Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





262 berichten | Pagina 2 van 18 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3 ... 18  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 29 dec 2016, 20:35 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Venlo is mischien net iets te ver om eens af te spreken, maar wie weet...

In legende 1 heb je spelregels geleerd. Die regels gelden in elke volgende legende. De spelregel over de boeren die je in legende 2 hebt geleerd, geldt dus ook in elke volgende legende.
Dit betekent dat de verteller ook in legende 2 één stap moet worden verplaatst bij elk verslagen monster. (Bij legende 7, 8 en 9 zijn 2 verslagen monsters nodig voordat de verteller moet worden verplaatst en in legende 10 pas na 3 verslagen monsters)

Kijk goed welke monsters snel een bedreiging vormen en versla die samen voordat je je eigen weg gaat.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 29 dec 2016, 21:25 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Ja ik dacht ook al dat de spelregels hetzelfde bleven tot er een wijziging op een van de kaarten zou staan. Had ik dat in elk geval goed! Bedankt voor de tips tot zover, nu weer wachten tot we weer tijd hebben voor de volgende poging :D .


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 30 dec 2016, 11:13 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Nog een paar vraagjes...ik heb ergens in de recensies gelezen dat de laatste 2 legenden bijna niet te spelen zijn met 2 spelers..ja wel te spelen natuurlijk maar niet te winnen, klopt dit? Moeten we dan elk met 2 helden gaan spelen als we geen andere mensen hebben die meespelen? en welke uitbreiding raad je eerst aan na deze doos? Eerst reis naar het noorden of eerst het sterrenschild?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 30 dec 2016, 20:45 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Elke legende is met 2 spelers te winnen; legende 4 sowieso. Legende 5 is erg moelijk, maar is inderdaad wel makkelijker te winnen met meer helden. Je kunt er inderdaad ook voor kiezen om allebei met 2 helden te spelen.

Ik kan jullie van harte aanbevelen om na het basisspel, Het Sterrenschild te kopen. De verhaallijn gaat hier verder nadat je legende 5 hebt voltooid, maar dat is niet de belangrijkste reden. Er zit zo veel variatie in deze uitbreiding, dat het altijd boeiend blijft; 360 mogelijke scenario's!

Hierna beveel in De Reis naar het Noorden aan, omdat de verhaallijn wederom verder gaat na Het Sterrenschild en omdat je een compleet nieuwe omgeving hebt en andere monsters tegenkomt.

De uitbreiding voor 5 of 6 spelers zorgt vooral voor meer keuze uit helden en een paar kleine varianten, dus het is leuk om die erbij te hebben. Gelukkig is deze uitbreiding ( en ook Het Sterrenschild) niet zo duur.

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door pleunie.william op vr 27 jul 2018, 22:41, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 30 dec 2016, 21:00 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Mooi zo...mijn man kwam vandaag thuis uit de stad met Het Sterrenschild..haha..en we zijn pas bij legende 2 he..maarja het kan maar vast in de kast staan :lol: . Morgen oudjaarsavond...eens kijken of we dan weer wat monsters kunnen verslaan :twisted: .


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 30 dec 2016, 22:54 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6328
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
NatashaBart schreef:
Morgen oudjaarsavond...eens kijken of we dan weer wat monsters kunnen verslaan :twisted: .

Gezellig, op oudejaarsavond samen monsters verslaan.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 30 dec 2016, 23:01 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Ja he, heb er al zin in :mrgreen: . Ik heb net de handleiding nog eens gelezen..de voorwerpen zijn nu nieuw voor ons. Ik had vorige keer een verrekijker, maar als ik dan 3 runenstenen wil sparen moet ik van die verrekijker af. Kan ik die gewoon op een veld achterlaten? Of verlies je de verrekijker toch al na gebruik, net als een kruik die leeg is?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 31 dec 2016, 09:29 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Goed bezig jullie!
Er is ruimte voor 3 kleine voorwerpen en 1 groot voorwerp op je spelerstableau. Je mag onbeperkt munten en edelstenen meenemen. Uitgezonderd de helm kun je verder niets dragen als daar geen plaats voor is.
Je mag voorwerpen, zowel groot als klein, achterlaten op het veld waar je staat en later eventueel weer oppakken. Ook een andere held zou zo'n voorwerp kunnen oppakken. Monsters laten het gewoon liggen uiteraard.

Als tovenaar heb je niets aan een helm, maar als de tovenaar in een winkel staat, kan hij die wel kopen en ergens achterlaten zodat bijvoorbeeld de krijger hem oppakt.

Wat ook een mogelijkheid is, is dat je met je held die 3 runenstenen draagt en naar een veld loopt waar een verrekijker ligt, 1 van zijn runenstenen neerlegt, de verrekijker oppakt en mist- en andere fiches op aangrenzende velden omdraait, de verrekijker weer neerlegt en zijn runensteen terugneemt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 02 jan 2017, 00:48 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Zo...we hebben legende 2 voor de 2e keer gespeeld. Het ging nog best aardig. Ik had de krijger en mijn man de boogschutter.Ik heb de verrekijker ,de helm en de valk gekocht en de boogschutter heeft een schild gekocht. We hebben eerst samen wat gors verslagen in de buurt van de burcht. Toen we bij het punt van de runenstenen kwamen hadden we helaas de heks nog niet gevonden dus er kwamen geen runenstenen in het spel. Wel is het gelukt om de burcht te verdedigen...we hadden 2 boeren dus 5 schilden in totaal, die zaten vol maar nog geen 6e monster dus. Wel 2 wardraks in de burcht. Het is ook gelukt om het genezende kruid in de burgt te brengen, samen gebracht door middel van de valk. Op het eind stonden we samen bij de skral op de toren maar die was niet te verslaan met zijn 20 krachtpunten. We hadden namelijk geen zwarte dobbelsteen door het gebrek aan runenstenen. Volgende keer dus nog sneller naar de heks gaan zoeken..... :shock: .


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 02 jan 2017, 09:08 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Al doende leert men.... :thumbup:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 03 jan 2017, 08:38 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 229
Woonplaats: Nieuwegein
Jullie hebben me aardig enthousiast gemaakt voor dit spel. En ga het denk ik binnenkort aanschaffen. Vraag me nog een paar dingen af.

Is het ook leuk en speelbaar solo?
En hoe blijft dit spel afwisselend?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 03 jan 2017, 09:44 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 322
Woonplaats: BE Hulshout
Wij hebben eergisteren ook met 2 personen legende 2 gedaan voor onze 3e x. We hadden de heks ook niet gevonden voordat de runestenen in het spel kwamen. Met de boogschutter en tovenaar en toverdrankjes (korting booschutter, tovenaar had de valk) en wat extra krachtpunten (3 en 5) de skral op de toren toch vrij makkelijk verslagen.

We hebben er in het begin voor gekozen om direct de skral uit te schakelen die dichtbij de burcht staat omdat de beloning groter is.

_________________
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 03 jan 2017, 10:36 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Ouwe zeeman, wat goed..de skral verslagen op de toren :thumbup: . Welke korting van de boogschutter bedoel je?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 03 jan 2017, 14:54 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
yvof schreef:
Jullie hebben me aardig enthousiast gemaakt voor dit spel. En ga het denk ik binnenkort aanschaffen. Vraag me nog een paar dingen af.

Is het ook leuk en speelbaar solo?
En hoe blijft dit spel afwisselend?

Er is geen solo-variant, maar je kunt wel in je eentje met meerdere helden spelen.
Er zitten erg veel variabelen in de legendes, waardoor elke legende anders verloopt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 03 jan 2017, 14:55 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
NatashaBart schreef:
Ouwe zeeman, wat goed..de skral verslagen op de toren :thumbup: . Welke korting van de boogschutter bedoel je?

De boogschutter kan goedkoper toverdrankjes kopen bij de heks.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
262 berichten | Pagina 2 van 18 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3 ... 18  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Legende van Andor-beginnersvragen  

Gebruikers die deze topic waarderen

Joslyn, pleunie.william, Redlob

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Tags

De Legenden van Andor, beginners



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®