Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





16 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 17 apr 2020, 23:43 
8. Keyflower (2012)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Joost77 schreef:
Veerle schreef:
We hadden familieversie/zonder de kaarten/5 spelers

het bleef eindeloos duren en helaas hebben we het spel opgegeven ergens in ronde 10.

We hadden ook amper punten.
Het is al van begin dit jaar geleden, en had me voorgenomen eerst eens solo variant te spelen om toch het spel beter te leren kennen en nog een kans te geven, maar het is er nog niet van gekomen...(trauma opgelopen en beetje schrik van gekregen? :crazy: )



Hoi Veerle:

Slechter dan met 5 spelers - familie-editie kun je niet aan dit spel beginnen! :( :( :( Mijn advies: speel de eerste potjes met 2 of 3 spelers, anders is het te traag. En vooral, speel een lichte variant van de expert editie, door ieder bijvoorbeeld 2 kaarten te geven van elke soort (ambacht en werktuig). Zo krijgt het spel veel meer kleur en hoef je niet lang te wachten. De familie-editie is al droog en met 5 onervaren spelers is dat ook nog eens erg lang. Dus je ervaring klopt.

Later , als iedereen het spel goed kent kun je wel met 4 of 5 spelen, maar dan altijd met de kaarten erbij. Veel meer thema! En het kaarten lezen aan het begin doe je allemaal tegelijkertijd.

Veel plezier! Agricola is mijn lievelingsspel voor 2 of 3 spelers. Heel thematisch en altijd anders..
Je weet dat je op een bericht antwoordt van 2017? :) ik mag hopen dat de info voor Veerle intussen niet meer relevant is :)

Niettegenstaande ben ik het met je eens dat het niet aan te raden is om het de 1e keer met 5 spelers te spelen :)

Lang geleden dat ik deze speelde, tijd dus om het nog eens op tafel te leggen :)

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
16 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Ervaringen met Agricola: expert-editie?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Tags

999 Games, Agricola: Expert-Editie



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®