Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





262 berichten | Pagina 9 van 18 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 8, 9, 10 ... 18  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 24 jan 2017, 08:14 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Pleunie william:
kijk dat komt een heel eind overeen met onze aanpak, we waren met 2 en een van ons heeft met de verrekijkers mistfiches omgedraaid en de goede mistfisches verzameld, de ander is meteen naar de mijn gegaan. De monsters zijn pas laat gealarmeerd. Mag je overigens wel een edelsteen laten liggen als je op een veld met edelsteen komt (om de vuurballen te vermijden). Toch waren een aantal edelstenen al snel door de gors gepakt waardoor we monsters moesten verslaan om genoeg goud te krijgen..en dan gaat de verteller weer hard waardoor we net 1 dag te weinig hadden. Korste route door t meer leverde wel een aantal vervelende kaarten op :mrgreen: . Volgende keer willen we 3 helden nemen en eentje in de buurt van de ingang laten rondhangen..en dan op t laatst met de valk het goud en edelstenen brengen zodat we geen dag hoeven te verspillen aan de terugreis. Is dat een goed idee denk je?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 24 jan 2017, 09:19 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Ik ben op dit moment geen actieve Andor speler, maar wil hier toch even kwijt dat het een genot is om over jullie speelplezier en hulpbereidheid te lezen. :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 24 jan 2017, 14:03 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
@ Erwin: Dit draadje maakt mensen enthousiast voor De Legenden van Andor en het is daarom geen moeite om waar nodig hulp te bieden. Bedankt voor het compliment, mede namens andere hulpbiedende Andor-spelers. Zie ik je zaterdag?

@ Natasha: Je mag op een veld met een edelsteen staan. Pas als je de edelsteen oppakt heeft het gevolgen. Gewoon nog een keer proberen, het komt vanzelf een keer goed!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 24 jan 2017, 16:24 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
pleunie.william schreef:
@ Erwin: Dit draadje maakt mensen enthousiast voor De Legenden van Andor en het is daarom geen moeite om waar nodig hulp te bieden. Bedankt voor het compliment, mede namens andere hulpbiedende Andor-spelers. Zie ik je zaterdag?


Ik ben zaterdag op de Ducosimbeurs. Zie je daar.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 24 jan 2017, 16:46 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4134
Woonplaats: Geldrop/NL
De kans is groot dat we vanavond gaan proberen om de mijn te bevrijden.
Ik ben benieuwd......... :wave:

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 24 jan 2017, 18:25 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Succes Robèr!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 24 jan 2017, 19:16 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Nog 1 vraagje..mag een valk een hele stapel goud en edelstenen in 1 keer overbrengen?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 24 jan 2017, 19:33 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
NatashaBart schreef:
Nog 1 vraagje..mag een valk een hele stapel goud en edelstenen in 1 keer overbrengen?

Een valk met 1 keer per dag heen en weer vliegen naar een held op een ander veld. Hierbij mogen alle kleine voorwerpen zoals geneeskrachtige kruiden, waterkruiken, toverdranken van de heks, het gif, een helm, runenstenen, geld, edelstenen etc van én naar elkaar worden gevlogen. Je mag dus bijvoorbeeld 2 runenstenen naar een andere held vliegen en een waterkruik en geld terug ontvangen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 24 jan 2017, 22:33 
Grote Dienaar

Berichten: 116
ik wil de valk gebruiken om alle verzamelde goud en edelstenen aan t eind van legende 4 naar een held bij de ingang van de mijn te brengen. Ik wist niet zeker of de valk alle goud en edelstenen tegelijk kan dragen..maar dat kan dus begrijp ik..hij zal zn snavel wel vol hebben dan :lol:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 25 jan 2017, 00:40 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Moet ie maar geen valk worden :D .

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 25 jan 2017, 10:20 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4134
Woonplaats: Geldrop/NL
pleunie.william schreef:
Succes Robèr!


Dank je, maar helaas was het geluk niet met ons.

We waren goed begonnen en hadden goed rond gekeken waar de monsters vandaan zouden komen. Het liep allemaal lekker soepel en in no time hadden we de 3 benodigde Skrallen verslagen en wisten we waar Varkur zich ophield.
Maar helaas liet dit stuk onverlaat de mijn half in storen en kwamer er grote rotsblokken op twee van onze helden die daardoor heel wat wilskracht verloren.
Uiteindelijk hebben we wel nog geprobeerd om Varkur te verslaan, maar na de eerste gevechtsronde lagen we allemaal bewusteloos op de grond.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 jan 2017, 15:55 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
rober schreef:
pleunie.william schreef:
Succes Robèr!


Dank je, maar helaas was het geluk niet met ons.

We waren goed begonnen en hadden goed rond gekeken waar de monsters vandaan zouden komen. Het liep allemaal lekker soepel en in no time hadden we de 3 benodigde Skrallen verslagen en wisten we waar Varkur zich ophield.
Maar helaas liet dit stuk onverlaat de mijn half in storen en kwamer er grote rotsblokken op twee van onze helden die daardoor heel wat wilskracht verloren.
Uiteindelijk hebben we wel nog geprobeerd om Varkur te verslaan, maar na de eerste gevechtsronde lagen we allemaal bewusteloos op de grond.

Blijven oefenen...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 26 jan 2017, 23:31 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Grrrrrr 5e poging legende 4 verloren..weer net 1 dag te kort. Vraagje..als er een gor mistfiche voor de ingang vd mijn ligt (die je ziet liggen met de verrekijker), mag je dan ook over die gormistfiche heen lopen, dus zonder te stoppen of activeer je hem dan ook?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 26 jan 2017, 23:56 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 322
Woonplaats: BE Hulshout
Als het een gedekte fiche is heb je de keuze om hem om te activeren of niet. Dus leek het ons logisch dat je dit ook mag doen met een zichtbare fiche.

_________________
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 27 jan 2017, 08:35 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Alleen als je stopt op een veld met een mistfiche, wordt die geactiveerd. Het maakt niet uit welke kant zichtbaar is.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
262 berichten | Pagina 9 van 18 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 8, 9, 10 ... 18  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Legende van Andor-beginnersvragen  

Gebruikers die deze topic waarderen

Joslyn, pleunie.william, Redlob

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Tags

De Legenden van Andor, beginners



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®