Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




21 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 20 okt 2005, 16:23 
Sojaboon

Berichten: 24
Gisteravond weer eens een potje gespeeld en iets tegengekomen wat nog niet eerder plaatsvond. We speelden met 4 spelers. De speler aan de beurt (speler 1) koos de Kapiteinsrol. In alle drie de schepen stonden al stenen, maar geen van alle vol. Speler 1 heeft een Werf.
Er was op een schip nog 1 plek voor 1 indigo. Speler 1 heeft 6 indigo en 2 mais. Speler 2 heeft tabak, koffie en 1 indigo. Speler 3 en 4 hebben niks wat ertoe doet.
Speler 1 kiest ervoor om eerst 1 indigo te leveren aan het schip, zodat speler 2 dat niet meer kan. Vervolgens is speler 1 weer aan de beurt en levert hij de overige 5 indigo aan zijn Werf.
Mag dat? (Het gaat er dus om dat hij 2 keer indigo levert, 1 keer aan een gewoon schip en vervolgens aan zijn werf. Niet om het feit dat er twee schepen (1 schip en 1 werf) zijn met indigo, dat mag.)
Alvast bedankt!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 okt 2005, 19:30 
Rooster Booster

Berichten: 82
Volgens mij mag dat :?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 okt 2005, 20:10 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1785
Woonplaats: Geldrop
Tsja schreef:
Volgens mij mag dat :?


Dacht ik ook :!:

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 okt 2005, 08:33 
Locomotief

Berichten: 35
Woonplaats: Heerhugowaard
Ja dat mag.
Het is immers je EIGEN schip die één 'goeder soort' kan verplaatsen. Welke en hoeveel maakt gene 'drol' uit.

_________________
Live Long and Prosper


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 23 okt 2005, 20:45 
Sojaboon

Berichten: 24
Dank jullie wel mannen!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 27 okt 2005, 08:27 
Sojaboon

Berichten: 29
Deze situatie staat uitgelegd in de duitse versie van de regels (bij de uitleg over de werf). Is dit bij de nederlandse regels niet zo?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 28 okt 2005, 09:57 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 4925
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
EvilBro schreef:
Deze situatie staat uitgelegd in de duitse versie van de regels (bij de uitleg over de werf). Is dit bij de nederlandse regels niet zo?


Citaat nederlandse spelregels:
"Werf: ... Het eigen werfschip neemt ook -in tegenstelling tot de drie schepen- een goederensoort op, die al op één van de schepen aanwezig is of die de eigenaar van een andere werf al geleverd heeft."


Bart (in een andere draad) schreef:
Iznogoedh schreef:
De spelregels nooit gelezen?? :wink:


Aha, ik vroeg me al af waarom ze die overbodige papieren bij de spelletjes steken. :o


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 28 okt 2005, 17:08 
Sojaboon

Berichten: 24
Dank je wel voor het citaat uit het regelboekje, maar dat beantwoord de vraag niet. Natuurlijk lees ik altijd eerst de regels, nu komt het een beetje over alsof je me een dom gansje vindt. Moest ik toch even zeggen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 28 okt 2005, 23:51 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 4925
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Nala schreef:
Dank je wel voor het citaat uit het regelboekje, maar dat beantwoord de vraag niet. Natuurlijk lees ik altijd eerst de regels, nu komt het een beetje over alsof je me een dom gansje vindt. Moest ik toch even zeggen.


Dat was zeker niet de bedoeling. Excuses als dit zo overkwam. :oops:

En spelregels correct lezen is niet altijd even eenvoudig, zoals ik zelf moet toegeven, want het antwoord op je vraag staat er inderdaad niet duidelijk vermeld.

Een aantal verduidelijkingen van de spelregels vind je op BoardGameGeek:
http://www.bggfiles.com/viewfile.php3?fileid=2606 (zie 6c)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 29 okt 2005, 03:36 
Wereldkampioen Kolonisten 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 161
Woonplaats: Hilversum
Nala schreef:
Dank je wel voor het citaat uit het regelboekje, maar dat beantwoord de vraag niet. Natuurlijk lees ik altijd eerst de regels, nu komt het een beetje over alsof je me een dom gansje vindt. Moest ik toch even zeggen.


Het citaat van Bart is juist precies het antwoord op jou vraag... :roll:


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 31 okt 2005, 21:56 
Sojaboon

Berichten: 24
Okee dan Bart, excuses aanvaard! :wink:

En Kolonist, sorry, maar dan heb je toch ook niet goed gelezen. Of ik heb een vaag stukje getypt...

Laten we het topic maar laten voor wat het is, ik heb een antwoord op mijn vraag. Dank daarvoor.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 01 okt 2011, 09:42 
PIONier

Berichten: 3
Aansluitend heb ik er toch nog een vraag over. Gisteren kwamen we voor het dilemma te staan, dat op één schip 5 mais lag (met nog één vak vrij) en 1 persoon 5 maisveldjes en een werf bezat. Elke ronde leverde hij aan zijn fictieve schip en vergaarde 5 punten. Zodoende werd het andere schip nooit volgeladen en kregen wij nooit de kans om een mais te pakken.

Klopt dit of moet je eerst een normaal schip van dezelfde soort aanvullen, alvorens je fictieve schip te mogen gebruiken?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 01 okt 2011, 10:05 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1739
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Dit mag. Slim gespeeld.

O, toch een opmerking: de maïs die hij aan zijn fictieve schip levert gaat terug in de algemene voorraad, dan kunnen jullie ook weer maïs produceren. Of had niemand een maïs veld?

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 01 okt 2011, 12:44 
PIONier

Berichten: 3
toch wel, maar met zijn 5 maisvelden kaapte hij de mais weer weg en bleef er weer niks voor ons over. Ik weet niet hoe het nu kwam, maar hij kreeg telkens de mais.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 01 okt 2011, 21:38 
spellengek
Avatar gebruiker

Berichten: 739
Woonplaats: Delft
Dat is volstrekt legaal en inderdaad zelfs vrij slim. Een van de redenen waarom de Werf zo'n krankzinnig goed gebouw is.

_________________
Ik doe liever een spelletje!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
21 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Puerto Rico: Kapiteinsfase  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Tags

Alea/Ravensburger, Puerto Rico



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®