koop de uitbreiding :D

hahahahaha ... dank u voor de tip ;-) Jij werkt toch niet voor Hans Van Tol hé ..., als verkoopster of zo :P

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 07 dec 2016, 12:49 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 119
Woonplaats: Garsthuizen
ozymandias schreef:
kitty schreef:
Ik heb ook altijd erg veel moeite met Tzolkin. Ik blijf het een leuk spel vinden maar wat ik ook probeer op een of andere manier lukt het mij nooit om een goede strategie tot het einde vast te houden.
Misschien denk ik er ook wel te veel over na (zo veel, dat ik er vaak hoofdpijn van krijg :crazy: ).
Maar mijn man vind het een fantastisch spel en wil het ondanks mijn frustratie dus ook graag blijven spelen.

Dus toen er een uitbreiding uit kwam was hij direct enthousiast, iets wat inmiddels behoorlijk bekoeld is geloof ik. Niet omdat het spel minder geworden is, integendeel zelfs! Hij heeft nu alleen een waardige tegenstander aan mij. Ik ben met uitbreiding eindelijk in staat om ook behoorlijk punten binnen te halen.

De uitbreiding hakt het spel in vieren zeg maar. Na het 2e, 3e en 4e kwartaal moet er aan een voorspelling voldaan worden. Hiermee kun je punten scoren maar ook minpunten halen. Wat voor mij vaak resulteert in punten (korte termijn planning lukt me goed), maar voor mijn man zijn het vaak minpunten. Dit balanceert voor mij mooi het eindresultaat, zijn punten totaal wordt hierdoor minder en die mij dusdanig meer dat het nu vaak een spannende wedstrijd is!

Dus mijn tip: koop de uitbreiding :D

hahahahaha ... dank u voor de tip ;-) Jij werkt toch niet voor Hans Van Tol hé ..., als verkoopster of zo :P


Haha nee hoor, ik ben gewoon blij dat ik nu ook eindelijk kans maak tijdens een potje Tzolkin :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 08 dec 2016, 09:43 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
kitty schreef:
Haha nee hoor, ik ben gewoon blij dat ik nu ook eindelijk kans maak tijdens een potje Tzolkin :lol:


Dat begrijp ik, ik ken het gevoel van telkens te kort te komen bij het spelen van een bordspel.
8 van de 10 gevallen verlies ik ook van m'n vrouw.
Als dat dan op een spannende manier gebeurd, heb ik daar ook minder problemen en zal ik vol enthousiasme het volgende keer terug spelen.

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 feb 2017, 15:33 
PIONier

Berichten: 2
Kan iemand mij de Engels regels in PDF bezorgen?

Want ik heb al verschillende fouten gevonden in Nederlandstalige spelregels.

Bedankt


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 17 feb 2017, 15:48 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
hier

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
16 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Enkele regelvragen ivm Tzolkin  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Tags

The Game Master, Tzolk'in



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®