Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




12 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Unearth - wie kent het?
BerichtGeplaatst: do 19 okt 2017, 08:27 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Ik stuitte gisteren op Unearth; een game waarvan de stijl me onmiddellijk deed denken aan de prachtige puzzelgame Monument Valley (iOS). Ter vergelijking twee bijlages.

Ik had er hier nog niks over gelezen dus ik vroeg me af of er mensen zijn die dit spel in huis hebben, en wat ze ervan vinden. Zee Garcia van The Dice Tower was in ieder geval positief.



Heb je Unearth? Ken je het? Wat vind je ervan?

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 19 okt 2017, 08:48 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2650
Woonplaats: Etten-Leur
Doet me denken aan Indie computer games zoals Fez als ik naar de doos kijk.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 19 okt 2017, 13:49 
Jakkiebak!

Berichten: 60
Woonplaats: Herent
Hey,

ik heb het spel al enkele weken in mijn bezit en ook al een 7-tal keer gespeeld. Mij persoonlijk is het heel goed bevallen. Hoe meer ik het speelde, hoe leuker ik het begon te vinden omdat je dan alle mogelijkheden begint door te hebben. Zoals in elk dobbelspel, is er natuurlijk een geluksfactor aanwezig, maar daarvoor zijn er de kaartjes om het geluk wat te sturen. Zoek je een leuke filler waar ook iets in zit, dan kan ik je aanraden om dit spel eens uit te proberen of zelfs te kopen :D


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 19 okt 2017, 13:52 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
daydreamer schreef:
Hey,

ik heb het spel al enkele weken in mijn bezit en ook al een 7-tal keer gespeeld. Mij persoonlijk is het heel goed bevallen. Hoe meer ik het speelde, hoe leuker ik het begon te vinden omdat je dan alle mogelijkheden begint door te hebben. Zoals in elk dobbelspel, is er natuurlijk een geluksfactor aanwezig, maar daarvoor zijn er de kaartjes om het geluk wat te sturen. Zoek je een leuke filler waar ook iets in zit, dan kan ik je aanraden om dit spel eens uit te proberen of zelfs te kopen :D

Thanks! Ik heb het ook al overwogen om hem te halen, maar vind de prijs nogal aan de hoge kant als ik kijk naar wat je krijgt (€ 43,95 bij Bol.com voor wat dobbelstenen, kaarten, en een paar zeshoekige fiches). Correct me if I'm wrong, maar dat vind ik verhoudingsgewijs duur.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 19 okt 2017, 14:16 
4. Pandemic (2008)

Berichten: 446
Woonplaats: Hemiksem
Koop hem bij Adriaensen..
Is 5euro verzending naar NL. (Via bsm heb je nog 5% korting als je je laat registreren)..

Dan kom je aan 35euro..

Heb hem nog maar 1 keer gespeeld (met 2), maar ik vond hem heel leuk. De geluksfactor is wel deels aanwezig, maar je kan met lage getallen toch steeds iets doen doordat je een steen mag nemen. En als je een ruins-kaart niet binnenhaalt, krijg je toch een kaartje waarmee je het spel/dobbelstenen kan manipuleren..

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 19 okt 2017, 15:52 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
JensVerwaest schreef:
Koop hem bij Adriaensen..
Is 5euro verzending naar NL. (Via bsm heb je nog 5% korting als je je laat registreren)..

Dan kom je aan 35euro..

Heb hem nog maar 1 keer gespeeld (met 2), maar ik vond hem heel leuk. De geluksfactor is wel deels aanwezig, maar je kan met lage getallen toch steeds iets doen doordat je een steen mag nemen. En als je een ruins-kaart niet binnenhaalt, krijg je toch een kaartje waarmee je het spel/dobbelstenen kan manipuleren..

Goeie tip, thanks! Dat scheelt alvast wat... Ik heb me meteen maar aangemeld, dat kan nooit kwaad.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 19 okt 2017, 16:18 
4. Pandemic (2008)

Berichten: 446
Woonplaats: Hemiksem
Stijnhoofd schreef:
JensVerwaest schreef:
Koop hem bij Adriaensen..
Is 5euro verzending naar NL. (Via bsm heb je nog 5% korting als je je laat registreren)..

Dan kom je aan 35euro..

Heb hem nog maar 1 keer gespeeld (met 2), maar ik vond hem heel leuk. De geluksfactor is wel deels aanwezig, maar je kan met lage getallen toch steeds iets doen doordat je een steen mag nemen. En als je een ruins-kaart niet binnenhaalt, krijg je toch een kaartje waarmee je het spel/dobbelstenen kan manipuleren..

Goeie tip, thanks! Dat scheelt alvast wat... Ik heb me meteen maar aangemeld, dat kan nooit kwaad.


Zeker deze procedure volgen...

Onze nieuwe website is beschikbaar, alle input is welkom ...
http://adriaensen-speciaalzaak.be

Als lid van dit forum heb je recht op 5% korting bij je bestellingen, Hoe activeer je deze korting.
- Maak een account aan in de webshop
- Stuur een mail naar webmaster@adriaensen-speciaalzaak.be, met je naam hier op het forum
- Je ontvangt bericht van zodra de korting is gekoppeld(dit kan soms even duren)



Na verloop van tijd zou je na inloggen automatisch de prijzen met 5% korting moetn zien verschijnen:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 19 okt 2017, 16:48 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
JensVerwaest schreef:
Stijnhoofd schreef:
JensVerwaest schreef:
Koop hem bij Adriaensen..
Is 5euro verzending naar NL. (Via bsm heb je nog 5% korting als je je laat registreren)..

Dan kom je aan 35euro..

Heb hem nog maar 1 keer gespeeld (met 2), maar ik vond hem heel leuk. De geluksfactor is wel deels aanwezig, maar je kan met lage getallen toch steeds iets doen doordat je een steen mag nemen. En als je een ruins-kaart niet binnenhaalt, krijg je toch een kaartje waarmee je het spel/dobbelstenen kan manipuleren..

Goeie tip, thanks! Dat scheelt alvast wat... Ik heb me meteen maar aangemeld, dat kan nooit kwaad.


Zeker deze procedure volgen...

Onze nieuwe website is beschikbaar, alle input is welkom ...
http://adriaensen-speciaalzaak.be

Als lid van dit forum heb je recht op 5% korting bij je bestellingen, Hoe activeer je deze korting.
- Maak een account aan in de webshop
- Stuur een mail naar webmaster@adriaensen-speciaalzaak.be, met je naam hier op het forum
- Je ontvangt bericht van zodra de korting is gekoppeld(dit kan soms even duren)



Na verloop van tijd zou je na inloggen automatisch de prijzen met 5% korting moetn zien verschijnen:

Dat had ik inderdaad alvast gedaan :) Handig dat de prijzen er dan na inloggen al direct aangepast op staan!

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 19 okt 2017, 17:14 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
http://www.rollthedice.nl/2017/10/18/unearth/

Vond dit wel een goede recensie....
Bij mij is ie hierdoor van de hotlist af voor Essen, maar loop wel ff aan om te kijken of ik niet snel een potje kan meedoen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 19 okt 2017, 17:32 
Avatar gebruiker

Berichten: 898
Woonplaats: Lille - BE
Meer info hier : https://spinli.wordpress.com/2017/09/19 ... ise-games/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 20 okt 2017, 08:18 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 421
Woonplaats: Amersfoort
Gisteren voor het eerst gespeeld met twee spelers. Het ziet er goed uit, mooi artwork. Het systeem dat als je laag gooit dat je stenen krijgt die je in rondjes legt is leuk. De geluksfactor is naar mijn mening wel duidelijk aanwezig. De kaartjes waarmee je wat kan manipuleren helpen wel wat. Ik gooide gewoon relatief hoog en won daarmee vrij makkelijk het potje door steeds alles af te maken met mijn d8. Aardig dobbelspel, maar ik had iets meer verwacht dan dat het uiteindelijk is. Naar mijn mening is dit geen essentiele aankoop op essen voor de 35 euro die het kost. Insert is prima trouwens, de doos is wat aan de grote kant (ook een potentieel minpuntje voor essen kan ik me voorstellen).

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 31 okt 2017, 16:24 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
Mr Jummy schreef:

Idee leek me leuk maar de reviews waren vernietigend, dus ik wacht ff tot ie in de ramsj ligt.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
12 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Unearth - wie kent het?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Tags

Unearth



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®