Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





6 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: New York Slice
BerichtGeplaatst: ma 22 mei 2017, 12:59 
Rooster Booster

Berichten: 90
Herimplementatie van Piece o'Cake

2-6 spelers
30 minuten

De bedoeling van het spel is om beurtelings 6 verschillende pizza's in evenveel porties te verdelen als er spelers zijn. De startspeler of "slicer" is hiervoor verantwoordelijk en mag de porties verdelen op welke manier dan ook. Enige catch is dat hij maar als laatste mag kiezen. Hij doet er dus best aan de pizza zo eerlijk mogelijk te verdelen zodat hij zelf niet met een slecht stuk over blijft.

Je verdient punten door het meeste slices te hebben van een bepaalde soort (kaas, hawaii, vegi, ...) op het einde van het spel. Afhankelijk van hoeveel stukken er in het spel zijn, is die ook meer punten waard. Zo zijn er 3 stukken vegi pizza en is die ook 3 punten waard voor de speler die er het meeste aantal slices van heeft. Van de kaaspizza daarentegen zijn er 11 slices en is die dus ook 11 punten waard voor de speler die er het meeste van heeft (omdat het moeilijker is om het meeste te hebben van iets waar er 11 van zijn dan wanneer er maar 3 zijn).

Je kan ook kiezen om een slice (met peperoni erop) op te eten. Dan telt deze niet mee voor de "dominantie" over dat type pizza, maar je krijgt wel 1 punt per peperoni die je hebt opgegeten. Er liggen ook ansjovis op de bepaalde stukken en die zijn minpunten waard want ansjovis zijn walgelijk. De slicer legt per pizza ook 1 "special" op een bepaalde portie waardoor een bepaald stuk meer of minder interessant wordt.

Geniale party game met net genoeg strategie om het interessant te houden. Vooral als slicer moet je goed kijken naar welke stukken de andere spelers aan het verzamelen zijn om hen voor moeilijke keuzes te stellen én om zelf met een degelijk stuk over te blijven. Deze zit nog geen maand in de collectie en is ondertussen al 4 keer op tafel gekomen. Zware aanrader!

Ik heb gemerkt dat dit spel nog niet in de database zit. Wanneer wordt dit gesyched met BGG of wat moet daarvoor gebeuren?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: New York Slice
BerichtGeplaatst: ma 22 mei 2017, 16:44 
game on!
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Woonplaats: Groningen
Is deze in Benelux verkrijgbaar? Ben er wel benieuw naar!

_________________
arjanvanhouwelingen.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: New York Slice
BerichtGeplaatst: ma 22 mei 2017, 17:00 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Lijkt me ook een interessant spel, misschien dat ik die in de toekomst eens aanschaf!

WrigleyScott schreef:
Ik heb gemerkt dat dit spel nog niet in de database zit. Wanneer wordt dit gesyched met BGG of wat moet daarvoor gebeuren?

De database wordt nooit gesynced met BGG; spellen worden hier handmatig toegevoegd. Dat gebeurt echter alleen met spellen waarvan er NL regels in de doos zitten of waarvan er op internet een officiële (door de publisher verzorgde) vertaling beschikbaar is.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: New York Slice
BerichtGeplaatst: ma 22 mei 2017, 22:03 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2754
Woonplaats: Utrecht
Is dit niet de heruitgave van sla je slag(room)?
Ik ken piece of cake niet, maar sla je slagroom wel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: New York Slice
BerichtGeplaatst: di 23 mei 2017, 00:08 
Locomotief

Berichten: 31
Woonplaats: Tilburg
New York Slice is inderdaad de herbewerking van Sla je slag(room) a.k.a. Piece o' Cake in NL uitgegeven door Winning Moves.

https://boardgamegeek.com/boardgame/37371/piece-o-cake


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: New York Slice
BerichtGeplaatst: di 23 mei 2017, 08:13 
Rooster Booster

Berichten: 90
warjan schreef:
Is deze in Benelux verkrijgbaar? Ben er wel benieuw naar!

Ik heb heb hem via de Geekstore gekocht van Sheepgames (Belgische site). In België zijn er voorlopig geen exemplaren te koop, maar hij staat wel in de Geekstore van een Nederlandse verkoper (26 euro).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
6 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - New York Slice  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Tags

New York Slice, Piece o'Cake, Sla je slag(room)



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®