Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




262 berichten | Pagina 12 van 18 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 11, 12, 13 ... 18  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 24 jun 2017, 09:08 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Ja he Pleunie William, een huisdier erbij....we hebben al een hond, katten en ratten dus ik moet even kijken waar ik die draak ga laten :mrgreen: ...en of ie in de zomer met de hond mee naar het pension kan dan ...

Volgende week aan het sterrenschild beginnen!
Jammer dat er hier in Nederland niet zo'n uitgebreid forum over Andor is als in Duitsland! Lijkt me echt leuk.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 24 jun 2017, 17:50 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Waarom wil je een speciaal Andor-forum? In dit draadje kun je je ei wel kwijt lijkt me.
Persoonlijk vind ik Het Sterrenschild het leukste, dus ik wens jullie daar heel veel plezier mee.

Vandaag met Maarten legende 8 tot een goed eind gebracht en dat voelt lekker! #97

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2017, 21:50 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Ja hoor, hier kan je ook je ei kwijt..het is gewoon leuk om te zien hoe er in Duitsland een groot forum is over 1 spel :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 26 jun 2017, 17:38 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
Je kan beter hier subforum beginnen dan hele nieuwe op te starten. Kost mensen veel tijd en onderhoud en ook nog "reclame" om publiek te trekken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 26 jun 2017, 19:06 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Door te zoeken op Andor in de zoekbalk hierboven kreeg ik al 31 forumposts. We doen niet veel onder voor het Duitse forum :mrgreen: :wink:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 27 jun 2017, 19:07 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Is een Andor facebookgroep anders een idee? Ik zit ook bij fb groepen voor mijn andere hobby (tamme ratten) en dat werkt erg goed. Of zijn jullie niet actief op fb?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 27 jun 2017, 19:17 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
NatashaBart schreef:
Is een Andor facebookgroep anders een idee? Ik zit ook bij fb groepen voor mijn andere hobby (tamme ratten) en dat werkt erg goed. Of zijn jullie niet actief op fb?

ik zit niet op fb, maar laat je dat er vooral niet van weerhouden om er één op te zetten.
vanavond staan legende 3 en 8 op het programma.
Bijlage:
De bijlage IMG_0257.JPG is niet langer beschikbaar.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 27 jun 2017, 19:43 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Dan zouden er eerst een aantal andor fans moeten zijn die ook fb hebben..anders kunnen we idd beter hier blijven :).
Ga je die 2 legendes tegelijk spelen?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 27 jun 2017, 23:10 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
NatashaBart schreef:
Dan zouden er eerst een aantal andor fans moeten zijn die ook fb hebben..anders kunnen we idd beter hier blijven :).
Ga je die 2 legendes tegelijk spelen?

Jep! Allebei gewonnen. Legende 3 maar nipt overigens...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 28 jun 2017, 20:51 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Ik ben wel benieuwd hoe je 2 legendes tegelijk speelt....


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 28 jun 2017, 22:41 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
We spelen eigenlijk 2 spellen tegelijk; 1 op het basisbord (legende 3) en 1 op het noordbord (legende 8 ). Op elk bord spelen we met een andere held. We spelen eerst een complete dag op het basisbord en handelen gelijk de stappen op het zonsopgangspoor af. Daarna schuiven we letterlijk naar een andere stoel en spelen de eerste dag op het noordbord. Hierna begint de tweede dag op het basisbord enzovoort. We hebben als regel gesteld dat helden op hun eigen bord blijven, maar wel voorwerpen mogen overvliegen met de valk, maar van deze laatste optie hebben we geen gebruik gemaakt. Om de spelborden mooi aan te laten sluiten is elke combinatie van legenden mogelijk behalve legende 4 en 10 omdat die op de achterkant wordt gespeeld.

NB Ik moet wel opbiechten dat ik 2 basisspellen en 2 keer nieuwe helden heb, zodat ik voldoende onderdelen heb om ze te kunnen combineren. Denk aan een extra verteller en genoeg geneeskrachtige kruiden etc. Uiteraard kun je ook vervangend materiaal gebruiken.

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door pleunie.william op za 22 dec 2018, 10:34, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 30 jun 2017, 23:47 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Klinkt goed William,dan ben je wel even bezig!

Wij hebben vanavond voor het eerst het Sterrenschild gespeeld....en gewonnen! Of we hebben iets niet goed gedaan? Had niet verwacht de 1e keer te winnen...we speelden met de boogschutter en de tovenaar. We hadden als vorstenopdracht om Prins Thorald te vinden (met die perkamentrollen) en als bedreiging Krahder. Ik heb even een paar vraagjes zodat ik zeker weet dat we t goed gespeeld hebben.
-Mogen boeren gewoon in de burcht gebracht worden als extra schilden?
-Als je als held naar de mijn gaat, mag je 6 wilskrachtpunten inleveren om 1 perkamentrol om te draaien (voor de vindplaats van Thorald). Mag je dit 2 keer doen of mag een andere held dit ook doen? (We hebben t nu voor de zekerheid maar 1 keer gedaan)
-We hebben t sterrenschild niet gebruikt, kwam pas laat in t spel dus we hebben die blauwe lichtfiches gewoon laten liggen..is dit een probleem? Gaat Varkur dan toch over de tijdlijn lopen naar beneden toe, ook al is t schild niet in gebruik door de helden?
-waar is die rode markeerring voor?

Dat was t wel even voor nu :wave:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 01 jul 2017, 11:09 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Boeren mogen gewoon naar De Rietburcht worden gebracht en ik raad aan om dat altijd zoveel mogelijk te doen.

Bij de vorstenopdracht Prins Thorald mogen meerdere helden meerdere keren aan de voorwaarde voldoen om perkamentrollen op het legendespoor om te draaien. Zo kun je sneller ontdekken waar Prins Thorald zich bevindt.

Het is niet noodzakelijk om Het Sterrenschild te vinden en gebruiken, maar het brengt veel voordeel als je het wél vindt. Als de verteller op het veld met Varkur komt, krijgt hij Het Sterrenschild wat veel nadeel brengt. Als rechtgeaarde held wil je dat natuurlijk sowieso voorkomen!

De rode markeerring wordt altijd klaargelegd, maar weinig gebruikt. Als je tegen Irlok moet vechten, schuif je de ring om de verteller heen.

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door pleunie.william op za 22 dec 2018, 10:35, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 01 jul 2017, 12:04 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Goeiemorgen! Had ik toch gelijk..ga ik straks meteen tegen mijn man vertellen :mrgreen: ...ik dacht dat meerdere helden perkamentrollen mochten omdraaien, mijn man dacht dat het maar 1 keer mocht. Als ik als held daar sta en heb bv 15 wilskrachtpunten, mag ik dan ook 2 rollen omdraaien en 12 punten inleveren, of moet dit door 2 verschillende helden gedaan worden?

Het sterrenschild was nu idd in bezig van Varkur, die ervoor zorgde dat we niet samen mochten vechten...maar dat was niet zo'n probleem....ik had al besloten om in mijn eentje tegen de Krahder te vechten omdat hij dan maar 10 krachtpunten had...en ik had de zwarte dobbelsteen en 3 wolven :D .


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 01 jul 2017, 14:45 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Ik denk wel dat dat ook mag. Het is maar net hoe je de tekst op de legendekaart interpreteert...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
262 berichten | Pagina 12 van 18 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 11, 12, 13 ... 18  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Legende van Andor-beginnersvragen  

Gebruikers die deze topic waarderen

Joslyn, pleunie.william, Redlob

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Tags

De Legenden van Andor, beginners



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®