Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




3 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 02 okt 2017, 07:30 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 436
Woonplaats: Leuven (BE)
Ik heb dit spel nu al enkele malen gespeeld. Ik vind het een leuk spel en speelt vlot maar ik vraag me toch steeds af wat de meerwaarde is om als startspeler met minder steentjes te beginnen? Ik heb namelijk niet het idee en gevoel dat je als startspeler een voordeel haalt uit het starten. Of heb ik het hier mis?

_________________
http://www.depittigepion.be/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 02 okt 2017, 07:45 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
In principe zou je sneller aan een contract moeten geraken aangezien je altijd nét voor de andere spelers aan beurt komt, plus je hebt eerste keuze uit de rij met extra kaarten wat ook een serieus voordeel kan opleveren op voorwaarde dat er een goede kaart ligt bij de eerste drie.
Nu moet ik ook wel toegeven dat ik liever als tweede start met één blokje meer. De derde is wel minder goed af want die krijgt exact hetzelfde als de tweede wat ik dan wel weer raar vind.

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 okt 2017, 12:49 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 436
Woonplaats: Leuven (BE)
dirk schreef:
In principe zou je sneller aan een contract moeten geraken aangezien je altijd nét voor de andere spelers aan beurt komt, plus je hebt eerste keuze uit de rij met extra kaarten wat ook een serieus voordeel kan opleveren op voorwaarde dat er een goede kaart ligt bij de eerste drie.
Nu moet ik ook wel toegeven dat ik liever als tweede start met één blokje meer. De derde is wel minder goed af want die krijgt exact hetzelfde als de tweede wat ik dan wel weer raar vind.


Wel Dirk, ik heb zelf inderdaad ook het gevoel dat ik liever als tweede speel. Wat betreft dat de tweede en derde evenveel blokjes krijgen dat begrijp ik ook niet zo goed. Maar dat blokje meer kan soms nog meer een verschil geven dan eerst een kaart te kunnen kiezen. Je moet toch maar geluk hebben er er goeie liggen en als je met een blokje meer start kan je ook een achterop liggende kaart sneller kopen. Dus ik zie het niet voor die eerste speler.

_________________
http://www.depittigepion.be/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
3 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Century De Specerijenroute  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Tags

Century: De Specerijenroute



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®